دانلود ویدئو

 

به‌تازگی گروه خلاق و فعال گیم سریس (Game Series) اقدام به مصاحبه‌ای تصویری با آقای نوید خوانساری یکی از سازندگان مطرح بازی‌های ویدیویی ساکن خارج از کشور ترتیب بدهند و علاوه بر زندگی روزمره در خصوص برنامه‌ها و بازی‌های ساخته شده توسط وی به گفت‌وگو بپردازد.

یکی از اهداف سایت گیم‌شات، حمایت از گروه‌های مستقل و کوچک حاضر در صنعت بازی‌های ویدیویی است. یکی از همین گروه‌ها، رسانه خبری و تحلیلی گیم‌سریس نام داشته که تشکیل شده از جوانانی خلاق و ماهر است؛ این گروه به تازگی اقدام به تاسیس استودیویی مستقل کرده‌اند که در آن با کمک افراد حاضر به ساخت آیتم‌های ویدیویی متفاوت که بدون شک دارای جزئیات و پیام‌های مثمر هستند، می‌پردازند. این گروه در روزهای گذشته با آقای نوید خوانساری مصاحبه‌ای ترتیب داده است که به‌رسم حمایت و پشتیبانی از فعالان حوزه بازی‌های ویدیویی داخلی، اقدام به انتشار آن در سایت گیم‌شات کرده‌ایم.

نوید خوانساری

لازم به‌ذکر بوده که آقای نوید خوانساری در ساخت بازی‌هایی همچون Grand Theft Auto ،Max Payne ،Homefront و Alan Wake دخیل بوده است.

سعیدی، خبرنگار گروه گیم سریس به عنوان اولین سوال از آقای خوانساری می‌پرسد:

  • چه چیزی باعث گرایش و تمایل شما به صنعت بازی‌های ویدیویی شد؟ آیا علاقه شخصی از قبل داشتید؟ آنچه که باعث شناخته شدن شما در این حوزه بود را برای ما شرح دهید.

من از دوران کودکی به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند بودم. به یاد دارم که 30 یا 40 سال پیش زمانی که کوچک‌تر و در تهران بودم همراه با برادرانم به پای تلویزیون و انجام بازی‌های مربوط به آن زمان در کنسول‌های خاطره‌انگیز آتاری،دریم کست و … می‌کردیم. منم به خاطر اینکه فقط برادر داشتم همیشه کسی در کنارم جهت انجام بازی‌ها بود؛ خوبی بازی‌های ویدیویی این هست که هم به‌صورت تک نفره و هم به‌صورت چند نفره در کنار خانواده می‌توانیم انجامشان دهیم که این خود لذت خاصی را دارد. من بعد از گذراندن دوران مدرسه به دانشگاه فیلم‌سازی رفتم و اصلا هم به فکر ساخت بازی‌های ویدیویی نبودم اما زمانی که از کانادا به نیویورک آمدم، چند نفری از کمپانی راک استار که در آن زمان مشغول ساخت نسخه جدید GTA بودند با من صحبت کردند. آن‌ها می‌خواستند بازی جدیدشان بیشتر شبیه به یک فیلم باشد و تنها به یک گیم‌پلی سینماتیک خلاصه نشود. آن‌ها به من درخواست همکاری دادند و من هم قبول کردم؛ باید بگویم که تاکنون برروی همچین عنوان بزرگ جهان بازی که می‌توان به همه‌جا رفت و روایتگر داستان عظیمی است کار نکرده بودم. از داستان بازی خوشم آمد و تصمیم گرفتم در این پروژه که به‌گونه‌ای آزادی عمل زیادی در ساخت آنچه که در ذهن داشتم به من می‌داد، شرکت کنم. این موضوع شروعی شد تا در سال‌های بعدی بتوانم برروی عناوین دیگری مثل مکس پین، الن ویک و … کار کنم. در همان وقت (اشاره به 10 سال پیش) تصمیم گرفتم که استودیو و برند خودم را در نیویورک تاسیس کنم و در کنار ساخت بازی‌های ویدیویی به تولید فیلم نیز بپردازیم.

  • اگر به شما یک بلیت سفر در زمان بدهیم به آینده سفر می‌کنید یا گذشته؟ چرا؟

دلم می‌خواهد صد سالی به آینده سفر کنم تا ببینم دنیای فعلی تا چه اندازه عوض شده و تغییر کرده است؛ اگر هم دیگر را نابود کردیم یا اگر می‌توانیم به بیرون برویم نیازی به گذاشتن ماسک روی صورت است یا خیر و اینکه چگونه تکنولوژی زندگی انسان‌ها را بهتر و چگونه بدتر کرده است و همچنین آینده خانواده خودم را ببینم. امیدوارم دنیا، دنیای بهتری شده باشد و همه در کنار هم زندگی کنیم.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *