هواوی تأیید کرده که گوشی‌های جدید سری میت (Mate) را در تاریخ 16 اکتبر (24 مهر) معرفی خواهد کرد و قول داده کسانی که منتظر میت 10 هستند، به هیچ وجه ناامید نخواهند شد. اما شایعات منتشر شده در این مورد نیز حکایت از این دارند که هواوی در رویداد 24 مهر، علاوه بر میت 10 از چندین مدل دیگر نیز رونمایی خواهد کرد.

انتظار می‌رود که علاوه بر مدل استاندارد هواوی میت 10، دو گوشی دیگر از این سری نیز معرفی شوند که البته هنوز نام آن‌ها مشخص نشده است. گفته می‌شود که نسخه بهبود یافته این گوشی هوشمند که با اسم رمز Blanc در حال توسعه است، احتمالاً با نام «هواوی میت 10 پرو» راهی بازار خواهد شد، در حالی که ضعیف‌ترین مدل فعلاً با کد Alps شناخته شده و نام نهایی آن «میت 10 لایت» (یا هر نام دیگری) خواهد بود.

شایان ذکر است که مدل استاندارد این گوشی نیز در حال حاضر با اسم رمز Marcel شناخته می‌شود و تاکنون جزئیات بسیار کمی در مورد مشخصات سخت‌افزاری آن به بیرون درز کرده است. با تمام این احوال، امروز یکی از فاش کنندگان مطرح اطلاعات گوشی‌های هوشمند به نام Evan Blass اطلاعات خوبی در مورد دو مدل دیگر میت 10 (میت 10 پرو و میت 10 لایت) منتشر کرده که شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

طرح مفهومی هواوی میت 10 پرو

گفته شده که مدل هواوی میت 10 پرو لایت یا همان Blanc، مجهز به صفحه نمایشی 5.99 اینچی از نوع IPS LCD و با وضوح تصویری Quad HD (1440 در 2880) پیسکل خواهد بود که تصاویر را با نسبت 18:9 نمایش خواهد داد. همچنین این گوشی هوشمند از یک دوربین دوگانه بسیار جذاب و قدرتمند نیز در پشت بدنه خود بهره‌مند خواهد بود که دارای لنزهای 20 و 12 مگاپیکسلی خواهد بود.

لنزهای این دوربین دوگانه ساخت کمپانی نام آشنای لایکا بوده و از قابلیت تثبیت کننده نوری تصویر (OIS) نیز برخوردار می‌باشد. به علاوه، هواوی میت 10 پرو دارای یک دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی بدنه خواهد بود که وظیفه ثبت عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی را برعهده خواهد داشت. این فبلت دارای گواهینامه IP68 در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بوده و از شبکه‌های LTE Cat.16 پشتیبانی خواهد کرد.

در زمینه قطعات سخت افزاری، باید به این مورد اشاره کرد که میت 10 از جدیدترین چیپ پردازشی ساخت هواوی با نام کرین 970 استفاده خواهد کرد که یک حافظه رم 6 گیگابایتی نیز آن را همراهی کرده و قدرتی مثال زدنی را برای این گوشی به ارمغان خواهد آورد. میزان حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این مدل نیز در دو نوع 64 و 128 گیگابایتی می‌باشد.

در نهایت اینکه، میت 10 پرو انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری بزرگ با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت تأمین کرده و انتظار می‌رود در ماه دسامبر و با سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو راهی بازار شود.

میت 10

و اما مدل بعدی میت 10 که قرار است در ماه اکتبر رونمایی شود، یعنی هواوی میت 10 لایت، همان‌طور که اشاره شد در حال حاضر با نام Alps شناخته می‌شود و بر اساس شنیده‌ها مجهز به صفحه نمایشی 5.88 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل و نسبت تصویری 16:9 خواهد بود.

این گوشی هوشمند هم مانند دو مدل دیگر، از پردازنده کرین 970 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد کرد. البته این مدل نسبتاً ضعیف‌تر، برخلاف دیگر مدل‌ها از شبکه‌های LTE Cat.12 پشتیبانی خواهد کرد و انتظار می‌رود در اواخر ماه اکتبر روانه بازار شود.

خوشبختانه در مورد سایر مشخصات سخت‌افزاری، تفاوت خاصی بین میت 10 لایت و میت 10 پرو دیده نمی‌شود و این گوشی نیز به احتمال زیاد از همان ترکیب لنزهای 20 و 12 مگاپیکسلی در پشت بدنه خود استفاده خواهد کرد. بنابراین کسانی که به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه‌تر و البته با کارایی مناسب هستند، مطمئناً منتظر معرفی کامل این گوشی توسط هواوی خواهند بود.

دیجی رو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *