امروزه بازی‌های فکری متنوعی بین تمامی رده‌های سنی، از کودکان گرفته تا بزرگسالان، بازی می‌شود. همه‌ی ما هم از تاثیرات عجیب و غریب این نوع از بازی‌ها با‌خبر هستیم. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که بازی‌های فکری می‌توانند سرعت از بین‌رفتن سلول‌های مغز را به طور وحشتناکی کاهش دهند! از دیرباز هم در تمام کشورها بازی‌های فکری و تخته‌ای باب بوده و این بازی‌ها به گونه‌ای نشانگر فرهنگ و ایدئولوژی کشورها هستند. در کشور ما ایران هم از گذشته بازی‌های فکری مختلفی از جمله منچ، تخته نرد، شطرنج و دیگر نمونه‌ها بین مردم و افراد مختلف بازی می‌شده و خواهد شد. اما آیا تا به حال اسمی از بازی نوپای Ubongo شنیده‌اید؟

بازی پازل-فکری Ubongo، که اصالتا لهستانی-سوئدی است، در سال ۲۰۰۳ توسط Thames و Kosmos اختراع شد. این محصول بعدها به تولید انبوه رسید و به کشورهای دیگر اروپایی صادر شد.بازی Ubongo در سال ۲۰۰۵ هم توانست در مسابقات International Gamers Award آلمان، به عنوان بازی‌ای تاثیرگذار معرفی شود.

این بازی تخته‌ای (Board Game) عملکردی مشابه با بازی معروف Tetris دارد. Ubongo معمولا به صورت گروهی در جمع‌های دو، چهار یا هشت نفره انجام می‌شود. نحوه بازی به این گونه است که به هر نفر تخته‌ای که روی آن شکل هندسی مشخصی قرار دارد، داده می‌شود. هر فرد ۳۶ قطعه کوچک هندسی در اختیار دارد تا بتواند شکل روی تخته را توسط تکه‌ها به طور کامل بپوشاند. در هر مرحله به فردی که بتواند در کمترین زمان ممکن شکل را کامل کند، یک سری جواهرات پلاستیکی اهدا می‌شود. در نهایت هر‌کس که تعداد جواهرات بیشتری داشته باشد، برنده‌ی بازی اعلام می‌شود.

ubb

ubo

ubi

فراموش نکنید که زمان به سرعت در حال سپری شدن است

حال، استودیوی بازی‌سازی Usm که سابقه‌ی درخشانی در زمینه ساخت بازی‌های پازل و فکری دارد، توانسته نسخه موبایلی Ubongo را برای آیفون و گوشی‌های اندرویدی عرضه کند. این بازی به راحتی قابل یادگیری است و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. گیم‌پلی بازی هم بسیار نزدیک به نوع واقعی آن طراحی شده، اما فقط می‌توانید به صورت فردی و با قطعات کمتری بازی کنید. مشابه با نسخه واقعی بازی، باید شکل‌ها را با قطعاتی که در اختیار دارید، در زمانی کوتاه کامل کنید تا بتوانید تعداد جواهر بیشتری کسب کنید. عامل زمان باعث شده تا در آن واحد از قوه‌ی فکر و سرعت خود به طور همزمان استفاده کنید که نتیجه، بسیار چالش‌برانگیز خواهد شد. در رابطه با طراحی صحنه‌ها و تم بازی، این استودیو توانسته رنگ و بوی محلی و قدیمی به آن بدهد؛ اما به شخصه فکر می‌کنم که در انتخاب رنگ‌های بازی، Usm می‌توانست کمی بهتر عمل کند.این بازی در کل دارای چهار چالش متفاوت زیر است:

  • بخش Level Rush: این بخش از ۳۳۰ مرحله با سطوح دشواری متفاوت تشکیل شده که شما باید بتوانید اشکال را در زمان مقرر با تکه‌ها پر کنید
  • بخش Time Attack: در این بخش شما باید در زمان تعیین‌شده بازی را به اتمام برسانید، در غیر این صورت بازنده می‌شوید
  • بخش Free Mode: در این بخش شما می‌توانید تعداد قطعات خود را (نهایتا ۶ تکه) بیشتر کنید که طبیعتا هر چه به تعداد قطعات افزوده شود، مراحل هم سخت‌تر می‌شوند
  • بخش MultiPlayer: همان‌طور که از نام بخش پیدا است، می‌توانید به صورت آنلاین با افراد دیگر در سراسر جهان به رقابت بپردازید

اگر شما هم از مشتاقان بازی‌های فکری-پازل هستید و دوست دارید که کمی خود را به چالش بیندازید، می‌توانید این بازی اعتیادآور را همراه با خانواده تجربه کنید. در حال حاضر خبری مبنی بر انتشار نسخه ویندوزی بازی برای دستگاه‌های ویندوزفون منتشر نشده است. شما هم‌اکنون می‌توانید این بازی را با قیمت ۲.۹۹ دلار از گوگل‌پلی و ۱.۹۹ دلار از اپ‌استور برای دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS خریداری کنید.

دانلود بازی Ubongo
  • معرفی بازی موبایل Galaxy Of Pen & Paper

    معرفی بازی موبایل Galaxy Of Pen & Paper

    این بازی اندروید و آیفون که از قضا همین چند روز پیش برای موبایل منتشر شده، Galaxy Of Pen &…
  • معرفی بازی موبایل Six.io

    معرفی بازی موبایل Six.io

    بازی‌هایی که با io تمام می‌شوند دیگر آنقدر زیاد هستند که مواجهه با آنها اجتناب ناپذیر است.…
  • معرفی بازی موبایل Castle Crush

    معرفی بازی موبایل Castle Crush

    اگر از طرفداران بازی‌های استراتژیک آنلاین موبایلی هستید، به طور حتم حداقل برای یک‌ بار هم …
  • معرفی بازی موبایل Zombie Raid Survival

    معرفی بازی موبایل Zombie Raid: Survival

    زامبی‌ها امروزه نه تنها در دنیای فیلم و سریال بلکه در صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیز صاحب ژان…
  • معرفی بازی موبایل Stormbound: Kingdom Wars

    معرفی بازی موبایل Stormbound: Kingdom Wars

    بازی شطرنج یکی از بهترین سرگرمی‌هایی است که در دنیای انسان‌ها وجود دارد و جدای از این مورد…
  • بدو دهقان بدو

    معرفی بازی موبایل ایرانی بدو دهقان بدو

    سال گذشته ششمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای تهران برگزار شد و زومجی نیز گزارشی را از بر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *