معرفی انیمه سریالی Black Butler

روح انسان طبیعتاً با ارزش‌ترین دارایی او است؛ اما مگر می‌شود کسی روح خودش را به راحتی در اختیار شیطان قرار دهد؟ روح انسان بهترین غذا برای شیطان است و او هرکاری می‌کند تا به آن دست پیدا کند. اما انسان چه سودی از قرار دادن روح خود در اختیار شیطان می‌برد؟ یک پیشخدمت سیاه‌پوش که تمام دستوراتتان را به بهترین نحو ممکن انجام دهد و شما را از هرگونه خطری حفظ کند، قطعاً بهترین گزینه است. شاید از خود بپرسید که یک شیطان پیشخدمت چه کمکی می‌تواند به من بکند و از طرفی مگر چه خطری مرا تهدید می‌کند؟ فرض کنید شما شغلی سلطنتی همانند یک کارآگاه دارید و مسئول رسیدگی به پرونده‌های مرموز انگلستان هستید. حال به نظر خودتان به یک پیشخدمت نیاز ندارید که تمامی کارهای شما را انجام بدهد؟ متن پیشین گزیده‌ای از داستان انیمه محبوب Black Bulter «به فارسی: پیشخدمت سیاه» بوده است. پخش  انیمه  پیشخدمت سیاه ۲ اکتبر ۲۰۰۸ آغاز شد و تا ۲۷ مارس ۲۰۱۰ ادامه داشت و ۲ فصل را برای بیننده‌ها به ارمغان آورد. در ادامه به معرفی انیمه پیشخدمت سیاه می‌پردازیم.

  • نام انیمه: Kuroshitsuji
  • نام انگلیسی: Black Butler
  • ژانر: اکشن ، خشن ، خیال‌پردازی ( فانتزی ) ، درام ، ماورائ طبیعی ، پسرانه ، کمدی ، آدم کشی ، آشپزی ، تاریخی
  • رده سنی: ۱۸ سال به بالا
  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۸ – ۲۰۱۰
  • تعداد قسمت: فصل اول ۲۴ قسمت | فصل دوم ۱۲ قسمت
  • زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
معرفی انیمه سریالی Black Butler
پیشخدمت سیاه پتانسیل زیادی دارد که جزء برترین انیمه‌های عمرتان قرار بگیرد!

انیمه روایتگر داستان غم‌انگیز خانواده فانتوم‌هایو است. در شب تولد پسر این خانواده، آتش سوزی عظیمی رخ داده و کل عمارت و خانواده فانتوم‌هایو از دست می‌روند. خانواده فانتوم‌هایو و نسل به نسل برای خاندان سلطنتی انگلستان کار می‌کردند و مسئول رسیدگی به پرونده‌های مرموز کشور بودند. در شب تولد شیل فانتوم‌هایو به همراه آتش سوزی، وی هم دزدیده می‌شود. آن‌ها سعی بر این دارند که شیطانی را با استفاده از مراسم مذهبی احضار کنند و شیل را به عنوان قربانی او معرفی کرده و او را به قتل برسانند. شیل که می‌دانست مرگ و آتش سوزی خانواده‌اش اتفاقی نبوده، قسم می‌خورد که انتقام خانواده‌اش را بگیرد و به همین دلیل در لحظه احضار شیطان با او قراردادی می‌بندد که در قبال روح خود، شیطان تمامی خواسته‌های او را انجام دهد تا بتواند انتقام خانواده‌اش را بگیرد. شیطان خود را با اسم سباستین «Sebastian» معرفی می‌کند و ستاره‌ای پنج پر جادویی در چشم شیل ظاهر می‌شود. سباستین به شیل راه و روش‌های اقتصاد و… می‌آموزد تا شیل بتواند در راه خویش موفق شود. اما آیا شیل می‌تواند از پس مشکلات سر راهش بر بیاید و آن‌ها را کنار بزند؟

شیل فانتوم‌هایو، تنها بازمانده خانواده سلطنتی فانتوم‌هایو

انیمه پیشخدمت سیاه از یک داستان و موضوع خاصی پیروی نمی‌کند، بلکه هر قسمت تداعی‌کننده‌ی داستانی مجزا است. انیمه در کنار داستان فوق‌العاده‌اش به خوبی فرهنگ‌های مختلف را با هم درآمیخته و به تصویر می‌کشد. به طور مثال شینیگامی ژاپنی در کنار شیطان اروپایی و فرهنگ ژاپن در کنار فرهنگ سلطنتی انگلیس. حتی انیمه در تعدادی از قسمت‌ها به فرهنگ هندی هم اشاره دارد. نوع پرداختن به داستان هم با توجه به در نظر گرفتن سبک انیمه، به خوبی انجام شده و در انیمه شاهد درگیری‌های متعددی خواهید بود. شخصیت پردازی عالی و بدون نقص از نکات مثبت آن است. در طول انیمه بیننده آنقدر با شخصیت‌های مختلف مواجه می‌شود که گاه یادگیری اسم‌هایشان برایش دشوار شده و آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرد.

طراحی‌های انیمه نسبتاً قابل قبول انجام شده‌اند و نمی‌توان ایراد بسیاری از آن گرفت. طراحی چهره شخصیت‌ها با توجه به ویژگی‌های اخلاقی آن‌ها به خوبی انجام شده است. به جز طراحی چهره شخصیت شیل که با توجه به ویژگی‌های اخلاقی‌اش از قبیل بی احساس بودن و اخلاق‌های بزرگانه‌اش، چهره‌ای کودکانه نیز دارد. طراحی محیط انیمه هم همانند طراحی چهره شخصیت‌ها خوب انجام شده است. طراحی محیط‌ در زمان مبارزات به خوبی انجام شده‌ و به زیبایی آن را به رخ مخاطب می‌کشد. با توجه به سبک انیمه که فانتزی و اکشن است، طراحی محیط هم به خوبی انجام شده و به نمایش گذاشته می‌شود.

سباستین؛ یک شیطان تمام عیار!

موسیقی انیمه پیشخدمت سیاه در کنار دیالوگ‌هایش در یک کلام فوق‌العاده است. موسیقی اوپنینگ انیمه ترکیبی از موسیقی مدرن و سلطنتی است که با ستاره‌ی پنج پر شیل شروع می‌شود و در پایان بیننده با یک موسیقی راک رو به رو خواهد بود. صداپیشگی شخصیت سباستین را اونو دایسکه «Ono Daisuke» عهده دار بوده که از آثار وی می‌توان به انیمه‌ Yozakura Quartet: Hana No Uta اشاره کرد. صداپیشگی شخصیت سیل فانتوم‌هایو را ساکاموتو مایا «Sakamoto Maaya» عهده دار بوده که از آثار وی می‌توان انیمه Trigun: Badlands Rumble را نام برد.

داستان فوق‌العاده و روند بی‌نظیر و همچنین شخصیت پردازی عالی و طراحی محیط‌ عالی به همراه موسیقی متن زیبا و سلطنتی و تیم صداپیشگی بی نقص همه و همه انیمه پیشخدمت سیاه را به انیمه‌ای بی نظیر تبدیل کرده است. به تمامی خوانندگان محترم مشاهده این اثر را پیشنهاد می‌کنیم.

تانی کال

سینماگیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *