خانه ورزش اخبار ورزش محک جدی دفاع پرسپولیس/ حمله از آسمان

محک جدی دفاع پرسپولیس/ حمله از آسمان

0

از زمان خرید شجاع خلیل‌زاده، این چالش به وجود آمده بود که از بین شجاع، سیدجلال حسینی و محمد انصاری کدام مدافع نیمکت‌نشین می‌شود. اتفاقی که رقابت جذاب این سه بازیکن را به همراه داشت. ولی خیلی زودتر از این که این رقابت داغ شود، سیدجلال مصدوم شد. کاپیتان پرسپولیس به واسطه این مصدومیت، از دور خارج شد تا پرسپولیس فصل را با زوج دفاعی شجاع خلیل‌زاده و محمد انصاری استارت بزند. زوج محبوب برانکو فصل را هم با موفقیت شروع کردند. پرسپولیس در دیدار نخست مقابل فولاد کلین‌شیت کرد.

البته بازی با فولاد ارزیابی مناسبی برای این زوج نبود. تیم پورموسوی بیشتر از این که به دفاع پرسپولیس فشاری وارد کند، با تعداد نفرات زیاد مشغول انجام کارهای دفاعی بود. رحیم زهیوی هم به تنهایی موفق نشد کاری از پیش ببرد و دفاع پرسپولیس را به چالش بکشد.

ولی دیدار امروز مقابل تراکتورسازی، فرصت مناسبی برای محک زدن زوج انصاری-خلیل‌زاده است. تراکتورسازی برخلاف خط دفاعی، در خطوط تهاجمی بازیکن شاخصی را از دست نداد و بیشتر نفرات تهاجمی سال قبلش را حفظ کرده است. خط حمله تراکتورسازی در این بازی شامل محمد ابراهیمی، فرزاد حاتمی و مهدی شریفی است. خط حمله‌ای که می‌تواند دفاع پرسپولیس را اذیت کند.

علاوه بر زهردار بودن حمله تراکتورسازی، از یک حیث دیگر هم دفاع پرسپولیس محک می‌خورد. این که بارزترین ویژگی سیدجلال حسینی، توانایی در دفع توپ‌های هوایی است. کمتر مهاجمی می‌تواند روی سر حسینی، ضربه سر بزند. با نیمکت‌نشینی او، این نگرانی به وجود آمد که دفاع پرسپولیس در دفع توپ‌های هوایی به مشکل بربخورد و مقابل تیم‌هایی که مهاجم فیزیکی دارند ضعف نشان دهد.

حالا در بازی امروز خلیل‌زاده و انصاری می‌توانند نشان دهند که بدون سیدجلال هم توانایی دفع توپ‌های هوایی را دارند، یا فرزاد حاتمی باعث می‌شود که برانکو بعد از بهبود مصدومیت سیدجلال، تصمیم تازه‌ای برای خط دفاعی تیمش بگیرد.

برنامه نود

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *