مدت رسمی فیلم It: Chapter Two اعلام شد

فیلم «ایرلندی» (The Irishman) «مارتین اسکورسیزی» و «مرد دو پیکره» (Gemini Man) «انگ لی» تنها فیلم‌های پاییز امسال نیستند که از جلوه‌های ویژه برای جوان‌تر ساختن شخصیت‌ها استفاده کرده‌اند. «اندی موکی‌یتی» کارگردان «آن: بخش دوم» (It: Chapter Two) به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «توتام فیلم» فاش کرده است که بخشی از بودجه‌ی این دنباله‌ی ترسناک برای جوان‌تر ساختن شخصیت‌های کودکی که در قسمت اول فیلم ظاهر شدند اختصاص یافته است. این بازیگران شامل «جیدن مارتل» (بیل)، «وایت اولف» (استنلی)، «جک دیلن گریزر» (ادی)، «فیلن ولفهد» (ریچی)، «سوفیا لیلیز» (بورلی)، «چوزن جیکوبز» (مایک) و «جرمی ری تیلور» (بن) می‌شوند که در قسمت دوم در سکانس‌های فلش‌بک بازمی‌گردند.

موکی‌یتی می‌گوید: «خوب است قسمت دوم را به جای پنج سال، دو سال بعد فیلمبرداری می‌کنیم. اما در این دو سال هم آن‌ها کمی بزرگ‌تر شده‌اند. البته نه همگی‌شان. سوفیا دقیقاً همان ظاهر قبل را دارد. جیدن تقریباً به همان شکل مانده. فین کمی بزرگ‌تر و بلندقدتر شده. ما از همان ابتدا می‌دانستیم که چنین مشکلاتی به وجود خواهد آمد و بخشی از بودجه را باید به جلوه‌های ویژه اختصاص دهیم.»

استفاده از جلوه‌های ویژه برای جوان‌تر ساختن شخصیت‌ها هر روز فراگیرتر می‌شود. «ایرلندی» اسکورسیزی از همین تکنولوژی بهره برده تا «ال پاچینو»، «رابرت دنیرو» و «جو پشی» سه دهه‌ جوانتر به نظر رسند. «انگ لی» هم در فیلم «مرد دو پیکره» با استفاده از جلوه‌های ویژه «ویل اسمیت» را بیست و چند ساله نشان داده است. فیلم «کاپیتان مارول» دیگر عنوانی است که امسال «ساموئل ال. جکسون» و شخصیت «نیک فیوری» را به دهه‌ی ۱۹۹۰ برد.

داستان «آن: بخش دوم» ۲۷ سال پس از وقایع قسمت اوم روی می‌دهد و اعضای بزرگسال «باشگاه بازندگان» به شهر دری ایالت مین بازمی‌گردند تا کار «پنی‌وایز» را برای همیشه یکسره کنند. اغلب بازیگران این دنباله از جمله «جسیکا چستین»، «جیمز مک‌آووی» و «بیل هیدر» بزرگسال‌اند اما بازیگران جوان‌‌تر «آن» صحنه‌های جدیدی را بازی کرده‌اند. موکی‌یتی تأیید می‌کند که «استیون کینگ» صحنه‌ای جدید برای فیلم به نگارش درآورده که در رمان سال ۱۹۸۶ وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات درج شده در «هیئت دسته‌بندی فیلم بریتانیا»، مخاطبین باید انتظار داشته باشند که با فیلمی ۱۶۹ دقیقه‌ای یا ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه‌ای مواجه شوند. این مدت چهار دقیقه طولانی‌تر است از آنچه «اندی موکی‌یتی» ماه گذشته اعلام کرده بود. با این حال بسیاری از صحنه‌ها به کات نهایی راه نیافته‌اند.

موکی‌یتی می‌گوید: «در ابتدا وقتی شروع به نوشتن فیلمنامه می‌کنید و ساختار اصلی قصه را بنا می‌کنید، همه‌ی چیزهایی که روی کاغذ می‌آورید به نظر برای داستان مهم می‌رسند. اما هنگام تدوین فیلمی ۴ ساعته متوجه می‌شوید که بعضی از رویدادها به راحتی می‌تواند کنار گذاشته شوند بی‌آنکه به ماهیت قصه آسیبی وارد شود. ممکن نیست یک فیلم ۴ ساعته را در سالن به نمایش درآورد زیرا مردم صرف نظر از هرآنچه روی پرده می‌بینند معذب خواهند شد.»

استودیوی برادران وارنر «آن: بخش دوم» را ۴ سپتامبر در آمریکا اکران می‌کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *