خانه ورزش اخبار ورزش لیست جدید بازیکنان انتخاب شده کی‌روش

لیست جدید بازیکنان انتخاب شده کی‌روش

0

لیست جدید بازیکنان انتخاب شده کی‌روش

لیست تیم ملی برای دیدار با توگو و روسیه اعلام شد. کی‌روش ۲۷ بازیکن را به اردو دعوت کرد. در این اردو دوباره کاوه رضایی دعوت شد تا در روزهایی که مهدی طارمی محروم شده، شانسی برای حضور در مسابقات تیم ملی داشته باشد. سامان قدوس هم، همه را سورپرایز کرد و به جای سوئد، در تمرینات تیم ملی ایران شرکت می‌کند. از سوی دیگر، مصدومیت هم نتوانست جلوی حضور سیدجلال و امید ابراهیمی را در تیم ملی بگیرد.

میانگین سنی بازیکنان دعوت شده به این اردو ۲۶،۲ سال است. سیدجلال حسینی ۳۵ ساله، وریاغفوری ۳۰ سال، اشکان دژآگه ۳۱ سال، امید ابراهیمی ۳۰ سال، چهار بازیکن این اردو هستند که سن‌شان حداقل سی‌ سال است. سردار آزمون و سعید آقایی هم در ۲۲ سالگی جوان‌ترین بازیکنان این حاضر در این لیست هستند.

قدم زدن روی ابرها

دعوت از دو بازیکن جدید لیگ نشان داد که کی‌روش همچنان وقت زیادی برای مسابقات لیگ برتر می‌گذارد. ضمن این که کاوه رضایی هم در روزهایی که طارمی در زمین حضور ندارد می‌تواند نظر کی‌روش را به خودش بیشتر جلب کند. و اما سورپرایزی به نام سامان قدوس.

لیست جدید بازیکنان انتخاب شده کی‌روش

کاوه رضایی: قید دیده شدن در استقلال را زد، پول بهتر استقلال را پس زد، ریسک خروج از تیمی که در آن یکه‌تازی می‌کرد را به جان خرید تا با نمایش خوب‌اش در هفته‌های اخیر بالاخره چشمک کی‌روش را ببیند.

اکبر ایمانی: هافبک‌دفاعی پدیده فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند. ایمانی تا این‌ مقطع از فصل، میانگین نمره خیلی خوب ۲،۷۹ را از آنالیزورهای نود دریافت کرده است.

احمد عبدالله‌زاده: در فصلی که مبعلی همه را ناامید کرده، این عبدالله‌زاده است که موتور محرک فولاد خوزستان بود.

سامان قدوس: این بار به جای کی‌روش، این سامان بود که همه را سورپرایز کرد. قدوس قید حضور در تیم ملی سوئد را زد تا سورپرایز دیدارهای دوستانه پیش‌روی تیم ملی باشد.

سوگلی‌ها کی‌روش:

طارمی تا ۴ ماه آینده نمی‌تواند در هیچ مسابقه رسمی حضور داشته باشد. سیدجلال و امید ابراهیمی هم شاید در چهار ماه اخیر روی هم رفته به اندازه انگشتان یک دست هم در مسابقات به میدان نرفته باشند. ولی هیچ کدام از این‌ها باعث نمی‌شود که کی‌روش بازیکنان محبوب‌اش را به تیم ملی دعوت نکند.

سیدجلال و امید ابراهیمی و مهدی طارمی بازیکنان محبوب کیروش

مهدی طارمی: آقای گل دو فصل اخیر لیگ، ۴ ماه آینده را باید در تمرینات سر کند و اجازه حضور در هیچ مسابقه رسمی ندارد. ولی کی‌روش قبلا هم نشان داده بود بازیکنانی که علاقه دارد را به‌سادگی کنار نمی‌گذارد.

جلال حسینی: سیدجلال در فصل جدید فقط در یک مسابقه مقابل سیاه‌جامگان حضور داشت. ولی با وجود ناآمادگی و مصدومیت، همچنان محبوب و مورد اعتماد کی‌روش است.

امید ابراهیمی: آخرین حضور فیکس امید در زمین مسابقه مربوط به چه زمانی است؟ شاید به یاد نیاوریم ولی با بهبود مصدومیت‌اش، به تیم ملی فراخوانده شد.

میلاد محمدی: هیچ آمار و ارقامی نمی‌تواند پیراهن تیم ملی را از میلاد محمدی پس بگیرد. میلاد بعد از سال‌ها، گزینه دفاع چپ مطمئنی را روی میز کی‌روش گذاشته و پیرمرد پرتغالی هم به این راحتی‌ها قید او را نمی‌زند. حتی اگر مثل الان مصدوم باشد و به دو بازی پیش‌روی تیم ملی هم نرسید ولی باز هم به تیم ملی دعوت می‌شود تا در کنار کی‌روش تمرینات هم‌بازیانش را از نزدیک مشاهده کند.

لژیونرهای تکراری

چه کسی است که از علاقه کی‌روش به بازیکنانی که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند خبر نداشته باشد؟

لژیونرهای تیم ملی

علیرضا حقیقی: دروازه‌بانی که نشان داد برای بازی کردن در جام‌جهانی هم فقط تفکرات کی‌روش مهم است؛ نه هیچ آمار و ارقامی.

مرتضی پورعلی‌گنجی: سیدجلال مصدوم، پژمان منتظری مصدوم، محمد انصاری هم دعوت نشده. فعلا پورعلی‌گنجی تنهاترین گزینه خط دفاعی تیم ملی است.

رامین رضاییان: رامین در چهار دیدار لیگ، دو دیدار اروپایی و یک مسابقه حذفی برای اوستنده بازی کرده است. ولی در این ۵۲۴ دقیقه نه گلی زده و نه پاس گلی ارسال کرده است. اما در حال حاضر رقیبی جز وریا غفوری ناآماده ندارد.

سعید عزت‌الهی: سعید دو شب قبل بعد از گذشت دوازده هفته از لیگ روسیه، برای اولین بار در ترکیب تیم‌اش قرار گرفت. عزت‌اللهی بعد از اخراج بی‌دلیل مقابل کره‌جنوبی، جایگاه‌اش پیش کی‌روش متزلزل شده و باید تلاش بیشتری کند تا در اردوهای بعدی هم حضور داشته باشد.

احسان حاجی‌صفی: احسان همچنان در تیم باشگاهی‌اش به عنوان دفاع چپ به میدان می‌رود و در بازگشت به تیم ملی باید آماده حضور در مرکز زمین شود.

اشکان دژاگه: کاپیتان تیم ملی همچنان با هیچ تیم باشگاهی به توافق نرسیده و تنها مسابقات رسمی‌اش را با لباس تیم ملی برگزار می‌کند.

علیرضا جهانبخش: وینگر راست آلکمار دو پاس گل در لیگ ارسال کرد و دو پاس گل هم در جام حذفی. علیرضا فصل جدید را هم خوب استارت زده است.

کریم انصاریفرد: کریم با حضور نداشتن در لیست اروپایی المپیاکوس، آماده جدایی از این تیم شده بود. ولی تغییر سرمربی تیم، ورق را به سود او برگرداند و کریم در المپیاکوس ماندگار شد. البته هیچ کدام از این‌ها خللی را در دعوت او به تیم ملی ایجاد نمی‌کند.

رضا قوچان‌نژاد: گوچی در ۶۰۳ دقیقه این فصل دو گل زده و یک پاس گل داده تا فریاد «گوچی گوچی» را در ورزشگاه آبه‌لنسترا هم بلند کند. کی‌روش هم به سادگی معجزه‌گر تیم‌اش را کنار نمی‌گذارد و او دعوتی ثابت اردوهای تیم ملی است.

سردار آزمون: مهاجم ایرانی روبین‌کازان در دوازده مسابقه فصل جدید و بیش‌ از ۶۰۰ دقیقه است که هیچ گلی نزده. اتفاقی که صدای رسانه‌های روسی را هم درآورده است. ولی فراموش نکنیم که او زننده دو گل آخر تیم ملی است و بهترین آمار گلزنی حال حاضر مهاجمان تیم ملی را در اختیار دارد.

ذره‌بین کی‌روش به سمت لیگ

نزدیک به ده بازیکن لیگ هستند که معمولا در لیست دعوتی‌های کی‌روش حضور دارند. هر چند تیم‌هایی مثل تراکتور و پارس‌جنوبی به سرمربی تیم ملی معترض‌اند که چرا نماینده‌ای در لیست این سرمربی ندارد، ولی کی‌روش از تیم‌های مختلف به تیم ملی بازیکن دعوت کرده است. 

لیست تیم ملی

علیرضا بیرانوند: هر چند که در آخرین بازی تیم ملی مقابل سوریه دو گل دریافت کرد و بعد از آن هم در سه بازی، هفت گل در لباس پرسپولیس خورد، ولی همچنان شماره یک تیم‌ کی‌روش است.

حامد لک: به‌جز دربی خوزستان، در همه هفت مسابقه دیگر فولاد درون دروازه حضور داشت. لک فقط یک کلین‌شیت کرد ولی به غیر از پرسپولیس، هیچ تیمی هم نتوانست به او بیشتر از یک گل بزند.

رشید مظاهری: رشید هم مثل لک به طور میانگین در هر بازی یک گل خورده. با این تفاوت که نود دقیقه بیشتر از لک در لیگ به میدان رفت و دو کلین‌شیت بیشتری هم ثبت کرد.

حسین کنعانی‌زادگان: فصل برای کنعانی‌زادگان از دقیقه ۸۸ هفته چهارم مقابل استقلال شروع شد. در سه دیداری که کنعانی‌زادگان به طور فیکس در ترکیب قرار گرفته، سایپا فقط دو امتیاز کسب کرد و ۵ گل هم خورد. ولی او زمانی که مصدوم هم بود توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شد.

روزبه چشمی: با مصدومیت سیدجلال و منتظری، دعوت نشدن محمد انصاری به تیم ملی، روزبه چشمی فرصت خوبی دارد که قلب دفاع تیم ملی را به تسخیر خودش دربیاورد.

سعید آقایی: مدافع چپ سپاهان فقط ۴۷ دقیقه از لیگ امسال را در زمین حضور نداشت. سعید آقایی تنها تاثیرش روی گل‌های این فصل سپاهان به پاس گلی که در هفته سوم جلوی پارس‌جنوبی ارسال کرد خلاصه می‌شود. ولی همچنان کی‌روش او را به تیم ملی دعوت می‌کند تا برای میلاد محمدی یک ذخیره خوب روی نیمکت داشته باشد.

وریا غفوری: یکی از سه استقلالی دعوت شده به تیم ملی است. وریا در ماه‌های اخیر جای خسرو حیدری را در تیم ملی گرفته است. حتی در فصلی که هیچ پاس گلی نداده باشد و تیم‌اش هم حال و روز خوبی نداشته باشد.

مهدی ترابی: زمانی که در سایپا با ترابی به‌عنوان یک بازیکن معمولی برخورد می‌شد، خود کی‌روش بود که استعداد ترابی را شناخت و او را به تیم ملی دعوت کرد. مهدی ترابی فصل جدید را هم با گلی تماشایی مقابل سپاهان استارت زد. هر چند که این بازیکن هر چقدر که می‌گذرد، کمتر در تیم ملی بازی می‌کند.

وحید امیری: از ۲۱ گلی که این فصل پرسپولیس در جام‌های مختلف زده، امیری فقط روی یک گل تاثیر داشت که آن را هم خودش هفته نخست لیگ به فولاد زده بود.

تانی کال

برنامه نود

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *