مصاحبه «جودی فاستر» درباره فیلم‌های ابر قهرمانی

«جودی فاستر» که دو بار برنده جایزه اسکار شده معتقد است فیلم‌های ابر قهرمانی که بودجه‌های بزرگ دارند، باعث خراب شدن سلیقه دنبال کنندگان سینما می‌شوند. «فاستر» بدون شک یکی از بازیگران موفق و کهنه کار هالیوود است، که در سریال‌های معروفی چون «Gunsmoke»، «My Three Sons» و «Mayberry R.F.D.» و فیلم‌های «Freaky Friday» و «Taxi Driver» نقش آفرینی کرده است. او دو بار برنده اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم‌های «The Accused» و «The Silence of the Lambs» شده است و در حال حاضر به کارگردانی فیلم‌ها و سریال‌های بیشتری از جمله فصل 4 سریال «Black Mirror» مشغول است. می‌توان گفت کارگردانی به نوعی مرحله سوم حرفه او در هالیوود به شمار می‌رود.

«فاستر» در طول این 45 سال حضور در سینما، معمولا در فیلم‌هایی با شخصیت سازی قوی بازی کرده که شامل ژانرهای درام، خانوادگی، اسرار آمیز و گاهی هم کمدی می‌شده است.  او گاهی هم در فیلم‌های علمی تخیلی از جمله «Contact» و «Elysium» ایفای نقش کرده اما هرگز در فیلم‌های اکشن پر زرق و برق حضور نداشته است و با توجه به مصاحبه اخیرش به نظر نمی‌رسد که شاهد حضور او در این ژانر باشیم.

او در مصاحبه‌ای با مجله «Radio Times»، موضع خود را مشخص کرد و آن را به نوعی گاز و نفت برای هالیوود تشبیه کرد. او گفت:

«سینمای الان شبیه شهربازی شده. استودیوها فیلم‌هایی با محتوای بد تولید می‌کنند تا فقط توجه مردم و سهامداران را جلب کنند. ولی این کار مثل استخراج نفت، شاید الان سود خوبی داشته باشد ولی در نهایت زمین را نابود می‌کند.»

فاستر به فیلم خاصی اشاره نکرد اما همه ما  می‌دانیم که هدف اصلی او استودیو «Marvel» و «DC Fims» و دنیای ابرقهرمانان بی پایان آن‌هاست.

«این کار سلیقه تماشاگران آمریکایی و در نهایت تمام دنیا را خراب می‌کند. من دوست ندارم 200 میلیون دلار صرف ساختن فیلم‌های ابرقهرمانی کنم.»

«فاستر» به دلیل سابقه زیادش در بازی و کارگردانی فیل‌های هالیوود توانایی انتخاب را دارد. او بعد از کمی فکر راضی شد که یک فیلم ابرقهرمانی بسازد اما به شرطی که فیلم روانشناسی پیچیده‌ای داشته باشد. با اینکه برخی از همکاران «فاستر» ممکن است به اظهارات او اعتراض کند، جای خوشحالی است که می‌بینیم هنوز هم کسانی در هالیوود هستند که برای سینمای واقعی ارزش قائل باشند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *