12 قانون موفقیت در زندگی

تعریف شما از موفقیت چیست؟ از نظر شما چگونه باید به موفقیت دست یافت؟ آیا راه‌ها و تکنیک‌های رسیدن به موفقیت را می‌شناسید؟ شاید بهتر باشد در ابتدا موفقیت را تعریف کرد که البته تعاریفی مختلف در مورد موفقیت وجود دارد!

موفقیت براساس دید شما نسبت به زندگی متفاوت است. بنابراین در حقیقت موفقیت در هیچ یک از ابعاد زندگی انسان، مانا و پایدار نیست!

افراد مختلف در زندگی اهداف مختلفی نیز دارند. در واقع دستیابی به هدف همان رسیدن به موفقیت است که البته راه های رسیدن به موفقیت نیز از دید افراد مختلف فرق دارد. موفقیت در زندگی و یا موفقیت در کسب و کار هر دو می‌توانند اهدافی باشند که بسیاری از افراد برای دستیابی به آنها در تلاشند.

بررسی راه های رسیدن به موفقیت در زندگی

روش‌های رسیدن به موفقیت در طول تاریخ توانسته‌اند تا کاربردی‌بودن خود را ثابت کنند. بنابراین اگر شما نیز قصد رسیدن به موفقیت را دارید بهتر است از این روش‌های موجود پیروی کنید تا رسیدن شما به موفقیت تضمین شده باشد. در ادامه قصد داریم تا در مورد راه های رسیدن به موفقیت صحبت کنیم. با تکراتو همراه باشید!

قانون اول : عمل و عکس‌العمل

یک قانون اساسی برای جذب و رسیدن به موفقیت ، قانون عمل و عکس‌العمل است. باید بدانید که در زندگی و کسب‌وکار هر نوع انرژی‌ای که صرف کنید، دنیا هم همان را دوباره به شما برمی‌گرداند. دنیا یا به شما پاداش می‌دهد یا شما را مجازات خواهد کرد. پس فراموش نکنید که شما نقطه‌ی شروع موفقیت یا شکست خود هستید، پس لازم است تا بیشتر دقت کنید.

به آرزوهای خود بیشتر دقت کنید. کلام خود را در نظر بگیرید، به اصول اخلاقی توجه داشته باشید. نحوه رفتار خود با دیگران را بررسی کنید زیرا اگر از صمیم قلب و با صداقت رفتار نمایید، عملکرد بهتری را نیز مشاهده خواهید کرد.

قانون دوم : حرکت

موفقیت به راحتی به دست نمی‌آید و  به‌خودی‌ خود روی نمی‌دهد. برای رسیدن به موفقیت نباید فقط آرزو کرد بلکه برای دستیابی به آن باید تلاش کرد. ایده‌هایی که دارید را فراموش نکنید و برای رسیدن به موفقیت از آنها استفاده کنید. در ابتدا باید برای رسیدن به موفقیت به خودتان اعتماد کنید.

اعمالی که فکر می‌کنید برای دستیابی به موفقیت و تکامل به آنها نیاز دارید را انجام دهید. فراموش نکنید که انگیزه بسیار مهم است و می‌توانید با داشتن انگیزه به هر هدفی دست یابید. حتما فکر می‌کنید در شما تمام توانایی‌ها و مهارت‌های لازم وجود دارد، اما اگر نسبت‌ به انجام کاری اشتیاق نداشته باشید، نمی‌توایند کاری را انجام دهید که نتایج آن ماندگار باشد.

قانون سوم : پذیرش

شرایط کنونی زندگی خود را قبول کنید تا قادر باشید شرایط را آنگونه که می‌خواهید تغییر دهید. قانون پذیرش بسیار مهم است و یکی از را‌های رسیدن به موفقیت است زیرا اگر شما نتوانید شرایط کنونی زندگی خود را قبول کنید زجر خواهید کشید. اگر از زندگی خود راضی نیستید پس تلاش کنید تا آن را آنگونه که می‌خواهید تغییر دهید.

شاید منتظر شرایط خاصی هستید تا بتوانید تغییر مورد نظر خود را ایجاد کنید. اما نباید اینگونه فکر کرد زیرا در این شرایط شما هرگز نمی‌توانید رشد کنید. پس بهتر است به شرایطی فراتر از اوضاع کنونی خود نگاه کنید. یک مسیر جدید را برای خود انتخاب نمایید، روی مواردی تمرکز کنید که قصد دارید آنها را تغییر دهید. فراموش نکنید که مسیر جدید، فرصت‌های جدیدی را خلق می‌کند.

قانون چهارم : تکامل

قانون تکامل برای رسیدن به موفقیت به شما می‌گوید که وقتی شما سعی در رشد دادن خود دارید، زندگی نیز همین جواب را به شما خواهد داد. موفقیت در حال تغییر و تلاطم است و جریانی ثابت نیست. این زیبایی یک چالش است. فراموش نکنید که در راه موفقیت هیچ امنیتی وجود ندارد.

تکامل و رشد برای رسیدن به موفقیت ، بیشتر از هر چیز دیگری نیاز است. پس شما اولین قدم در راه رشد و تکامل خود هستید. شما همزمان با رشد دادن خود می‌توانید کسب‌وکار خود را نیز گسترش دهید. پس اگر شما کوچک بمانید، کسب‌وکار شما نیز کوچک باقی می‌ماند.

قانون پنجم : مسئولیت‌پذیری

قانون مسئولیت پذیری برای رسیدن به موفقیت بسیار ضروری است. شما باید مسئول خود و کارهایتان باشید. ذهنیتی وجود دارد که براساس آن افراد فقط ۸۵ درصد مسئول موفقیت خود هستید و ۱۵ درصد دیگر به شانس مربوط می‌شود که البته ذهنیتی اشتباه است.

اگر شما نیز چنین طرز فکری دارید احتمال موفقیت شما در زندگی پایین است. هیچگاه سعی نکنید تا اشتباهات، شکست‌ها و یا ناامیدی‌های خود را به گردن دیگران بیندازید، در صورت بروز اشتباه آن را قبول کنید و نگویید از کنترل من خارج بود یا بدشانسی آوردم! پس باید گفت که راه رسیدن به موفقیت در توانایی و در مسئولیت پذیری شماست.

قانون ششم : پیوستگی

قانون پیوستگی به شما می‌گوید که گذشته، حال و آینده شما به‌هم متصل هستند. گذشته‌ی هر فردی بزرگ‌ترین معلم برای وی است. یک فرد عاقل به گذشته نگاه می‌کند و بررسی می‌کند که چه چیزی مفید است و چه چیزی غیرمفید.

با دقت در گذشته و درس گرفتن از آن، آینده‌ای مطمئن‌تر و موفق‌تر برای خود بسازید. فراموش نکنید که با نادیده گرفتن گذشته در واقع دست رد به سینه دانش زده‌اید. از هر چیزی که یاد گرفته‌اید استفاده کنید تا بتوانید تغییرات لازم را اعمال کنید و آینده‌ای زیبا برای خود بسازید.

قانون هفتم : تمرکز

شما قادر نیستید تا همزمان به ۲ چیز فکر کنید، این را قانون تمرکز می‌گوید. بیشترین دستاوردها برای یک فرد زمانی به دست می‌آید که آن فرد تمرکز خود را روی یک موضوع قرار داده باشد. اگر موضوعی بتواند تمام توجه شما را به خود جلب کند، رشد بیشتری نیز خواهد داشت. براساس قانون تمرکز اگر شما همزمان روی دو موضوع تمرکز کنید، نتایج متوسطی به دست خواهید آورد.

قانون هشتم : اصالت

گفتار و رفتار باید یکی باشد، پس مانند کلام‌تان رفتار کنید. اگر رفتار شما با گفتارتان فرق داشته باشد رسیدن به موفقیت سخت خواهد بود و ممکن است رخ ندهد. همه باید بدانند که چیزی که می‌گویید فقط برای ظاهرسازی نیست و به آن عمل نیزخواهید نمود. اگر می‌خواهید اعتماد دیگران را جلب کنید باید صداقت و درستی شما برای آنها مشخص باشد. اگر فرد صادقی باشید مردم نیز به سمت شما کشیده می‌شوند زیرا می‌دانند که شما فردی معتبر و قابل‌احترام هستید.

قانون نهم : اینجا و همین لحظه

نباید مدام در گذشته زندگی کرد و یا مدام در حال فکر کردن به گذشته بود. زیرا براساس قانون اینجا و همین لحظه، اگر همیشه به گذشته نگاه کنید، واقعیت و حال حاضر را از دست خواهید داد. اگر همیشه در فکر موفقیت‌ها و یا شکست‌های گذشته خود باشید ممکن است فرصت‌های پیش روی خود را نیز از دست دهید.

مایکل جردن که یک بسکتبالیست مشهور است در این مورد می‌گوید که هر روز یک روز جدید است و هیچ کسی نمی‌توانید بازی امروز را با امتیازهای بازی دیروز برنده شود. هر روز بر روی عملکرد خود در آن روز تمرکز کنید و سعی کنید شانس رسیدن به موفقیت خود را هر لحظه بیشتر نمایید.

قانون دهم : تغییر

براساس قانون تغییر، تاریخ تکرار می‌شود، مگر اینکه بتوان از آن درس گرفت. بهتر است از آینه شروع کرد زیرا اولین جایی که باید تغییر را در از آن آغاز کرد روبه‌روی آینه است. به گذشته نگاه کنید و ببینید کجا اشتباه کرده‌اید و کجا درست قدم برداشته‌اید زیرا این نکته بسیار مهم است.

اگر نگرش شما اینگونه باشد می‌توانید عادت‌هایی که سبب دور شدن شما از موفقیت می‌شوند را تغییر دهید و رفتاری را تکرار کنید و بهبود دهید که شما را در رسیدن به موفقیت یاری کند. زندگی بیرونی هر شخصی کیفیت زندگی داخلی وی را نمایان می‌کند.

قانون یازدهم : استقامت

صبر و استقامت لازمه‌ی رسیدن به موفقیت است. براساس این قانون با ارزش‌ترین موفقیت‌ها در زندگی و کسب‌وکار با  صبر و استقامت به دست می‌آید. هیچ‌چیزی در زندگی و کسب و کار به راحتی دست یافتنی نیست. بنابراین اگر به‌مرور بتوان به موفقیت رسید، پایداری آن بیشتر از زمانی است که به یک‌باره به آن دست یافت. برای رسیدن به موفقیت در زندگی باید ثابت‌قدم بود پس هرگز تسلیم نشوید.

قانون دوازدهم : الهام ‌بخشیدن

اگر پاداشی در زندگی دریافت کرده‌اید، نتیجه‌ی مستقیم انرژی و تلاشی بوده است که انجام داده‌اید. وقتی انسان بتواند راه رسیدن به موفقیت را پیدا کند و موفق شود در واقع حس الهام‌بخش بودن دارد. فراموش نکنید که حس کم‌ارزشی بسیار دردناک است. پس حتما در زندگی خود هدف داشته باشید تا الهام‌بخش باشید.

اگر در حال انجام کاری هستید که بازگوکننده‌ی روحیات و رفتار شماست و همچنین باعث می‌شود تا حال دیگران نیز بهتر شود، بیشتر برای انجام آن تشویق خواهید شد. این قانون در واقع بخشی از روش زندگی کردن است. اگر با این قانون زندگی کنید، می‌تواند تبدیل به بخشی از زندگی و وجود شما شود و موفقیتی پایدار را تجربه خواهید کرد، هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری!

تانی کال

تکراتو

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *