بازی‌های پازل جزو محبوب‌ترین بازی‌ها در پلتفرم موبایل هستند. Contre Jour یک بازی اندروید، آیفون و ویندوز فون در سبک پازل است که ایده جالبی دارد و این ایده آن را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند. در این بازی هدف شما این است که یک موجود سیاه رنگ را به یک منبع نور آبی برسانید. در این بین یک سری نور‌های آبی کوچک‌تر هم وجود دارند که اگر پیش از رساندن موجود به منبع اصلی آن‌ها را نیز جمع‌آوری کنید، امتیاز بیش‌تری کسب خواهید کرد.

اما موردی که Contre Jour را از بازی‌های هم‌سبک متمایز می‌کند، در نحوه کنترل و تعامل داشتن با بازی است. در این بازی شما هیچ کنترلی روی موجود سیاه مذکور ندارید و در عوض می‌توانید در محیط تغییراتی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید سطح زمین را بالا یا پایین‌تر برده و با ایجاد یک سطح شیب‌دار، موجود را حرکت دهید. یا به مرور زمان المان‌های قابل کنترل دیگری نیز معرفی می‌شوند که نتیجه آن‌ها، افزایش پیچیدگی بازی است. برای مثال از این دست المان‌ها می‌توان به شاخک‌هایی اشاره کرد که می‌توان آن‌ها را به موجود سیاه رنگ وصل کرده و باعث حرکت کردن وی شد.

Contre Jour بازی موبایل

شاید مراحل اولیه بازی Contre Jour راحت به نظر برسند، ولی هرچه بیش‌تر در بازی پیش‌روی کنید، سطح مراحل نیز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و دیگر نمی‌توان بدون فکر کردن موجود سیاه را به مقصد رساند. حتی اگر صرفا رساندن موجود به مقصد نیز کار ساده‌ای باشد، جمع‌آوری دیگر نور‌ها و کسب امتیاز عالی کار واقعا سختی است و همین قضیه چالش جالبی در بازی ایجاد کرده و باعث می‌شود که به دلیل طراحی مراحل هوشمندانه، سازندگان بازی را تحسین کنید.

حال که با گیم‌پلی و روند بازی Contre Jour آشنا شدیم، بد نیست اشاره‌ای هم به جلوه‌های بصری و صوتی آن داشته باشیم. این بازی طراحی و ظاهر نسبتا تاریکی دارد که البته این یک ایراد برای بازی نبوده و برعکس زیبایی خاصی را برای آن به ارمغان آورده است. در ابتدای بازی سازندگان پیشنهاد می‌کنند که برای داشتن تجربه صوتی بهتر، از هدفون استفاده کنید و این پیشنهاد خیلی هم بی‌ربط نیست؛ چرا که بازی موسیقی‌های آرامش‌بخش زیبایی دارد که هم گوش‌نواز هستند و هم باعث نمی‌شوند که تمرکز شما در حین تجربه بازی از بین برود.

Contre Jour بازی موبایل

Contre Jour یک بازی موبایل رایگان نیست و نسخه اندروید آن دو دلار و نسخه iOS یک دلار قیمت دارند. با این حال داشتن تعداد زیادی مرحله و همچنین گیم‌پلی عالی، باعث شده تا بازی ارزش این قیمت را داشته باشد. در صورتی که به بازی‌های سبک پازل علاقه دارید، دانلود بازی Contre Jour را پیشنهاد می‌کنیم:

دانلود بازی Contre Jour

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *