قرارداد سایپا با هیوندای

شرکت سایپا با شرکت هیوندای پاور تک (HPT) در فاز دوم، در خصوص تولید گیربکس ۶ سرعت اتوماتیک به توافق رسید.

به گفته محمدرضا شیخ عطار، مدیرعامل شرکت مگا موتور، از اوایل سال ۹۵ مذاکرات این شرکت با هیوندای پاور تک آغاز شده و این همکاری با انعقاد قرارداد جدید که بسیار گسترده‌تر از قبل است، وارد فاز دوم خود شده است.

علت عقد قرارداد شرکت سایپا با شرکت هیوندای

وی ادامه داد که عقد قرارداد شرکت سایپا با شرکت هیوندای به منظور بهره گیری از فناوری‌های روز دنیا بر روی پلتفرم‌های sp  و همچنین براساس برنامه توسعه محصولات این شرکت بوده است.

به گفته وی شرکت سایپا در ابتدا تامین کننده‌های مختلف قوای محرکه شرکت هیوندای پاور تک را بررسی و سپس انتخاب کرده است. همچنین این شرکت، در اواخر سال ۹۵ قراردادی را به منظور تامین گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای خودروی sp100 امضا نموده است.

مدیرعامل مگاموتور در ادامه اعلام کرد که این گیربکس توان ۱۷۰ نیوتن متر را دارد و از جمله گیربکس‌های پرکاربرد در سطح دنیاست.

وی تاکید نمود که انتظارات یک راننده از یک سیستم انتقال قدرت خوب، رعایت استانداردهای روز دنیا در بحث آلایندگی و مصرف سوخت پایین‌ است.

به گفته وی علت تولید این نوع گیربکس در قرارداد اول، استفاده از آن بر روی محصولات خودروی sp100 بوده است اما امروز با عقد قرارداد دوم، گیربکس قوی‌تری که گشتاور آن ۲۷۰ نیوتن متر است، برای خودروهای sp0 و همچنین مدل‌های کراس اوور پلتفرم sp تولید خواهد شد.

شیخ عطار اشاره نمود که سلیقه مردم در استفاده از خودروهای اتوماتیک تغییر کرده و بیشتر مایل به استفاده از خودروهای اتوماتیک هستند.

وی تاکید نمود که با این وجود انتخاب و استفاده از گیربکس اتوماتیک بهتر است و به همین دلیل است که عقد قرارداد شرکت سایپا با شرکت هیوندای انجام شده است.

وی در این خصوص ادامه داد که شرکت سایپا برای خودروهای اقتصادی خود مانند گروه ایکس ۲۰۰ از گیربکس CVT شرکت پانچ بلژیک استفاده کرده است. به گفته وی این نوع گیربکس اکنون بر روی دو خودروی ساینا و کوییک در حال استفاده است.

مدیرعامل مگاموتور ادامه داد که یک خودروی تولید شده sp100 ، برای نصب گیربکس مذکور، در اختیار شرکت هیوندایی پاور تک قرار گرفته که در حال طی کردن مراحل پایانی تست‌ها است.

هدف از انتخاب این مدل گیربکس

به گفته شیخ عطار، انتخاب این مدل گیربکس، گستره وسیعی از گیربکس‌های مختلف را برای پلتفرم‌های شرکت سایپا در اختیار قرار می‌دهد. وی همچنین ادامه داد که این گیربکس پوشش خوبی برای محصولات متنوع گروه سایپا که قرار است در آینده وارد بازار شوند، خواهد بود.

شیخ عطار، همکاری با این شرکت را راهی برای داخلی‌سازی و انتقال دانش و تکنولوژی به داخل کشور اعلام کرد و ادامه داد، با توجه به اینکه شرکت ساپیا قصد جایگزینی محصولات جدید خود دارد، این موضوع مهم است و در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

وی افزود که محصولات شرکت هیوندای پاورتک، در چهار کشور آمریکا، مکزیک، کره و چین تولید و مونتاژ می شوند و عقد قرارداد شرکت سایپا با شرکت هیوندای باعث می‌شود تا محصولات این شرکت معتبر بر روی محصولات گروه سایپا نیز قرار گیرد و به ایران وارد شود.

.

تانی کال

ایران جیب

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *