مستند Cosmos: Possible Worlds در سال 2020 از نشنال جئوگرافیک پخش می‌شود

شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک مخاطبین را از ۹ مارس ۲۰۲۰ (۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۸) با مستند «کیهان: عوالم امکان» (Cosmos: Possible Worlds) به سفر زمان و مکان می‌برد. این سریال ۱۳ اپیزودی قرار است بازسازی سریال محبوب «کارل سگان» در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی باشد که تحت عنوان «کیهان: یک سیاحت شخصی» پخش شد. فصل دوم سریال که با عنوان «کیهان: ادیسه‌ی فضازمان» (Cosmos: A Spacetime Odyssey) در سال ۲۰۱۴ پخش شد مخاطبین نسل جدید را با اجرای «نیل دیگراس تایسن» با این مجموعه آشنا کرد.

تایسن برای اجرای «عوالم امکان» بازخواهد گشت و در آغاز فصل با سفینه‌ی نمادین سریال بیننده را به دوران مختلف تاریخ و سیارات دیگر می‌برد. این سریال با بررسی پیدایش عالم آغاز می‌شود و در ادامه به نیویورک سال ۲۰۳۹ هم می‌رود. خالق مستد «آن درویان» برنده‌ی امی و پیبادی است که نویسندگی و کارگردانی آن را هم برعهده دارد.

درویان می‌گوید:‌ «فصل سوم «کیهان: عوالم امکان» جسورانه‌ترین فصل سریال تاکنون است. «سفینه‌ی خیال» ما را به مکان‌هایی خواهد برد که هرگز جرأت سفر به آن را نداشته‌ایم: عوالمی گمشده و جهان‌های دیگر، در اعماق زمان‌های آینده و واقعیت‌های دیگر که همگی از تحقیقات علمی تحصیل شده و با جلوه‌های ویژه‌ به تصویر کشیده شده.»

درویان که در سال ۱۹۸۱ با سگان ازدواج کرد، فصل اول «کیهان» را با همکاری او به نگارش درآورد. دیگر تهیه‌کنندگان سریال شامل «سث مک‌فارلین»، «برنان براگا»، و «جیسون کلارک» می‌شوند. مک‌فارلین در این فصل نقش رئیس جمهور ترومن را بازی می‌کند و «پاتریک استوارت» در نقش «ویلیام هرشل» اخترشناس. «ویگو مورتنسن» نیز نقش «نیکلای واویلوف» گیاه‌شناس و ژنتیک‌دان اهل اتحاد جماهیر شوروی، و «جاد هرش» نقش «رابرت اوپنهایمر» پدر بمب اتم را بازی می‌کنند. «ساشا سگان»، دختر درویان و «کارل سگان» نیز نقش «ریچل گروبر سگان» مادر کارل را ایفا خواهد کرد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *