به نظر می رسد که چشم انداز آینده فورد، بکارگیریِ ارتشی از ون های خودران پهپادها برای تحویل کالا در درب منزل افراد باشد. در نمایشگاه MWC2017 این کمپانی با کمک واقعیت مجازی، بازدیدکنندگان را در جایگاه فردی که ساکن طبقه ۳۰ ام آپارتمانی قرار میداد که میزبان یک مهمانی شام بوده و با کمبود مواد اولیه ای مهم و کلیدی مواجه می شود. این فرد سپس با استفاده از سرویس جدید فورد به نام « Autolivery» سفارش مواد لازم خود را از طریق اپلیکیشن مربوطه داده و پس از ثبت سفارش، بسته درخواستی او در ونی خودران گذاشته شده و به محل آپارتمان انتقال داده می شود، سپس بسته سفارشی توسط پهپاد به طبقه سی ام برده شده و بر روی صفحه فرودی – landing pad – که در بالکن طبقه قرار دارد، تحویل داده می شود.

سرویس Autolivery توسط طراحان چینی فورد به نام های Euishik Bang، James Kuo و Chelsia Lau برای چالش Last Mile Mobility این شرکت طراحی و توسعه پیدا کرده است. اتوماتیک کردن بخش آخر مربوط به فرآیند تحویل کالا که شامل انتقال مرسوله از داخل ماشین حمل به جلوی درب مشتری می شود، کار مشکلی بوده و در حال حاضر کمپانی های بسیاری در تلاش برای حل این مسئله هستند. به باور فورد، در آینده ای نزدیک و با افزایش حجم ارسال محصولات به واسطه افزایش فروش های آنلاین و اینترنتی در مناطق شهری، یافتن و توسعه راه حل های تحرک پذیر و موبایلی (mobility) به نیازی اساسی تبدیل خواهد شد. همچنین ایده هایی مانند سرویس اخیر (Autolivery)، پتانسیل لازم برای کاهش ترافیک های شهری و آلودگی هوا را نیز دارند.

 

به گفته یکی از طراحان این سرویس، Euishik Bang، تمام ایده قرار گرفته در پشت Autolivery مربوط به راحت تر کردن شرایط زندگی در شهرها بوده و امکان بهره برداری از تکنولوژی ماشین های خودران و الکتریکی به همراه پهپادها با هدف ارسال سریع و راحت مرسوله ها، قطعا به هرچه بهتر کردن کیفیت زندگی شهری کمک خواهد کرد.

پروژه Autolivery را می توان بخشی از تلاش کمپانی فورد درجهت ساختن آینده ای دانست که در آن خودروهای کمتری توسط افراد خریداری می شود. این شرکت همچنین به تازگی اقدام به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری بر روی استارتاپی نسبتا ناشناس در زمینه تکنولوژی ماشین های خودران به نام « Argo AI» کرده است. از نرم افزار Argo برای هدایت وسایل نقلیه تحویل کالا کاملا خودران شبیه Autolivery و همچنین وسایل نقلیه دیگر استفاده خواهد شد و فورد امیدوار است تا بتواند ناوگان وسایل نقلیه مخصوص به خود را تا سال ۲۰۲۱ وارد خیابان ها شود.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *