هفته گذشته بود که شبکه HBO که یکی از محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین رسانه‌های سرگرمی در سراسر جهان است مورد حمله هکرها قرار گرفت و در طی این حمله سایبری، فیلمنامه قسمت چهارم فصل هفتم سریال Game Of Thrones دزدیده و سپس توسط این هکرها فاش شد. با این حال، قسمت چهارم فصل هفتم این سریال قرار نیست زودتر از شب یکشنبه از شبکه HBO به‌روی آنتن برود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، قسمت چهارم فصل هفتم سریال Game of Thrones توسط منبع دیگری فاش شده است.

طبق خبری که وب‌سایت ورج منتشر کرده، قسمت چهارم فصل هفتم سریال Game Of Thrones به صورت آنلاین فاش شده است و کاربران می‌توانند به این قسمت دسترسی داشته باشند. شبکه استار ایندیا (Star India) که یکی از شرکای شبکه HBO است، تایید کرده که قسمت چهارم فصل هفتم این سریال فاش شده است. لوگوی کمپانی استار ایندیا در طول قسمت چهارم فصل هفتم سریال Game Of Thrones که فاش شده، قابل مشاهده است. با این حال، ویدیو فاش شده از کیفیت بالایی برخودار نیست. در بیانیه منتشر شده، سخنگوی شبکه استار ایندیا گفت:

ما می‌توانیم تایید کنیم که قسمت چهارم فصل هفتم سریال Game Of Thrones عصر روز جمعه فاش شده است. ما این اشتباه و رخنه امنیتی را بسیار جدی خواهیم گرفت و بلافاصله تحقیقات قانونی و حقوقی خود را با کمپانی فناوری که با ما همکاری می‌کند، برای یافتن مشکل و علت این اتفاق آغاز کرده‌ایم. این یک مسئله جدی است و هرکسی که در این مورد قانون شکنی کرده باشد، ما با اقدامات قانونی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

Game of Thrones

ورج در ادامه اضافه می‌کند که تنها قسمت چهارم فصل هفتم سریال Game Of Thrones فاش شده است و شامل دیگر قسمت‌های باقی مانده فصل هفتم این سریال نمی‌شود. پیش از این، هکرها حدود ۱.۵ ترابایت اطلاعات و محتویات را از شبکه HBO دزدیده‌ بودند که این اطلاعات تاکنون شامل یک قسمت جدید از سریال کمدی ورزشی Ballers و قسمت بعدی سریال Room 104 (اتاق ۱۰۴) که سریال جدید و آنتولوژی شبکه HBO است، می‌شود که به صورت آنلاین منتشر شده‌اند. با این حال، فاش شدن قسمت چهارم فصل هفتم سریال Game Of Thrones هیچ ارتباطی به این گروه و اطلاعاتی که دزدیده‌اند ندارد.

در اردیبهشت امسال، گروهی از هکرها ادعا کردند که فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (دزدان دریایی کارائیب: مرده‌ها قصه نمی‌گویند) را سرقت کرده‌اند و در صورتی که کمپانی والت دیزنی به آن‌ها باج ندهد، این فیلم را در شبکه‌های مجازی منتشر خواهند کرد. با این حال، دیزنی اعلام کرد که این خبر صحت ندارد و این فیلم توسط هکرها سرقت نشده و در بیانیه خود گفت که این تنها یک تهدید بی‌پایه و اساس بوده است.

game of thrones The Spoils Of War

اوایل سال جاری میلادی نیز گروهی از هکرها ادعا کردند که آخرین فصل سریال Orange is the New Black (نارنجی همان سیاه است) را از شبکه نت فلیکس دزدیده‌اند و خواستار پرداخت باج به آن‌ها برای منتشر نشدن فصل آخر این سریال شدند. اما بزرگ‌ترین حمله سایبری در سال ۲۰۱۴ رخ داد. در این حمله سایبری بی‌سابقه و تاریخی، بیش از ۱۰۰ ترابایت اطلاعات از کمپانی سونی دزدیده و در شبکه‌های مجازی منتشر شد.

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *