«دوین جانسون» نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را به صورت جدی بررسی می‌کند. اواخر سال گذشته، جانسون در این رابطه گفته بود: «فرصت خوبی برای کمک به مردم است، بنابراین احتمال آن وجود دارد. انتخابات سال 2016 نشان داد که هر چیزی ممکن است.»

آقای جانسون هفته گذشته با حضور در برنامه «گراهام نورتون» گفته بود در انتخابات نامزد نمی‌شود، چرا که در آن صورت «کوین هارت»، هم‌بازی‌اش در بازسازی فیلم «جومانجی» (Jumanji: Welcome To The Jungle) در کمپین انتخاباتی‌اش خرابکاری خواهد کرد.

اما او که هفته گذشته در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود صاحب یک ستاره شد، به تازگی برای معرفی فیلم «جومانجی» در برنامه «الن دی‌جنرس» حاضر شده و اعلام کرده است که «بله، به صورت جدی بررسی‌اش خواهم کرد.» و وقتی هارت از او می‌پرسد که آیا مایل است با او در این کار همکاری کند، پاسخ می‌دهد، «کارهای زیادی هست که تو نباید انجام دهی.» او در ادامه به شوخی می‌گوید که هارت بیش از حد مشتاق استفاده از سلاح اتمی است.

جانسون در مصاحبه مفصل دیگری با ورایتی می‌گوید: «حالا که به سال 2018 وارد می‌شویم، وقتی به برنامه زمانی‌ام نگاه می‌کنم که در سال 2019 و 2020 در حال فیلمبرداری و تولید پروژه‌هایی هستم، می‌بینم که تا سال 2021 گرفتاری‌اش ادامه پیدا می‌کند. بنابراین اگر واقع‌بین باشیم، باید به انتخابات 2024 فکر کنم [و نه انتخابات 2020].»

با وجود اینکه جانسون به جاه‌طلبی‌های سیاسی هم فکر می‌کند، اما هرگز تصور نمی‌کرد که اظهار تمایلش به سیاست و مسئله پیش‌بینی رئیس جمهور شدنش تا این حد سر و صدا به پا کند. او با پیش کشیدن مصاحبه جنجالی خود با واشینگتن پست در ژوئن سال 2016 و تیتر بحث‌برانگیز آن می‌گوید: «شروع همه این بحث‌ها غیرمنتظره بود. اصلاً چیزی نبود که در بوق و کرنا کرده باشم و علناً بگویم «این کاری است که می‌خواهم انجام دهم.»، ولی وقتی این خبر منتشر شد، مردم آن را جدی گرفتند و گفتند «ما شوخی نمی‌کنیم، و اگر نامزد انتخابات شوی، از آن استقبال می‌کنیم.»»

او در ادامه می‌گوید: «این بود که دانستم باید به ندای مردم گوش کنم و جداً به این ایده فکر کنم. وضعیت فعلی من به این ترتیب است… به خوبی آگاهم که کار من سیاست نیست، بنابراین بهترین کاری که می‌توانم انجام دهم این است که تا جایی که می‌‌توانم به گوش دادن و آموختن ادامه دهم. به رصد ریاست جمهوری ادامه دهم و ببینم هر پیشرفتی چگونه صورت می‌گیرد. به رصد دلتمردان ادامه دهم، و مانند همه مردم آمریکا، امیدوار بمانم که رهبرانمان بتوانند این مردم کشور را در این ایام سخت بار دیگر متحد و ثبات برقرار کنند… کاری که درحال حاضر فکر نمی‌کنم رئیس جمهور انجام بدهد… بنابراین شرایط من اینگونه است. من عمیقاً نگران سرزمین و مردمم هستم… به ویژه در مقطع کنونی. نجابت و شخصیت داشتن و رهبری کردن حائذ اهمیت است.»

جانسون که در سال گذشته هم در تجمعات جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها حضور یافت، خود را مستقل از هر حزبی می‌داند، و می‌گوید به علت وظیفه‌شناسی و تعهدش به مردم ایده رئیس جمهور شدنش را بررسی می‌کند، تعهدی که با 175 میلیون دنبال‌کننده‌اش در اینستاگرام شبکه‌های مختلف اجتماعی نمود پیدا می‌کند.

جانسون در ادامه انگیزه اصلی خود را دو دستگی ذاتی کشورش می‌داند و می‌گوید: «وقتی که مشکلی به وجود می‌آید، زمان آن است که گرد هم آییم، سخت کار کنیم تا یکدیگر را درک کنیم و نهایتاً به جای بهتری برسیم. برای مثال، وقتی با مشکلی مانند زانو زدن بازیکنان NFL در حین پخش سرود ملی مواجهیم، نباید دو دستگی ایجاد کنیم و درهای کاخ سفید را به روی آنان ببندیم. بلکه به عکس باید درها را باز کنیم و آن بازیکنان را فرابخوانیم تا رئیس جمهور و کابینه‌اش بتوانند خواسته‌های آنان را دقیقاً درک کنند… رو در رو، تا زمینه تغییرات مثبت فراهم شود… اما این کارها در حال حاضر انجام نمی‌شود.»

گرچه شوی SNL «تام هنکس» را برای به عنوان معاون رئیس جمهوری او انتخاب کرده است، اما جانسون می‌گوید: «دو اولویت من برای انتخاب، معاونی است که رهبری شایسته و انسانی ارجمند باشد. چه اهل هالیوود باشد، چه واشینگتن، چه پزشک باشد، و چه اهل وال استریت.»

جانسون از سیاست‌های خود بحثی به میان نمی‌آورد اما در مورد مسئله‌ داغ آزارهای جنسی در محیط های کاری که این روزها ایالات متحده را درنوردیده می‌گوید: «با چند نفری از این آدم‌ها دست داده‌ام، و دلم می‌خواهد آن‌ها را خفه کنم، اما مسئله مهم این است که بتوانیم آرامش و متانت خود را حفظ کنیم.»

جانسون که صاحب دو دختر است و سومین فرزندش نیز به زودی به دنیا می‌آید، امیدوار است که شرایط محیط کاری برای زنان در آینده بهتر شود. «امیدوارم که دخترانم از آنچه در حال وقوع است درس بگیرند.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *