لغو فیلمبرداری The Batman وارنر، Jurassic World: Dominion یونیورسال و Red Notice نت‌فلیکس

استودیوی برادران وارنر شنبه شب اعلام کرد مانند استودیوهای بزرگ هالیوودی دیگر، فیلمبرداری عناوین پرخرجش را موقتاً متوقف می‌کند. آن‌ها ریبوت «بتمن» را به مدت دو هفته به حالت تعلیق در‌می‌آورند.

پیش‌تر گزارش شد که فیلمبرداری قرار است از لندن به لیورپول در انگلستان منتقل شود، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، وارنرها تصمیم گرفتند که در حال حاضر تولید فیلم را به پیش نبرند. در این پروژه هم هیچ‌یک از عوامل و بازیگران به کرونا مبتلا نشده‌اند. در بیانیه‌ی برادران وارنر آمده است: «فیلمبرداری «بتمن» توسط برادران وارنر از امروز به مدت دو هفته متوقف می‌شود. استودیو شرایط را به دقت زیر نظر می‌گیرد.»

کارگردانی «بتمن» به «مت ریوز» سپرده شده و علاوه بر «رابرت پتینسون» در نقش «بروس وین، «کالین فارل» در نقش «پنگوئن»، «زوئی کراویتز در نقش «زن‌گربه‌ای»، «پل دینو» در نقش «ریدلر»، «جفری رایت» در نقش «کمیسر جیمز گوردن»، «اندی سرکیس» در نقش «آلفرد پنی‌ورث»، «جان تورتورو» در نقش «کارمین فالکن»، و «پیتر اسکارزگارد» در نقش «گیل کولسن» بازی می‌کنند. وارنرها این فیلم را ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ اکران می‌کنند.

استودیو در حال حاضر مشغول بررسی وضعیت تولید دیگر عناوین بزرگ خود است. اوایل هفته‌ی گذشته گزارش شد که وارنرها فیلمبرداری فیلم بیوگرافیکال «باز لورمن» برای «الویس پرسلی» را در استرالیا به متوقف کرده‌اند چرا که «تام هنکس» بازیگر این فیلم و همسر «ریتا ویلسون» به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به دنبال انتشار این گزارش هنکس و پسرانش در شبکه‌های اجتماعی نشان دادند که از روحیه‌ی بالایی برخوردارند.

بخش سوم «جانوران شگفت‌انگیز» (Fantastic Beasts) وارنر نیز قرار بود از اوایل این هفته جلوی دوربین برود. این در حالی است که «ماتریکس ۴» (The Matrix 4) هم اکنون در برلین در حال تصویربرداری بوده و اخیراً فیلمبرداری بعضی از صحنه‌های آن در سان فرانسیسکو به اتمام رسیده است. یونیورسال، دیزنی، سونی و پارامونت همگی فیلمبرداری عناوین سینمایی بلند خود را در طول هفته‌ی گذشته متوقف کردند.

ساعاتی پیش نت‌فلیکس هم تأیید کرد که فیلمبرداری «وضعیت قرمز» با بازی «دووین جانسون»، «رایان رینولدز» و «گل گدوت» را موقتاً به حالت تعلیق درمی‌آورد. جانسون شنبه شب با ارسال ویدیویی از محل فیلمبرداری این تأخیر را به اطلاع هوادارانش رساند.

جانسون که تهیه‌کننده‌ی این پروژه هم خواهد بود می‌گوید فیلمبرداری از روز دوشنبه به مدت دو هفته متوقف می‌شود. این فیلم از ماه فوریه در خارج از مرزهای آمریکا فیلمبرداری می‌شد اما به تازگی به آتلانتا متنقل شده است.

نت‌فلیکس تابستان سال گذشته اعلام کرد که این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «راسن مارشال توربر» را به تولید می‌رساند. این تریلر اکشن ابتدا قرار بود توسط یونیورسال پخش شود اما با بالا رفتن هزینه‌ها استودیو از تولید آن کناره‌گیری کرد.

استودیوی یونیورسال هم جمعه شب اعلام کرده بود که تولید «دنیای‌ ژوراسیک: حکومت» ، درام ورزشی «فلینت قدرتمند» (Fling Strong) به کارگردانی «ریچل موریسون» و یک فیلم کمدی به کارگردانی «نیک استالر» را متوقف خواهد کرد.

«دنیای ژوراسیک: حکومت» از ۲۵ فوریه در هاوایی جلوی دوربین رفته بود. در این فیلم علاوه بر «کریس پرت» و «برایس دالاس هاوارد»، بازیگران سابق چندگانه از جمله «لورا درن»، «سم نیل»، و «جف گلدبلوم» هم بازخواهند گشت. این دنباله قرار است تابستان ۲۰۲۱ روی پرده برود اما اکران به موقع این فیلم و فیلم‌‌های بزرگ دیگر که فیلمبرداری آن‌ها یک به یک به تعویق می‌افتد با توجه به تغییراتی که در تقویم در حال وقوع است بعید به نظر می‌رسد.

تاریخ اکران «فلینت قدرتمند» هنوز مشخص نشده است. این فیلم داستان «کلارسا شیلدز» بوکسوری اهل فلینت، میشیگان را روایت می‌کند که به یکی از اولین زنانی تبدیل شد که مدال طلای المپیک را برای آمریکا به ارمغان آورد. «بری جنکینز» فیلمنامه‌ی این پروژه را به نگارش درآورده و «رایان دستنی» در آن نقش شیلدز را بازی می‌کند. «آیس کیوب» و «کایل دی. آلن» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

«مأموریت غیرممکن ۷» استودیوی پارامونت و اسکای‌دنس اولین فیلم بزرگ هالیوود بود که فیلمبرداری آن تحت تأثیر شیوع کرونا در ایتالیا لغو شد. دیزنی هم تاکنون فیلمبرداری عناوین لایو-اکشن خود از جمله «شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه»، «پری دریایی کوچولو»، «پیتر پن و وندی»، «آخرین دوئل» به کارگردانی «ریدلی اسکات»، «تنها در خانه» و «خیابان کابوس» به کارگردانی «گی‌یرمو دل تورو» را متوقف کرده است.

استودیوی سونی تا این لحظه هیچ فیلم بلندی در حال فیلمبرداری ندارد.

30nama

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *