قسمت پایانی فصل دوم Big Little Lies تبدیل به پربیننده‌ترین اپیزود این سریال شد

رکوردشکنی سریال Big Little Lies در اپیزود پایانی دومین فصل، رسما حکم یک موفقیت تمام‌عیار برای این اثر HBO را دارد؛ اثری که در ابتدا قرار بود یک مینی‌سریال تک‌فصلی باشد و میزان موفقیت خالقانش در فصل جوایز و تحسین‌های روانه‌شده به سوی آن توسط منتقدان و دسته‌ی مشخصی از مخاطبان، شانس تبدیل کردن آن به یک سریال کامل را به سازندگانش داد. Big Little Lies هم نه‌تنها در فصل دوم خط داستانی ظاهرا کوچک شکل‌گرفته در بخش‌های پایانی فصل اول را به شکلی عالی شرح و بسط داد، بلکه داستان‌های تازه‌ای نیز برای گفتن داشت. نتیجه‌ی کار شورانرهای سریال هم در مجموع آن‌قدر خوب از آب درآمد که نه‌تنها کسی به پخش شدن فصل دوم اثر اعتراضی نکرد، بلکه اکنون خیلی‌ها به سومین فصلِ Big Little Lies نیز فکر می‌کنند؛ فصلی که شاید تمامی خطوط داستانی را به‌صورت کامل به پایان ببرد، ستایش‌ها و تحسین‌های بیشتری دریافت کند، در کسب جوایز گوناگون موفق باشد و شاید از همه مهم‌تر، باز هم تعداد بینندگان این محصول پرستاره‌ی HBO را افزایش دهد. مخصوصا به این دلیل که اپیزودِ فینالِ فصل دوم سریال با داشتن عددی نزدیک به دو میلیون تماشاگر در همان پخش اول، از این نظر فراتر از انتظارات همگان رفت. شاید به خاطر آن سکانس پرتنش به‌خصوص که خیلی‌ها می‌خواستند ببینند درنهایت به کجا ختم می‌شود.

این آمار اما از جایی ارزش حقیقی خود را نشان می‌دهد که بدانید علاوه‌بر ۱.۹۸ میلیون مخاطبی که پخش زنده‌ی این قسمت را تماشا کرده‌اند، ۱.۱۲ میلیون بیننده هم I Want to Know (نام قسمت هفتم و پایانی فصل دوم) را در پلتفرم‌های استریمی شبکه یعنی HBO NOW و HBO GO دیدند؛ رقمی که رکورد بینندگان یک اپیزود از سریال به محض پخش شدن آن را به ۳.۱ میلیون نفر می‌رساند که در مقام مقایسه با رکورد ۲.۵ میلیون بیننده‌ی پربیننده‌ترین قسمت از فصل اول، یک پیشرفت واضح است. تازه مطابق آمار کلی‌تر که مجموع بینندگان و نه فقط تماشاگرانِ پخش زنده‌ی هر اپیزود را در نظر می‌گیرند، قسمت‌های فصل اول Big Little Lies به‌صورت میانگین هشت‌ونیم میلیون تماشاگر داشتند و این عدد در فصل دوم، توانست به دوازده میلیون برسد؛ البته به بیان بهتر باید گفت دوازده میلیون دریافت قانونیِ اپیزود که مشخص نیست ازطریق هرکدام از آن‌ها، فرصت تماشای سریال مورد بحث برای چند نفر از اعضای یک خانواده یا گروه فراهم شده است.

به مناسبت انتشار این آمار تحسین‌برانگیز، HBO هم به یکی از بزرگ‌ترین شایعه‌های مطرح‌شده درباره‌ی فصل دوم و هفت اپیزودیِ Big Little Lies پاسخ داد؛ شایعه‌ای که مطابق آن در این فصل، کنترل سریال به‌صورت کامل از اَندریا آرنولد، شورانر فصل اول، گرفته شد و به جین-مارک وَلی یعنی یکی از کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های اجرایی فصل اول داده شد؛ تا جایی که حتی در برخی از اندک نقدهای جدیِ واردشده به فصل دوم سریال، کارگردانی آن عالی و نویسندگی آن با درنظرگرفتن همین مورد، کم‌کیفیت‌تر از فصل اول خطاب می‌شد. HBO هم در جواب این شایعه‌ها، پاسخ جالبی داشت:

ما به کارهایی که اندریا آرنولد برای سریال انجام داده است، افتخار می‌کنیم. بدون او هرگز فصل دومی برای Big Little Lies در کار نبود. ما و تمام تهیه‌کنندگان حاضر در HBO، شدیدا به فعالیت‌های او افتخار می‌کنیم. مثل هر پروژه‌ی تلویزیونی دیگر، تهیه‌کننده‌های اجرایی درکنار هم و با همکاری یکدیگر روی سریال کار کرده‌اند و ما فکر می‌کنیم نتیجه‌ی به دست‌آمده، خودش به‌تنهایی نشان می‌دهد که آن‌ها چه‌قدر در انجام فعالیت‌های‌شان موفق بوده‌اند.

فصل اول Big Little Lies هشت جایزه‌ی امی (Emmys) از جمله اِمی‌های داده‌شده به نیکول کیدمن، لارا درنو الکساندر اسکارشگرد را به خانه برد و حالا باید صبر کرد و دید فصل دوم این ساخته‌ی محبوب HBO، در پایان چه‌قدر در جلب توجه داوران مراسم بزرگ جوایز تلویزیونی موفق خواهد بود.

تانی کال

برگرفته از Variety

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *