مصاحبه جیک جیلنهال درباره ایفای نقش شخصیت بتمن

درست از زمانی که خبر خارج شدن بن افلک از دنیای سینمایی دی سی و ترک نقش شخصیت بتمن توسط او مطرح شد، صحبت‌های زیادی در مورد بازیگر بعدی شخصیت بتمن به میان آمد. یکی از نام‌هایی که به‌طور منظم در تمامی بحث‌ها و گفتگوهای این موضوع به میان می‌آمد، نام جیک جیلنهال بود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خود این بازیگر به طور رسمی اعلام کرد که بتمن بعدی نخواهد بود.

این بازیگر در طی مصاحبه‌ای که با گزارشگر تیم خبرگزاری CNA Lifestyle داشت، اینگونه به شایعات در مورد خود و نقش شخصیت بتمن پاسخ داد:

وای، سوال خیلی سختی از من پرسیدید. اما تنها جواب من به این سوال «نه» است.

اگرچه این بازیگر به شایعات ایفای این نقش اینگونه پاسخ داد، اما احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این پاسخ تنها جنبه سیاست کاری داشته باشد. زیرا از طرف دیگر، بن افلک هنوز به طور رسمی و قطعی اعلام نکرده که برنامه‌های او برای خروج این دنیای سینمایی چیست. البته اطمینان و عدم تردید جیلنهال در پاسخ به این سوال می‌تواند این تصور را القا کند که او هیچ علاقه‌ای به این نقش ندارد.

آخرین باری که این بازیگر فوق‌العاده محبوب در یک اثر بلاک باستری با بودجه هنگفتی ایفای نقش کرد، به سال ۲۰۱۰ و فیلم Prince of Persia: The Sands of Time (شاهزاده پارسی: شن‌های زمان) بازمی‌گردد. این فیلم در زمان اکران خود تنها توانست ۳۶ درصد از نقد و نظرات مثبت بیننده‌ها را در سایت Rotten Tomatoes دریافت کند. اگرچه این فیلم بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری برای ساخت خود در اختیار داشت، اما تنها توانست ۳۶۰ میلیون دلار در باکس آفیس به‌دست بیاورد. با این اوصاف خیلی عجیب نیست که این بازیگر محبوب علاقه خود نسبت به چنین آثاری که بودجه زیادی داشته و نگاه افراد زیادی به عملکرد آنها است، از دست داده باشد.

در طی پنلی که در فستیوال فیلم South by Southwest که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد، این بازیگر نشان داد که چقدر فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی را دوست دارد و از تماشای آنها لذت می‌برد. وی در طی این مراسم و در مصاحبه‌ای که با گزارشگر سایت خبری هالیوود ریپورتر داشت، اینگونه نظرش را درباره آثار ژانر ابرقهرمانی عنوان کرد:

با توجه اینکه هنوز بن افلک هیچ تصمیم دقیقی برای آینده خود و نقش شخصیت بتمن نگرفته، طبیعی است که هیچ بازیگر دیگری در حال حاضر نمی‌تواند خودش را به این نقش متصل کند

فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی الهام بخش من هستند. من زمانی کهفیلم Thor (ثور) را تماشا کردم، درست به‌یاد دارم که چقدر الهام بخش من بود. یک دلیلی برای این افسانه‌ها و اسطوره‌ها وجود دارد. آنها خیلی تاثیرگذار و مهم هستند.

این بازیگر در طی سال‌های اخیر نقش شخصیت‌های جالبی که از نظر روانی دچار پریشان‌حالی یا اختلال بودند را ایفا کرده بود. او در طی این سال‌ها، در آثاری همچون فیلم Enemy (دشمن)، فیلم Nightcrawler (شبگرد) و همچنین فیلم Okja (اوکجا)، نقش شخصیت‌های اصلی آنها را ایفا کرده است. حال این بازیگر محبوب، الهام بخش اصلی خود برای ایفای نقش چنین شخصیت‌هایی را معرفی کرد. او در طی مصاحبه خود اینگونه سخن گفت:

برخی اوقات من سر صحنه‌هایی هستم و نقش‌هایی را ایفا می‌کنم که قرار است مردم آن را به شکل یک فرد جامعه ستیز ببینند و من در همین زمان، به شخصیت ثور فکر می‌کنم.

درست از زمانی که فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) اکران و نقد و نظرات ناامید کننده‌ای حول محور این اثر سینمایی ابرقهرمانی منتشر شد، برنده جایزه اسکار یعنی بن افلک، دیگر آن شور و شوقی که یک زمانی برای دنیای سینمایی دی سی و ایفای نقش را در آن داشت، نشان نداد. او که به مرور تک تک مسئولیت‌های خود در پروژه تولید فیلم اختصاصی شخصیت بتمن به نام The Batman را رها می‌کرد، در مصاحبه‌های خود عنوان کرد که کارگردانی و ایفای نقش در چنین اثر بزرگی که مراحل تولیدی عظیمی دارد، کار بسیار سختی و رسیدگی به آن بسیار دشوار است. در حال حاضر کارگردانی و نویسندگی فیلمنامه فیلم بتمن برعهده مت ریوز است.

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، مرحله فیلمبرداری فیلم بتمن تا سال آینده آغاز نمی‌شود پس با این اوصاف، هنوز آینده دقیق مبارز شنل پول به‌طور دقیق مشخص نیست.

تانی کال

برگرفته از ComicBook

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *