قسمت دوم Extraction با «کریس همسورث» و نویسندگی «جو روسو» ساخته می‌شود

در حالی که فیلم «آزادسازی» در آستانه‌ی تبدیل شده به پربیننده‌ترین فیلم بلند تاریخ نت‌فلیکس قرار دارد، «جو روسو» نویسنده‌ی فیلم برای نگارش فیلمنامه‌ی قسمت دیگری با شبکه به توافق رسید. کمپانی فیلمسازی «ای‌جی‌بی‌او» با مدیریت «برادران روسو» اظهار امیدواری کرده است که «سم هارگریو» نیز برای کارگردانی بازگردد. آن‌ها تأیید کرده‌اند که «کریس همسورث» بار دیگر برای بازی در نقش «تایلر ریک» بازخواهد گشت اما تا زمانی که فیلمنامه به پایان نرسد نت‌فلیکس با آن‌ها قراردادی به امضاء نمی‌رساند. در مورد بازگشت «گلشیفته فراهانی» در نقش «نیک خان» اطلاعاتی منتشر نشده است.

روسو می‌گوید: «قرارداد من برای نوشتن «آزادسازی ۲» نهایی شده و ما در مراحل ابتدایی ایده‌پردازی در مورد قصه هستیم. هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که داستان در زمان به عقب یا جلو برود. ما پایانی باز به جا گذاشتیم که سؤالاتی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.»

پایان پرابهام فیلم درها را برای بازگشت شخصیت «تایلر ریک» باز گذاشت و چندین شخصیت دیگر فیلم گذشته‌ای برای روایت داشتند، بنابراین این احتمال وجود دارد که قسمت بعدی یک پیش‌درآمد باشد.

«جو روسو» می‌گوید: «نحوه‌ی پیشرفت قصه همواره ساده بود، یک اجرای باله-گونه از اکشن با شخصیتی زخم‌خورده که اشتباهی مهلک در گذشته مرتکب شده و فرصتی برای رستگاری به دست می‌آورد که ممکن است مرگبار باشد. مسئله‌ی کلیدی این بود که کارگردانی توانمند مانند سم برای صحنه‌های اکشن نیاز داشتیم.»

روسو می‌گوید انتظار دارد هارگریو – که سابقه‌ی همکاری طولانی با برادران روسو را دارد – برای کارگردانی قسمت بعدی بازگردد. در مورد همسورث هنوز قراردادی بسته نشده. روسو می‌گوید تمرکزش را بر روی ایده‌ی اصلی قصه می‌گذارد و سپس آن را روی کاغذ می‌آورد و آن را به بازیگر نشان می‌دهد. با این حال با توجه به شور و شوق همسورث در شبکه‌های اجتماعی که پربیننده‌ شدن فیلم را تبریک گفته، به نظر نمی‌رسد که راضی کردن او کار سختی باشد. همسورث در فیلم‌های «انتقام‌جویا: آخر بازی» و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» با روسوها همکاری کرده است.

«آزادسازی» در صورتی که در چهار هفته‌ی اول از مرز ۹۰ میلیون بیننده گذر کند، رکورد ۸۵ میلیونی «محرمانه اسپنسر» (Spenser Confidential)، ۸۳ میلیونی «۶ زیرزمینی» (6 Underground)، ۸۰ میلیونی «قفس پرنده» (Bird Box) و ۷۳ میلیونی «معمای قتل» (Murder Mystery) را پشت سر می‌گذارد. این در حالی است که نت‌فلیکس برای فیلم‌های «۶ زیرزمینی»، «محرمانه اسپنسر» و «آزادسازی» دیده شدن ۲ دقیقه از فیلم را بر محاسبات خود لحاظ کرده اما در مورد سایر فیلم‌ها دیده شدن ۷۰ درصد یا بیشتر از مدت آن.

روسو در مورد شرایط فعلی بازار نمایش فیلم‌ها می‌گوید: «بازار به روشنی در حال تغییر است و ما تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای با انتشار فیلم‌ها در فروشگاه‌های آنلاین داشته‌ایم. همه سعی خواهند کرد که تا چند سال آینده وضعیت اکران را بررسی کنند و سپس بر اساس آنچه که بهترین راه برای دیده شدن قصه توسط مخاطب است تصمیم بگیرند. در مورد «گیلاس» (Cherry) بر همین اساس تصمیم می‌گیریم.»

«آنتونی روسو» می‌گوید: «برنامه‌ی ما برای آن فیلم این بود که ابتدا آن را به پایان برسانیم و بعد در مورد اینکه بهترین راه عرضه‌ی آن چیست راهی پیدا کنیم. هنوز تا آن زمان چند ماهی فاصله داریم و در ماه ژوئیه در مورد «گیلاس» تصمیم می‌گیریم.»

روسوها می‌گویند ابتدا قصد داشتند فیلم «آزادسازی» را در آمریکای جنوبی فیلمبرداری کنند اما برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی «انتقام‌جویان» در هندوستان و شکست فیلم «مرز سه‌گانه» (Triple Frontier) موجب شد که این کشور را انتخاب کنند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *