جوش صورت همیشه برای خانم‌ها و آقایان دردسر بزرگی بوده است چون واقعا باعث نازیبا دیده شدن چهره می‌شود. همه مدام به دنبال روش‌های درمان سریع جوش صورت هستند. روش‌های مختلفی برای درمان جوش صورت وجود دارد یکی از این روش‌ها ، استفاده از ماسک صورت است. برای تهیه ماسک برای جوش صورت نیازی نیست به داروخانه مراجعه کنید بلکه با مواد طبیعی که در منزل وجود دارد هم می‌توانید جوش‌های صورت را از بین ببرید. در ادامه چند نوع ماسک صورت برای درمان سریع جوش (ماسک برای جوش صورت) صورت را مطالعه می‌کنید.

ماسک صورت ، درمان سریع جوش صورت

ماسک برای جوش صورت – ماسک جوش شیرین

یکی از معروف‌ترین ماسک برای درمان سریع جوش صورت ، استفاده از ماسک جوش شیرین است. همانطور که می‌دانید جوش شیرین برای پوست بسیار مفید است و درمان جوش یکی از این فواید است. برای تهیه ماسک جوش شیرین کافی است مقداری از جوش شیرین را در آب حل کنید و آن را روی صورت خودتان قرار دهید منتظر بمانید تا ۱۵ دقیقه روی صورت شما بماند و پس از آن صورت خود را بشویید. (ترجیحا با آب ولرم)

ماسک برای جوش صورت

 ماسک عسل برای جوش صورت :

ماسک عسل نیز منجر به درمان سریع جوش صورت می‌شود. برای تهیه ماسک عسل کافی است مقداری عسل را بر روی محل جوش بگذارید و ۱۵ دقیقه منتظر بمانید سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. برای تاثرگذاری بهتر این ماسک می‌توانید سه روز در هفته از استفاده کنید.
ماسک عسل

ماسک برای جوش صورت – ماسک ماست

ماست تاثیر بسیار مفیدی برای پوست صورت دارد و برای استفاده روزانه مناسب است می‌توانید هر روز از ماست کم چرب استفاده کنید ابتدا صورت خود را بشویید و تمیز کنید و سپس ماست کم چرب را روی پوست بمالید و ۳۰۰ دقیقه صبر کنید. فقط دقت کنید که ماست حتما کم چرب باشد چون ماست پر چرب باعث افزایش جوش صورت می‌شود.

ماسک صورت ، ماسک ماست<

چند پیشنهاد ویژه برای درمان سریع جوش صورت:

  • هر روز صورت خود را با گلاب بشویید. بهتر است قبل از خواب این کار را انجام دهید تا مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند.
  • برای از بین بردن جوش می‌توانید از بخار استفاده کنید.
  • همچنین موز له شده و روی جوش قرار داده تاثیر زیادی برای درمان جوش صورت دارد.
  • استفاده از شلغم له شده هم جای جوش را رفع می‌کند.

suratiha

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *