بهتر است قبل از اصلاح ابرو های خود حتما مقاله زیر را بخوانید. اگر اپیلاسیون با موم موجب تحریک پوست شما شده و استفاده از موچین دستی یا موبر برقی می‌­تواند منجر به رشد موهای زیرپوستی گردد، پس می‌توان گفت که روش باستانی بنداندازی ابرو (با استفاده از نخ) ممکن است بهترین گزینه موجود برای از بین بردن موهای زائد شما باشد. در این مطلب، نکاتی که باید قبل از بند انداختن ابروهای خود بدانید به شما ارائه می‌­شوند.

بند انداختن، روش ساده‌­ای است

بند انداختن ابرو، اساسا همان چیزی است که به نظر می­‌رسد. سارا فروز (Sarah Feroz)، متخصص ابرو، توضیح می‌­دهد: “یک آرایشگر متخصص بنداندازی آموزش دیده، یک نخ نازک را پیچانده (در ظاهر به نخ دندان شباهت دارد) و آن را به سرعت بر روی ابروی شما چرخانده و مو را از فولیکول آن بیرون می‌­کشد.” او اضافه می‌­کند که این کار در مقایسه با روش­‌های دیگر، کثیفی و آلودگی کمتری داشته و سریع­‌تر از اپیلاسیون انجام می‌­شود. در این مطلب می‌­توانید از اسرار پیرایشی برای دستیابی به یک ابروی مرتب و زیبا آگاهی یابید.

بند انداختن، روش ساده‌­ای است

بند انداختن، روش خوب و مناسبی برای پوست­‌های حساس است

تحمل درد در افراد مختلف تفاوت زیادی دارد، اما اگر شما پوست حساسی داشته و یا از اپیلاسیون به دلیل درد بالای آن نفرت دارید، بند انداختن ابرو ممکن است بهترین روش برداشتن موی صورت برای شما باشد. این روش برخلاف اپیلاسیون، هیچ بخشی از پوست شما را از بین نمی‌­برد (و آن را به یک جایگزین ایمن برای اپیلاسیون در افرادی که از داروی آکوتان و یا داروهای دیگر حاوی رتین­آ استفاده می‌­کنند، تبدیل می­‌کند)، و حتی مانند کرم موبر حاوی هیچ ماده شیمیایی نمی‌­باشد. با توجه به گفته‌­های فروز، این خصوصیات آن را به یکی از مناسب­‌ترین روش­‌های از بین بردن موی صورت در بازار تبدیل خواهد کرد. او می­‌گوید: “از نظر برخی از مردم، این کار تا حدودی ناراحت‌­کننده بوده و موجب بروز درد اندکی می‌­شود، اما به طور کلی، نباید هیچ دردی در این روش وجود داشته باشد.”

بند انداختن ابرو، روش سریعی به حساب می­‌آید

فروز می­‌گوید اگر تنها می‌­خواهید ابروهای خود را شکل دهید، این کار احتمالا بیش از ۱۰ دقیقه طول نمی‌کشد. با این حال، فروز هشدار می‌­دهد که اگر می‌­خواهید تمام صورت خود را بند بیاندازید (بند انداختن معمولا روش محبوب و پرطرفداری برای برداشتن موهای بالای لب و خط فک نیز می‌­باشد)، باید بدانید که از بین بردن تمام موهای صورت به این روش می­‌تواند تا یک ساعت به طول انجامد.

بند انداختن ابرو، روش سریعی به حساب می­‌آید

بند انداختن، بسیار بهداشتی‌­تر از اپیلاسیون است

هنگامی که در مورد میزان پاکیزگی در روش­‌های بند انداختن و اپیلاسیون ابرو صحبت می‌­شود، روش بنداندازی باز هم بر روش اپیلاسیون برتری دارد. در حالی که سالن­‌های معتبر از فرآیندهای مختلفی برای جلوگیری از بروز عفونت ناشی از انجام اپیلاسیون استفاده می‌­کنند، با این حال نیکی امینی (Nikki Amini)، زیبایی‌­شناس و مدیرعامل و موسس موسسه برو بای نیکی (Brow By Niki) عقیده دارد که موضوع بهداشت می‌­تواند در حین انجام اپیلاسیون مساله‌­ساز باشد. در مقابل، در روش بنداندازی تن‌ها از یک قطعه کوتاه نخ برای هر فرد استفاده شده و آرایشگر باید یک قرقره کامل نخ با خود داشته باشد. به این ترتیب، دیگر نیازی به نگرانی در مورد استفاده از یک قطعه نخ مشابه برای مشتریان متعدد وجود نخواهد داشت.

بند انداختن، بسیار بهداشتی‌­تر از اپیلاسیون است

شما بهتر است در حین بنداندازی آرایش نکنید

فروز می‌­گوید: “در حالی که شما می‌­توانید چشمان خود را قبل از رفتن به آرایشگاه آرایش کنید، احتمال زیادی دارد که آرایشگرتان قبل از شروع به کار از شما بخواهد آن را پاک کنید.” البته وجود اندکی آرایش بر روی صورت شما ممکن است مشکل زیادی ایجاد نکند، اما بهتر است پس از اتمام جلسه بنداندازی خود، زمان لازم برای اعمال خط چشم و ریمل مژه را لحاظ نمایید.

شما بهتر است در حین بنداندازی آرایش نکنید

بند انداختن، شکل دادن به ابروها را آسان‌تر می‌­کند

امینی می‌­گوید: “از آنجا که در روش بنداندازی، هر مو به صورت جداگانه از پوست بیرون کشیده می­‌شود، به همین دلیل آرایشگر شما دسترسی بسیار نزدیک­‌تری به فولیکول‌­های موهای شما داشته و به این ترتیب، بسط قوس­‌های طبیعی ابروهای شما را آسان‌­تر خواهد کرد.” فروز اضافه می­‌کند که اگر شما به دنبال یک شکل یا ظاهر خاص برای مدل ابروی خود هستید، باید به راحتی نظر خود را با آرایشگرتان در میان بگذارید. او می­‌گوید: “در واقع در یک آرایشگاه مناسب و حرفه‌­ای، باید قبل از شروع به کار بنداندازی موها، یک مشاوره دقیق با فرد موردنظر انجام شود.” به هر حال، صرف­نظر از جایی که شما برای بنداندازی ابروی خود انتخاب کرده و مدل ابرویی که برای خود مناسب تشخیص می­‌دهید، باید همیشه در برقراری ارتباط با آرایشگرتان در مورد خواسته‌­ها و نیازهای خود، احساس راحتی زیادی داشته باشید.

بند انداختن، شکل دادن به ابروها را آسان‌تر می‌­کند

رومیس پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *