«متیو مک‌کانهی» از عادت همیشگی‌اش پیش از بازی و صحنه‌ به‌یادماندنی Wolf of Wall Street می‌گوید

«متیو مک‌کانهی» در ایام قرنطینه ویدیوهایی هفتگی تحت عنوان «برداشت‌های مک‌کانهی» در توئیتر منتشر می‌کند و در آن به بازبینی نقش‌هایش در دوران بازیگری می‌پردازد. این بازیگر برنده‌ی اسکار این هفته به سراغ نقش به‌یاد‌ماندنی‌اش در «گرگ وال استریت» رفته است. مک‌کانهی در یک صحنه‌ی قابل توجه بازی می‌کند جایی که شخصیتش «مارک هانا» باید با «جوردن بلفورت» با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» ملاقات کند. این صحنه در این فیلم نزدیک به سه ساعته به لطف بازی مک‌کانهی به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین لحظات تبدیل می‌شود.

مک‌کانهی می‌گوید: «جمله‌ای نوشته بودند که من اسمش را جمله سکوی پرتابی می‌گذارم. چنین جمله‌ای را در فیلم «مات و مبهوت» (Dazed and Confused) و «مجیک مایک» (Magic Mike) هم داشتم. گاهی جمله‌ای در فیلمنامه وجود دارد که قوه‌ی تخیل شما را به اوج می‌برد. اگر بتوانید این جمله را تجزیه و تحلیل کنید، اگر شخصیت با تمام وجود آن را بگوید، آنگاه آن شخصیت دارای یک دایرةالمعاف می‌شود. آن جمله این بود که «مارک هانا» می‌خواهد راز موفقیتش را برای شخصیت لئوناردو توضیح دهد و می‌گوید: «رازش کوکائین و فاحشه است.» وقتی این جمله را خواندم با خود گفتم: «اگر این مرد واقعاً به این حرف معتقد باشد چگونه انسانی می‌تواند باشد؟»»

مک‌کانهی در این صحنه پیش از آغاز بازی بنابر عادت همیشگی به سینه‌ی خود می‌کوبد و آواز سر می‌دهد و این کار او چیزی نبود که اسکورسیزی یا «نرنس وینتر» نویسنده‌ی «گرگ وال استریت» در فیلمنامه آورده باشند. مک‌کانهی سال‌هاست که این تشریفات را پیش از ضبط صحنه‌ها انجام می‌دهد. دی‌کاپریو رفتار او را می‌بیند و فکر می‌کند این صحنه‌ها باید در فیلم وجود داشته باشند.

مک‌کانهی می‌گوید: «این آواز خواندن‌ها کاری است که نه تنها در این فیلم بلکه در بسیاری از فیلم‌های دیگر انجام داده‌ام. هر بار آهنگی می‌خوانم و این کار به من آرامش می‌دهد. موسیقایی است، بنابراین باعث می‌شود به خودم به عنوان یک بازیگر فکر نکنم. این کار را پیش از تمامی برداشت‌ها انجام می‌دادم و با شنیدن «اکشن» نقشم را بازی می‌کردم. ما پنج برداشت داشتیم و مارتین آماده‌ بود تا به سراغ صحنه‌های دیگر برود و من هم مشکلی نداشتم. وقتی که داشتیم آماده‌ی فیلمبرداری صحنه‌ی دیگری می‌شدیم لئوناردو گفت: «این چه کاری است که پیش از هر صحنه انجام می‌دهی؟ چه می‌شود اگز ار آن در فیلم استفاده کنیم؟»»

اسکورسیزی، دی‌کاپریو و مک‌کانهی صحنه را دوباره فیلمبرداری کردند و آواز را هم در آن جای دادند و با برداشت اول موفق شدند به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کنند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *