«لیدی برد» بهترین فیلم انجمن ملی منتقدان فیلم امریکا

انجمن ملی منتقدان فیلم درام کمدی «لیدی برد» ساخته گرتا گرویگ را به عنوان بهترین فیلم 2017 اعلام کرد. فیلم ترسناک و هجوآمیز «برو بیرون» با بازی دنیل کالویا و «شکل آب» با بازی سالی هاوکینز هم جوایز اصلی رشته بازیگری را به خود اختصاص دادند. گرویگ علاوه بر دریافت جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه را هم با خود به خانه برد. در رشته فیلمنامه، گرویگ تنها با اختلاف یک رای توانست از جردن پیل نویسنده و کارگردان «برو بیرون» پیشی بگیرد و جایزه را از آن خودش کند.

به نوشته ورایتی، دو فیلم «فارغ‌التحصیلی» و «چهره‌ها مکان‌ها» به ترتیب جوایز بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین فیلم مستند را به خود اختصاص دادند. همچنین در رشته بازیگری نقش مکمل، ویلم دافو برای «پروژه فلوریدا» و لوری متکاف برای ایفای نقش در «لیدی برد» موفق به دریافت جایزه شدند تا در میان جوایز این رشته که تاکنون از سوی حلقه‌های مختلف منتقدان اهدا شده، پیشتاز باشند.

راجر دیکنز با «بلید رانر 2049» جایزه بهترین فیلمبرداری را با خود به خانه برد. جوایز انجمن ملی منتقدان فیلم امسال به یادبود ریچارد شیکل منتقد و مورخ سینما اهدا شد.

روی‌هم‌رفته، از میان 59 عضو انجمن، 44 نفر در رای‌گیری دیروز (شنبه) شرکت کردند. در سال‌های اخیر، فیلم‌هایی مانند «مهتاب»، «اسپاتلایت»، «وداع با زبان» و «درون لوین دیویس» جایزه بهترین فیلم سال را از آن خود کرده‌اند.

تانی کال

آی سینما

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *