خانه ورزش اخبار ورزش لحظات به یادماندنی رونالدینیو

لحظات به یادماندنی رونالدینیو

0

لحظات به یادماندنی رونالدینیو

رونالدینیو از دنیای فوتبال خداحافظی کرد؛ گرچه دوران ستاره بودن او کوتاه بود ولی در همان مدت کم، کمتر کسی به پای او می رسید.

رونالدینیو، ستاره سابق تیم ملی برزیل که یکی از درخشان ترین بازیکنان قرن ۲۱ بود از عرصه فوتبال بازنشسته شد. رونالدینیوی ۳۷ ساله از سال ۲۰۱۵ در بازیهای رسمی شرکت نکرده بود و بالاخره تصمیم گرفت به صورت رسمی فوتبال را کنار بگذارد. پنج لحظه درخشان وی در دوران بازیش را با هم مرور مر کنیم:

۱- فریب تیم ملی انگلیس
رونالدینیو زیباترین گلش را به انگلیس زد اما در جام جهانی ۲۰۰۲ با یک ضربه کاشته فریب دهنده دروازه تیم ملی انگلیس راباز کرد.  رونالدینیو در آن زمان در پاریسن ژرمن بازی می کرد. او در فاصله ۳۵ متر تا دروازه حریف پشت ضربه ایستگاهی ایستاد. همه تصور می کردند که او توپ را روی سر مهاجمان تیمش سانتر می کند اما این بازیک نبا یک ضربه فنی، دیوید سیمن را غافلگیر کرد. رونالدینیو در آن بازی اخراج شد اما برزیل راهی مرحله بعد شد و به پنجمین قهرمانی جام جهانی خود رسید.

۲- اولین بازی در نیوکمپ
اگر خوان لاپورتا مدیر وقت بارسلونا در سال ۲۰۰۳ از خرید بکام صرفنظر نمی کرد و به سراغ رونالدینیو نمی رفت شاید دوران جدید لالیگا دچار تغییرات زیادی می شد. رئال مادرید در نهایت بکام را به خدمت گرفت و بارسا ، رونالدینیو را به عنوان یکی از بهترین خریدهای تاریخش به خدمت گرفت. رونالدینیوی ۳۰ میلیون یورویی خیلی سریع روند موفقیت را در بارسا آغاز کرد و در اولین بازی خود یک گل زیبا را برای این تیم مقابل سویا  به ثمر رساند تا بارسا مساوی را با برد عوض کند.

۳- ضربه با نوک انگشت پا
در مارس ۲۰۰۵ در بازی بارسلونا و چلسی در لیگ قهرمانان اروپا، رونالدینیو یک گل ماندگار و تاریخی را به ثمر رساند. ضربه ای که او با روی انگشت پایش به ثمر رساند تبدیل به یکی از معروف ترین گلهای دوران فوتبال او شد. رونالدینیو توپ را از اینیستای جوان گرفت ودر حالی که کاروالیو را مقابل خود داشت گل مهمی را به ثمر رساند. چلسی در مجموع صعود کرد اما هواداران در استمفوردبریج یکی از زیباترین گل های فصل را تماشا کردند.

۴- کلاس درس در برنابئو
رونالدینیو یکی از معدود بازیکنان تاریخ بارسلوناست که توسط هوادارانرئال در برنابئو تشویق شده است. در نوامبر ۲۰۰۵ رونالدینیو پس از عملکردی درخشان مورد تشویق هواداران رئال قرار گرفت. بارسا در آن بازی با نتیجه سه بر صفر پیروز شد. رونالدینیو دو گل در ان بازی به ثمر رساند که یکی از گلهایش با استارت ۵۰ یاردی و جا گذاشتن راموس و هلگرا همراه شد. رونالدینیو در همان ماه با شایستگی توپ طلا را دریافت کرد و به بارسلونا برای قهرمانی لالیگا و چمپیونزلیگ کمک کرد.

۵- هیاهو در برزیل
رونالدینیو پس از ترک بارسلونا در سال ۲۰۰۸ و چند ماه حضور در میلان به کشورش برگشت تا برای فلامنگو بازی کند. رونالدینیو در بازی دوستانه برزیل و مکزیک بازوبند کاپیتانی سلسائو را در دستبسته بود. در آن بازی برزیل با نتیجه یک بر صفر عقب بود.رونالدینیو از یک توپ مرده در نزدیکی کرنرسمت چپ دروازه حریف استفاده کرد و به زیبایی از این موقعیت یک گل ساخت. این گل سی و سومین و آخرین گل رونالدینیو برای برزیل بود.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *