هیچ وقت تیم کوک و استیون مولنکوپف را در یک جشن دعوت نکنید. در حالی که هر دوی این مدیران اجرایی، کارکنانشان را در اپل و Qualcomm سخت مشغول به کار کرده اند، این دو شرکت به صورت پیچیده ای با یکدیگر درگیرند. هفته گذشته اپل به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از Qualcomm شکایت کرد. امروز نیز اپل چند شکایت نامه دیگر علیه Qualcomm در چین تنظیم کرد. یکی از این شکایت نامه ها شامل ۱۴۵ میلیون دلار خسارت می شود که اپل به دلیل سوءاستفاده Qualcomm از بازار آن را طلب کرده است. یکی دیگر از شکایت نامه ها به دلیل پایبند نبودن Qualcomm به قول های داده شده، تنظیم شده است.

Qualcomm از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ برای اپل تراشه های مورد نیازش را تولید می کرد و اپل نیز از خدمات اختصاصی و انحصاری Qualcomm بهره مند می شد و در ازای این خدمات مبلغی را پرداخت می کرد. اکنون اپل این خدمت رسانی را میان Qualcomm و Intel تقسیم کرده است و همین موضوع باعث شده تا FTC به دلیل رفتار های ضد رقابتی از Qualcomm شکایت کند.

دن روزنبرگ، یکی از سران Qualcomm معتقد است که اپل فقط دنبال راهی است تا برای خدمات و تکنولوژی Qualcomm، مبلغ کمتری پرداخت کند. او افزوده است که شرایطی که اپل به دلیل آن ها از Qualcomm شکایت کرده، توسط بیش از ۱۰۰ شرکت چینی پذیرفته شده است.

به نظر می رسد که این درگیری روز به روز پیچیده تر می شود و باید منتظر باشیم تا ببینیم که این درگیری به کجا کشیده می شود.

تکفارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *