این چشم‌بندهای مخصوص خواب توسط شرکت «سانا هلث» ساخته شده و از نظر هزینه نسبت به ماسک‌های موجود در بازار قیمت بسیار بالاتری دارد ولی یک تفاوت عمده با همه آن‌ها دارد: ده دقیقه بعد از این‌که آن را روی چشم‌تان بگذارید یک خواب عمیق و شیرین را تجربه می‌کنید.

شرکت «سانا هلث» در این‌باره می‌گوید: «کار این ماسک چیزی فراتر از جلوگیری از عبور نور است. این ماسک دارای یک فریم نسبتا بزرگ است که باعث شده شبیه هدست واقعیت مجازی به‌نظر برسد. داخل این فریم مکانیزم‌هایی وجود دارد که موجب مجهز شدن آن‌ها به استفاده از تحریکات صوتی تصویری می‌شود.»

این مکانیزم باعث می‌شود الگوهای موجود در مغز در بهترین حالت خواب طبیعی قرار بگیرند. به این ترتیب، فرد هم به یک آرامش عمیق می‌رسد و هم این‌که مانع از بی‌خوابی وی می‌شود. ماسک “سانا اسلیپ” (Sana Sleep) حتی می‌تواند نوسانات سیستم عصبی فرد را مانیتور کند در نتیجه امکان شخصی‌سازی تحریکات شنیداری و دیداری فراهم می‌شود.

«ریچارد هنبری»، مدیر این شرکت از دردهای مزمن زیادی رنج می‌برد. این دردها باعث می‌شد تا وی به سختی به خواب برود. به همین دلیل، شروع به کار روی این فناوری کرد تا راه‌حلی برای رفع این مشکل پیدا کند. سال گذشته، وقتی «برتراند پیکارد» تصمیم گرفت تا سفری به دور دنیا داشته باشد پروژه «سولار ایمپالس» را با تکیه بر این فناوری مورد تست قرار داد تا مطمئن شود پیش از شروع سفر خواب کافی داشته است. وی تنها می‌توانست سه ساعت در طول روز بخوابد که این سه ساعت هم به زمان‌های بیست دقیقه‌ای تقسیم شده بود به همین دلیل، وی نیاز به راه‌کاری داشت که بیشترین استفاده را از هر کدام از این بیست دقیقه‌ها ببرد. در حال حاضر، سانا هلث مشغول تست این دستگاه روی ورزشکارانی است که در هنگام سفر نیاز به خواب مفید و پر از آرامش در هنگام شب دارند.

سانا اسلیپ فقط مخصوص خلبانان و ورزشکاران نیست: این دستگاه برای هر کسی است که مشکل بی‌خوابی دارد و خیلی سخت خوابش می‌برد. شرکت سازنده این ماسک اخیرا موفق به جذب سرمایه‌ای معادل با 1.3 میلیون دلار شد و حالا می‌تواند با فراغ بال تولید انبوه را شروع کند. به گفته مدیر این شرکت، ماسک فوق از سه ماهه دوم سال 2018 وارد بازار می‌شود ولی قیمتی که برای آن درنظر گرفته شده خیلی زیاد است. باید دید کسانی که دنبال خواب راحت هستند حاضر می‌شوند برای این ماسک 400 دلار پرداخت کنند یا نه.

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *