یکی از معدود سریال هایی که سبک قدیمی داستان سرایی بریتانیایی را زنده نگاه داشته اند سریال «Black Mirror»  است. اکنون قرار است بر اساس این سریال مجموعه کتابی نگاشته شود. در دهه های گذشته سبک و معیار معمول سریال های تلوزیونی با داستانی در هر هفته و شخصیت های جدید و موقعیت های جدید بوده است. از مجموعه هایی با این سبک و معیار می‌توان به «Twilight Zone» و  «Tales from the Crypt» اشاره کرد. از نظر تکنیکی هنوز هم چنین مجموعه هایی وجود دارد اما سبک شان بیشتر شبیه به سریال هایی مانند  «American Horror Story» است که در هر فصل جدید داستان و کارکترهای جدید معرفی می‌کند.

سریال آینه سیاه که خالق آن چارلی بروکر است داستان علمی تخیلی با مایه هایی از سیاهی و طنز را به نمایش می‌گذارد و بیشتر بر پیامد های وسواس جامعه مدرن در استفاده از بزرگترین و بهترین تکنولوژی ها اشاره دارد. این سریال در کانال 4 انگلستان شروع به پخش کرد و سپس توسط نتفلیکس برای فصل سوم و چهارم خریداری شد و هر قسمت آن از استقبال بینظری برخوردار شد. در واقع سیل طرفداران این سریال بیشتر از آنچه تصور می‌شد افزایش یافت. شاید بن مایه های ترسناک و پرداخن به موضوعاتی که همه ما با آن سر و کار داریم باعث به وجود آمدن این اشتیاق شده است.

این سریال قرار است دستمایه مجموعه کتابی قرار گیرد. بروکر به عنوان خالق سریال در حساب توئیتر خود با اشاره کمدی وار به موضوع سریال این مسئله را عنوان کرده است.با توجه به زمان آماده سازی، اولین جلد کتاب آینه سیاه در 20 فوریه 2018 در قفسه ی کتاب فروشی ها قرار خواهد گرفت و مجموعه داستان های کوتاهی از نویسندگان مختلف خواهد بود. جلدهای بعدی نیز به همین صورت منتشر خواهند شد. چارلی بروکر ویراستاری این مجموعه داستان ها را برعهده خواهد داشت تا مطمئن شود آثار چاپ شده به اندازه ی کافی حال و هوای سریال «Black Mirror» را منتقل می کنند.

اینکه دقیقاً چه نویسندگانی داستان ها را به نگارش در خواهند آورد معلوم نشده است اما مشخص است که بروکر با نام تجاری آینه سیاه نویسندگان ژانر علمی تخیلی را به سمت خود جذب کرده است. فصل بعدی سریال مذکور تا قبل از پایان سال جاری میلادی اکران خواهد شد تا تسکین بخش آن دسته هوادارانی باشد که برای خرید این مجموعه کتاب ها عجله دارند. در صورت انتشار اخبار بیشتر پیرامون این سریال با شما خواهیم بود.

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *