نمایندگان مجلش شورای اسلامی امروز جلوی گرانی چند برابری قیمت اینترنت در سال ۱۳۹۶ را گرفتند. دولت بندی را در لایه بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور آورده بود که می‌توانست باعث گرانی تا ۸ برابری تعرفه اینترنت شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 8 اسفند) در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1396 کل کشور از مجموع 243 نماینده حاضر، با 179 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع بند الحاقی تبصره 18 این لایحه را حذف کردند.

طبق بند الحاقی تبصره 18 لایحه بودجه 96، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است به ازای فروش هر مگابیت اینترنت، مبلغ ده (10) ریال از شرکت‌های فروشنده أخذ و به حساب خزانه‌داری کل‌کشور واریز نماید.

علی لاریجانی رئیس مجلس در جریان بررسی این بند الحاقی تبصره 18 لایحه بودجه 96 گفت: «باید مشخص شود که با تصویب این بند الحاقی تا چه میزان به نرخ اینترنت برای مردم و مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد.»

پس از اظهارات لاریجانی موافقان و مخالفان این بند الحاقی نظرات‌شان را مطرح کردند، به گونه‌ای که برخی معتقد بودند نرخ اینترنت 3 برابر و برخی نیز می‌گفتند 8 برابر افزایش می‌یابد که در نهایت لاریجانی با توجه به مشکلات موجود حذف آن را به رأی گذاشت که نمایندگان با آن موافقت کردند.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *