مشکلات استفاده از تلگرام در ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی، در مورد مشکلات استفاده از تلگرام سخن گفت و اعلام نمود که ادامه فعالیت تلگرام در کشور به صلاح نیست.

سیدابوالحسن فیروزآبادی در مورد مشکلات استفاده از تلگرام توسط کاربران ایرانی سخن گفت و تاکید کرد که تلگرام از نظر مهندسی و سطح تکنیکی، شماره یک است. به گفته وی اینکه یک شبکه‌ بتواند همه شهروندان را در یک کشور به هم مرتبط کند آن هم بدون آنکه در داخل کشور سخت‌افزار و نرم‌افزار و پلت فورم در اختیار داشته باشد، کار کمی نیست.


وی در ادامه بیان نمود که در مقابل تلگرام یک سرویس عقب‌افتاده ارائه می‌کند، کانال به دلیل یک‌طرفه بودن و فقدان هویت، عقب‌افتاده‌ترین سرویس است زیرا لایک و دیس‌لایک هم ندارد.

هدف تلگرام از ارائه خدمات در ایران از زبان فیروزآبادی

به گفته فیروزآبادی تلگرام در حقیقت چند هدف را دنبال می کند. یکی این است که کشور ایران در رسانه بین‌المللی حضور ندارد. به گفته وی فارسی‌زبانان زیادی در دنیا وجود دارند. در کشور دو میلیون عرب زندگی می‌کنند که می‌توانند با عرب‌های دنیا حرف بزنند، تعداد زیادی ترک وجود دارند که می‌توانند با ترک‌های دنیا حرف بزنند، ترکمن و کرد وجود دارند که می‌توانند با ترکمن‌ها و کردهای دنیا حرف بزنند.

به گفته وی تلگرام هوشیارانه عمل کرده است و تندروهای داخلی هم با حمایت از بستن توئیتر و فیس‌بوک و … به آنها کمک کرده‌اند. کانال‌های تلگرام نوعی ترویج لمپنیسم در کشور هستند و نوعی خبررسانی یک‌طرفه را بر عهده دارند، غوغاسالاری و ایجاد فتنه.


وی در ادامه صحبت های خود در مورد مشکلات استفاده از تلگرام اعلام کرد که این سوالات و سوالات دیگری در این مورد را رسانه ها باید در نظر داشته باشند و طرح کنند. وی ادامه داد که باید این سوال پرسیده شود که چه لزومی دارد تلگرام پول دیجیتال عرضه ‌کند در حالی که می‌داند فقط در ایران مشتری دارد؟ چرا این پول توسط تلگرام تولید شده و مردم در تولید این پول نقشی ندارند؟

فیروزآبادی در پایان این صحبت ها تاکید کرد که ادامه فعالیت تلگرام با این وضعیت به صلاح نیست. به گفته وی لازم است در کشور برای این پیام رسان جایگزین وجود داشته باشد زیرا مشکل کشور نبود یک جایگزین برای تلگرام است.

تانی کال

تلگرام

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *