معاون وزیر ارتباطات از نهایی شدن مدل تعرفه گذاری اینترنت نامحدود خبر داد و گفت: کاربران خانگی در صورت استفاده از پنج ساعت در روز از سرویسهای ویدئویی داخلی، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

در پی تصمیم وزارت ارتباطات برای توقف سرویس اینترنت حجمی و نامحدود کردن مصرف کاربران، محمدجواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، از نهایی شدن مدل تعرفه گذاری برای این سرویس، خبر داد.
وی با بیان اینکه پس از ساعتها بحث و کار کارشناسی مدل تعرفه گذاری نامحدود اتصال داده در بخش ثابت نهایی شد، اظهار داشت:  این پیشنهاد امروز (چهارشنبه) به کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات ارائه خواهد شد.
جهرمی با ابراز تشکر از صاحب‌نظران و اپراتورهای ارتباطی و فعالان بازار محتوا برای همکاری در تهیه این پیش نویس و پیگیری های وزیر ارتباطات، در خصوص این مدل پیشنهادی، گفت: هر بسته سرویس شامل یک کف و یک سقف سرعت است و سرعت سرویس نباید از کف کمتر باشد.

تعریف سرعت اینترنت نامحدود در ۳ مدل
وی ادامه داد: این موضوع به دلیل ماهیت سرویس ADSL در تضمین سرعت خط، لحاظ شده است. مجموعا تاکنون ۳ بسته پیشنهاد شده که بر این اساس سرعت تا ۲ مگابیت در ثانیه، تا ۶ مگابیت در ثانیه، ۱۶ مگابیت در ثانیه را در بر می گیرد.

تماشای رایگان ۵ ساعت ویدئوی داخلی در روز
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در هر بسته برای ترافیک داخلی و اینترنت دو سقف در نظر گرفته شده که سقف ترافیک داخلی ۱۰ برابر اینترنت است، گفت: براین اساس عملا کاربران خانگی در صورت استفاده از سرویس های ویدئو آنلاین در صورتی که هر روز ۵ ساعت سرویس ویدئویی داخلی را ملاحظه کنند و این رفتار را هر روز در ماه تکرار کنند، نیازی به پرداخت ندارند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: اطمینان دارم که این موضوع باعث رشد جهشی محتوای صوتی و تصویری بر بستر شبکه ملی اطلاعات خواهد شد که این مهم زمینه ساز اشتغال و پویایی زیادی در حوزه فناوری و فرهنگی کشور خواهد شد.

سقف سرویس اینترنت براساس حداکثر مصرف فعلی کاربران
به گفته وی، سقف سرویس اینترنت نیز بر اساس میانگین حداکثر مصرف فعلی کاربران در نظر گرفته شده و عملا ترکیب به گونه ای خواهد بود که بیش از ۹۰ درصد کاربران با خرید این بسته ها دیگر نیازی به پرداخت شارژ اضافی ندارند.
آذری جهرمی اضافه کرد: برای حصول به این مدل، تعرفه سرویسها بین اپراتورها و مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اصلاح شده که کار بسیار پیچیده ای بود و همکاری مخابرات تاکنون بسیار سازنده بوده است.
وی تاکید کرد: جزئیات قیمت و مابقی مسائل را سازمان تنظیم مقررات پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ابلاغ خواهد کرد.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *