«لوکرسیا مارتل» فاش کرد که کارگردانی «بیوه‌ی سیاه» را رد کرده است

با توجه به سبک فیلمسازی «لوکرسیا مارتل» تصور ساختن فیلم توسط کارگردان آرژانتینی برای مارول ممکن است عجیب به نظر برسد، اما نام او در فهرست گزینه‌های استودیو برای کارگردانی «بیوه‌ی سیاه» (Black Widow) با بازی «اسکارلت جوهانسون» وجود داشته است. مارتل اخیراً در مصاحبه با روزنامه‌ی هندی و انگلیسی زبان «دیلی پایونیر» فاش کرده است که اشتیاقش به این فیلم پس از اولین ملاقاتش با استودیو فرونشانده شده.

«ایمیلی از طرف مارول دریافت کردم. بنابراین به جشن دهمین سالگرد مارول رفتم. حتی چیزی مانند قرارداد امضاء کردم که در مورد این جشن با کسی صحبت نکنم. مارول و دیگر استودیوهای شبیه آن سعی می‌کنند فیلمسازان زن بیشتری به خدمت بگیرند… چیزی که به من در آن جلسه گفتند این بود که «ما یک کارگردان زن نیازمندیم و می‌خواهیم تا حد ممکن با شخصیت اسکارلت جوهانسون ارتباط برقرار کند.»

مارتل در ادامه می‌گوید: «آن‌ها در ضمن به من گفتند «نگران سکانس‌های اکشن فیلم نباش، ما ترتیبش را می‌دهیم.» با خود گفتم خیلی دوست دارم اسکارلت جوهانسون را ملاقات کنم، اما از طرفی مایلم سکانس‌های اکشن را خودم بسازم.»

با توجه به اینکه مارول به دخالت کارگردان در سکانس‌های اکشن بی‌علاقه بود، مارتل از کارگردانی فیلم صرف نظر می‌کند. مارول جولای گذشته اعلام کرد که «کیت شورتلند» سازنده‌ی «سندرم برلین» را رسماً برای کارگردانی برگزیده است. شورتلند اولین فیلمساز زن «دنیای سینمایی مارول» خواهد بود که فیلمی را به صورت انفرادی کارگردانی می‌کند. پیش از او «آنا بودن» به عنوان اولین فیلمساز زن به همراه «رایان فلک» فیلم «کاپیتان مارول» را کارگردانی کرده است.

مارتل می‌گوید: «استودیوها به همکاری با فیلمسازان زن علاقه‌مندند، اما هنوز می‌اندیشند که بهتر است کارگردانی سکانس‌های اکشن را باید به کارگردانان مرد بسپارند. اولین چیزی که پرسیدم این بود که آیا اجازه دارم در جلوه‌های ویژه تغییری ایجاد کرد یا نه زیرا فیلم‌ها پر از نورهای لیزی است. به نظرم من وحشتناک است. ساوندترک فیلم‌های مارول نیز افتضاح است. شاید در این موارد اختلاف نظر داشته باشیم اما دیدن آثار مارول به شدت طاقت‌فرساست. دیدن فیلم‌های آن‌ها گوش را آزار می‌دهد.»

مارتل پیشنهاد مارول را خالی از توهین جنسیتی نمی‌داند، هرچند باید اشاره کرد که استودیو همیشه در سکانس‌های اکشن به متخصصین جلوه‌های ویژه و بدلکاران تکیه می‌کند. آن‌ها تاکنون موفق شده‌اند با همین رویه کارگردانی چون «تایکا ویتیتی»، «رایان کوگلر»، «اسکات دیکرسون» و «کنت برانا» را به خدمت بگیرند.

مارتل اخیراً فیلم تحسین شده‌ی «زاما» (Zama) را کارگردانی کرده، فیلمی که از نگاه مجله‌ی «فیلم کامنت» بهترین فیلم سال ۲۰۱۸ است. شورتلند فیلمبرداری «بیوه‌ی سیاه» جوهانسون را در سال ۲۰۱۹ آغاز می‌کند تا فیلم در سال ۲۰۲۰ اکران شود. مارول تاریخ اکران رسمی فیلم را مشخص نکرده است. شخصیت «بیوه‌ی سیاه» پیش از فیلم اختصاصی خود آپریل آینده (۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) در فیلم «اونجرز: آخر بازی» ظاهر می‌شود.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *