«لئوناردو دی‌کاپریو» (Leonardo DiCaprio) بازیگر مطرح هالیوود و برنده جایزه اسکار، به «لئوناردو دا وینچی» (Leonardo da Vinci) جان می‌دهد.

لئوناردو دی‌کاپریو قرار است در فیلمی درباره لئوناردو دا وینچی که توسط شرکت Paramount ساخته می‌شود، نقش او را بازی کند. این اولین بار نیست که دی‌کاپریو در نقش انسان‌های واقعی ظاهر می‌شود بلکه او برای این کار بسیار شناخته شده است. سومین نقش حرفه‌ای او بازی در نقش جوانی‌های «توبایس ولف» (Tobias Wolff) در فیلم This Boy’s Life بود. دو سال بعد او در نقش نویسنده، شاعر و موسیقی‌دان «جیم کرول» (Jim Carroll) در فیلم The Basketball Diaries و همچنین شاعر هم‌جنس‌گرا «آرتور ریمباد» (Arthur Rimbaud) در فیلم Total Eclipse ظاهر شد. از کلاه‌بردار «فرانک ابگنیل جونیور» (Frank Abagnale Junior) گرفته تا میلیاردر «هاوارد هیوز» (Howard Hughes) تا مدیر سازمان اف‌بی‌آی «جی. ادگار هوور» (J. Edgar Hoover) تا مجرم «جوردن بلفورت» (Jordan Belfort) تا نقشی که برای او اولین اسکارش را به ارمغان آورد یعنی مرزنشین «هیو گلس» (Hugh Glass) در فیلم The Revenant، لئوناردو دی‌کاپریو بارها نشان داده است که در ایفای نقش انسان‌های واقعی از گذشته و حال استعداد دارد.

تاکنون یک شخصیت تاریخی بوده که لئوناردو دی‌کاپریو تمایل داشته نقشش را بازی کند و او کسی نیست جز هنرمند و مخترع لئوناردو دا وینچی. طبق گفته مادر دی‌کاپریو، در زمان حاملگی او هنگامی که داشت به یکی از نقاشی‌های دا وینچی نگاه می‌کرد، دی‌کاپریو آن‌قدر محکم لگد زد که مادرش تصمیم گرفت اسم او را به‌خاطر دا وینچی، لئوناردو بگذارد.

لئوناردو دی‌کاپریو

حالا دی‌کاپریو نقش کسی را بازی خواهد کرد که اسمش از او الهام گرفته شده است. این فیلم براساس بیوگرافی‌ای از دا وینچی به نوشته «واکر ایزاکسون» (Walker Isaacson) که به‌زودی منتشر می‌شود، ساخته خواهد شد. دو شرکت Paramount و Universal برای خرید این فیلم با هم رقابت کردند که در نهایت Paramount پیروز شد و حق این فیلم را با قیمتی هفت رقمی خرید.

همچنین دیگر بیوگرافی‌هایی که ایزاکسون نوشته است به فیلم و سریال‌های تلویزیونی تبدیل شده‌اند. از آن‌ها می‌توان به فیلم Steve Jobs در سال 2015 و فصل اول سریال Genius که در آن «جفری راش» (Geoffrey Rush) نقش «آلبرت انیشتین» (Albert Einstein) را بازی کرد، اشاره کرد. کتاب او درباره دا وینچی نیز در تاریخ 17 اکتبر 2017 (25 مهر 1396) منتشر می‌شود.

لئوناردو دا وینچی در سال 1452 میلادی متولد شد و در سال 1519 درگذشت. شاید مهم‌ترین اثرهای هنری او Mona Lisa و The Last Supper باشند، اما او یک مخترع توان‌مند نیز بود. بعضی‌ها حتی او را به عنوان کسی که اولین طرح برای ساخت هلی‌کوپتر را داد، می‌شناسند. در کنار نقاشی و اختراعات، او در ریاضی، نویسندگی، گیاه‌شناسی، علوم، موسیقی، تاریخ، نقشه‌نگاری و چندین موضوع دیگر نیز مهارت داشت.

لئوناردو دی‌کاپریو در این فیلم بازی می‌کند و همچنین توسط شرکت خودش یعنی Appian Way در تهیه‌کنندگی آن نیز دست خواهد داشت. با توجه به اینکه کتابی که این فیلم بر اساس آن قرار است ساخته شود هنوز منتشر نشده، به نظر می‌رسد برای دیدن دی‌کاپریو در نقش دا وینچی باید چند سال انتظار بکشیم.

گیم شات

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *