خانه سینما و تلویزیون اخبار مروری بر درخشش بازیگران ایرانی در «آسیاپاسیفیک»

مروری بر درخشش بازیگران ایرانی در «آسیاپاسیفیک»

0

مروری بر درخشش بازیگران ایرانی در «آسیاپاسیفیک»

نوید محمدزاده در حالی در مراسم جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک ۲۰۱۷ جایزه ویژه هیئت داروان را گرفت که هم در این دوره و هم سه سال قبل برای بهترین بازیگر مرد نامزد دریافت جایزه شده بود.

دوم آذرماه مراسم پایانی یازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در شهر بریزبان استرالیا برگزار شد و نوید محمدزاده که برای بازی در فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» وحید جلیلوند نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بود از سوی هیئت داوران به صورت ویژه با اهدای یک جایزه مورد تقدیر قرار گرفت.

مروری بر درخشش بازیگران ایرانی در «آسیاپاسیفیک»

این بازیگر که امسال برای همین فیلم، جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های جشنواره ونیز را هم گرفته است، در سال ۹۳ نیز برای فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک نامزد شده بود.

سینمای ایران در دوره‌های قبلی این رویداد سینمایی بازیگرانی را داشته که یا نامزد یا موفق به کسب جایزه شده‌اند.

در دوره دهم برپایی این جایزه سینمایی فرهاد اصلانی برای بازی در فیلم «دختر» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شده بود. سال ۹۴ هم فاطمه معتمدآریا برای بازی در فیلم «بهمن» نامزد بود که در آن دوره مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

در سال ۹۳ نیز که سینمای ایران در بخش داوران و آثار سینمایی حضور پررنگی داشت، دو نامزد در بخش بهترین بازیگر زن (مریلا زارعی) و مرد (نوید محمدزاده) داشت که مریلا زارعی برای فیلم «شیار ۱۴۳» تقدیرنامه هیات داوران را دریافت کرد.

در دوره هفتم این رویداد که سال  ۹۲ برگزار شد نگار جواهریان برای بازی در فیلم «حوض نقاشی» نامزد دریافت جایزه بود.

اما در سال ۹۰ ایران در ۹ بخش نامزد دریافت جوایز آسیا پاسیفیک بود که پیمان معادی برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» و شایسته ایرانی برای فیلم «آیینه‌های روبرو» نامزد دریافت جایزه بازیگری بودند. همچنین در همان سال در بخش بازیگری لیلا زارع با فیلم «به امید دیدار» محمد رسول‌اف نامزد جایزه شد.

در سومین دوره این رویداد هم گلشیفته فراهانی با فیلم «درباره الی» نامزد جایزه بود. در دومین دوره نیز رضا ناجی برای فیلم «آواز گنجشک‌ها» جایزه گرفت و علیرضا آقاخانی هم برای فیلم «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شده بود.

تانی کال

ایسنا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *