دهه‌هاست که با انواع مختلف حمله‌های سایبری و بدافزارها دست و پنجه نرم می‌کنیم و به نظر می‌رسد که هر چه تکنولوژی پیشرفت می‌کند و پیچیده‌تر می‌شود، حمله‌های سایبری هم قوی‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند. با این حال، سرعت تولید بدافزارهای جدید آن‌قدر زیاد است که بررسی و پیدا کردن آن‌ها، کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل هم مایکروسافت به استفاده از هوش مصنوعی برای پیدا کردن بدافزارها روی آورده است.

نرم‌افزار امنیتی ویندوز مجهز به هوش مصنوعی جدیدی خواهد شد.

در پستی که این شرکت روی وبلاگ خودش نوشته، مایکروسافت گفته که در بروزرسانی بعدی ویندوز که پاییز عرضه می‌شود، یعنی بروزرسان Fall Creators Update، نرم‌افزار امنیتی ویندوز مجهز به هوش مصنوعی جدیدی خواهد شد؛ طوری که نرم‌افزار Windows Defender می‌تواند بهتر و کارآمدتر امنیت کاربران را در مقابل حمله‌ها حفظ کند.

برای مثال، یکی از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید Windows Defender این است که می‌تواند یک بدافزار را روی کامپیوتری شناسایی کند، آن را در سرورهای ابری قرنطینه کند و سپس به دنبال این بدافزار در دیگر کامپیوترها بگردد. به جای اینکه این هوش مصنوعی همیشه لیست آنتی‌ویروس را بروزرسانی کند، می‌تواند خودش بدافزارها را تشخیص دهد و خودش هم مطمئن شود که امنیت یک کامپیوتر، برقرار است.

وب‌سایت Cnet نوشته است که مایکروسافت می‌خواهد این سیستم را نه تنها فقط روی ویندوز، بلکه روی پلتفرم‌های دیگر هم راه بیاندازد.

دی جی کالا مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *