مجموعه تلویزیونی Lord of the Rings در دست توسعه است

طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده، کمپانی Warner Brothers Television اکنون در حال مذاکره است تا یک مجموعه تلویزیونی live-action بر اساس سری رمان های بی نظیر The Lord of The Rings نوشته ﺟﺎﻥ ﺭﻭﻧﺎﻟﺪ ﺭﻭﺋﻞ ﺗﺎﻟﮑﯿﻦ، ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻭ ﺯﺑﺎﻥﺷﻨﺎﺱ ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎﯾﯽ خلق کند. اولین فیلم از فرانچایز سینمایی این مجموعه کتاب با نامی مشابه در سال ۲۰۰۱ توسط وارنر بروس پا به گیشه گذاشت، این قسمت «یاران حلقه» نام داشت، قسمت دوم با عنوان «دو برج» سال ۲۰۰۲ اکران شد و آخرین فیلم نیز با عنوان «بازگشت سلطان» سال ۲۰۰۳ به کار فرانچایز خودش پایان داد. طی این سه سال Lord of the Rings تبدیل شد به یکی از موفق ترین فیلم های کمپانی وارنر بروس و کل تاریخ سینما. در مجموع، ﺳﻪﮔﺎﻧﻪ ارباب حلقه ها موفق به دریافت و نامزدی برای دریافت ۱۷ اسکار و صدها جایزه مختلف دیگر شد، این مجموعه فیلم حقیقا از به یادماندنی ترین آثار سینما در قرن بیست و یکم است.

با توجه به موفقیت ﺳﻪﮔﺎﻧﻪ اصلی، اصلا تعجب آور نبود که وارنر بروس فرانچایز را در سال ۲۰۱۲ با فیلم The Hobbit: An Unexpected Journey (ﻫﺎﺑﯿﺖ: ﯾﮏ ﺳﻔﺮ ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮﻩ) ادامه دارد و به سینما بازگرداند. این فیلم یک ﺳﻪﮔﺎﻧﻪ ﭘﯿﺶدرآمدی بر اساس کتاب های «هابیت» ﺗﺎﻟﮑﯿﻦ را آغـاز کرد، اما با اینکه به موفقیت هنری سری فیلم های the Lord of the Rings دست نیافت و مانند آنها مورد تحسین قرار نگرفت، عملکرد آن در باکس آفیس واقعا عالی بود و تبدیل به یک موفقیت تجاری دیگر شد. حال اینطور که به نظر می رسد، قدم بعدی وارنر بروس در مسیر توسعه و گسترش این فرانچایز پرطرفدار شروع یک پروژه تلویزیونی است.

طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده توسط هالیوود ریپورتر وارنر بروس اکنون در حال مذاکره با Amazon Studios است تا امکان تولید مجموعه تلویزیونی Lord of the Rings را مورد بررسی قرار دهند. پروژه اکنون در اولین قدم های خودش قرار دارد، هنوز هیچ نویسنده ای برای نگارش آن انتخاب نشده و در مورد جزئیات داستانی آن اطلاعاتی به بیرون درز نکرده. اما با اینکه تاکید شده پروژه هنوز در مراحل ابتدایی قرار است دارد، و هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که اصلا ساخته می شود یا نه، این واضح است که وارنر بروس علاقه زیادی به کاوش بیشتر در دنیای Lord of the Rings دارد. اما این خبر در حالی منتشر شده که چند ماه قبل وارنر بروس و Tolkien estate بعد از پنج سال مبارزه یک دادخواهی ۸۰ میلیون دلاری را حل و فصل کردند.

مجموعه تلویزیونی Lord of the Rings در دست توسعه است

این جنگ دادگاهی بعد از اینکه وارنر بروس ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻓﯿﻠﻢ ﻧﯿﻮ ﻻﯾﻦ را جذب خودش کرد آغاز شد، Tolkien estate یک نبرد دادگاهی برای مشارکت در سود فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت که در مجموع میلیاردها دلار در سراسر جهان فروختند به راه انداخت. حال همین مشکلات با صاحبان اصلی فرانچایز می توانست از سدهای جلو راه تولید یک سریال باشد، اما حالا که همه چیز به یک نتیجه مطلوب رسیده می توانیم بگوییم کـه وارنر بروس اکنون برای اقتباس از داستان مشکلی نخواهد داشت. البته هنوز در ابتدای مسیر هستیم و تا قطعی شدن سریال، و به دنبال آن نگارش داستان، انتخاب بازیگر، انتخاب لوکیشن و غیره و غیره مسیر درازی در پیش روی استودیو قرار دارد. در ضمن سری The Hobbit ثابت کرد که خلق مجدد یک سری تازه می تواند واقعا مشکل باشد و احتمال شکست خوردن آن زیاد است، بنابراین برای خلق نسخه تلویزیونی این دنیای پرطرفدار باید ریسک زیادی را به جان خرید. اما قطعا برای طرفداران آن اتفاق خوبی خواهد بود، مخصوصا بعد از اینکه سریال Game Of Thrones (بازی تاج و تخت) ثابت کرد سریال های فانتزی-حماسی شانس زیادی برای موفقیت دارند.

پس منتظر انتشار اطلاعات بیشتر درباره مجموعه تلویزیونی در دست توسعه Lord of the Rings (ارباب ﺣﻠﻘﻪﻫﺎ) باشید …

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *