با پیشرفت تکنولوژی راه‌های مختلفی برای برقراری ارتباط میان افراد به وجود آمد و در این میان اپلیکیشن های پیام‌رسان حرف اول را می‌زنند. این اپلیکیشن‌ها کارایی مختلفی دارند. بعضی تنها به شما اجازه ارسال پیام به دوستانتان را می‌دهند که می‌تواند شامل متن تصویر و فایل‌های چندرسانه‌ای باشد، دسته‌ای دیگر اما امکان برقراری تماس صوتی و تصویری بر بستر اینترنت را می‌دهند.

امروز قصد داریم شمارا با تعدادی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان که امکان برقراری تماس رایگان به شما می‌دهند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تماس های واتس اپ

واتس اپ-Whats app

واتس اپ یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان در سراسر دنیا است. بیش از یک میلیارد کاربر از بیش از 180 کشور از واتس اپ استفاده می‌کنند.واتس اپ کاملاً رایگان است و امکان ارسال پیام و تماس در بستری امن را به شما ارائه می‌کند.

واتس اپ ادعا می‌کند که تمام پیام‌ها و تماس‌های داخل این برنامه به‌صورتکدگذاری شده جابه‌جا می‌شوند و این یعنی هیچ شخص ثالثی حتی خود شرکتواتس اپ توان خواندن و یا شنود پیام‌ها و مکالمات را ندارد. اپلیکیشن واتساپ برای آیفون، اندروید و ویندوزفون در دسترس است. سیستم‌عامل‌هایعامل‌های اندکی قدیمی‌تر نیز مانند سیمبین و بلک‌بری نیز برنامه واتس اپمخصوص خود را دارند که البته ازنظر امکانات با سیستم‎عامل‌های دیگر اندکی تفاوت دارد. نسخه‌های مخصوص مک و ویندوز نیز در دسترس هستند اما برای راه‌اندازی اولیه نیاز به نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه دارید.

صدا در سطح مناسبی قرار دارد و تأخیری در رسیدن صداها احساس نخواهید کرد. برای هر دقیقه مکالمه در حالت صرفه‌جویی در مصرف ایناپلیکیشن تنها 200 کیلوبایت از حجم اینترنت شما مصرف خواهد شد. در مقایسه با تماس‌های درون شبکه اپراتورهای تلفن همراه شما با خرید بسته25 یا 20 مگابایتی خواهید توانست در یک روز بیش از 100 دقیقه مکالمه داشته باشد. یعنی نزدیک به 17 برابر هزینه کمتر نسبت به تماس‌های عادی با تلفن همراه.

امکان برقراری تماس‌های تصویری را نیز باید به امکانات خوب این اپلیکیشناضافه کرد. در صورت استفاده از اینترنت مناسب، کیفیت تماس‌های تصویریدراین اپلیکیشن نیز کاملاً مناسب است و تأخیر خیلی جزئی در مکالمات تجربه خواهید کرد.

پیام رسان بی بی ام

بی‌بی‌‌ام- Bbm

مسنجر بی بی ام هرچند در کشور ما شناخته‌شده نیست و کمتر کسی از آن استفاده می‌کند اما بیش از 100 میلیون کاربر دارد. این اپلیکیشن که به‌نوعی تا مدت‌ها پیام‌رسان اختصاصیتلفن‌های همراه به لک بری بود  از بعد از تغییر سیاست‌های این کمپانی و همچنین عرضهسیستم‌عامل بلک‌بری 10 برای سیستم عامل‌های دیگر یعنی ios، اندروید و ویندوزفون نیز عرضه شد. 

Bbm یکی از امن‌ترین پیام‌رسان‌ها است. امکانات فوق‌العاده ای هم در این زمینه به شما می‌دهد. شاید جالب باشد بدانید که برای ارتباط بر قرار کردن حتی  باکسانی که شماره تلفن آنها را دارید باید ابتدا درخواست دوستی برایشان ارسال کنید. تا زمانی که درخواست شما پذیرفته نشود امکان برقراری تماس و یا ارسال پیام را ندارید. کاربران در این اپلیکیشن توسط پین شناخته می‌شوند. پین در حقیقت همان id است اما قابل‌تغییر توسط کاربر نیست. برای اضافه کردن دوستان می‌توانید پین‌ها را به اشتراک بگذارید.

این پیام‌رسان امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری را به شمامی‌دهد. در تست‌های ما کیفیت تماس صوتی در استفاده از داده‌های سیم‌کارتمناسب نیست و تأخیر قابل‌ملاحظه در بیشتر مواقع دارد اما در صورت استفاده از اینترنت بی‌سیم کیفیت صدا قابل قبول است تأخیر زیادی احساسنمی‌شودتماس‌های تصویری این پیام‌رسان کیفیت مناسبی دارند اما هنوز برای بهترین شدن راه زیادی باید طی کند. در حین یک تماس صوتیبه‌راحتی می‌توانید به حالت تماس تصویری و بالعکس جابه‌جا شوید.

skype پیام رسان اسکایپ

اسکایپ- skype

اسکایپ به معنای واقعی کلمه یک اپلیکیشن برای تماس است. کمتر کسی از اسکایپ برای ارسال پیام های متنی استفاده می کند که شاید دلیل آن سرعت و امکانات کمتر در این زمینه نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های مطرح مانند واتس اپ باشد. اما کمتر کسی برای تماس تصویری از اپلیکیشنی غیر از اسکایپ استفاده می کند. اما در هر صورت در کشور ما استقبال قابل توجهی از این اپلیکیشن نشده است ولی این موضوع از شایستگی های این پیام رسان کم نمی کند. اسکایپ برای دامنه وسیعی از سیستم‌عامل‌ها در دسترس است. نسخه‌هایمخصوص تلفن همراه اندروید، ویندوزفون و ios و همچنین نسخه‌های ویندوز و مک در دسترس هستند.

تماس‌های اسکایت درصورتی‌که بین کاربران این پیام‌رسان باشد کاملاًرایگان است اما برای تماس با تلفن‌های همراه و یا تلفن‌های ثابت که حساباسکایپ ندارند باید هزینه پرداخت کنید. در صورت پرداخت این هزینه یکشماره مخصوص هم به شما از طرف اسکایپ تعلق خواهد گرفت که دیگران از هر خطی می‌توانند با شما تماس برقرار کنند. امکان دایورت کردنتماس‌ها در اسکایپ فراهم است یعنی می‌توانید تماس‌ها از دستگاه دارایاسکایپ به تلفن همراهی که اسکایپ ندارد منتقل کنید و پاسخ تماستان را بدهید.

اسکایپ یکی از بهترین راه‌کارها برای تماس بین‌المللی با هزینه کم است. ویژگی که می‌تواندوجه تمایز اسکایپ با دیگر پیام رسان‌ها باشد امکان تماس گروهی است که می‌توانید تا 25 نفر را به هر تماس اضافه کنید. امکان ایجاد گروه برای تماس‌های تصویری نیز میسر است. کیفیتتماس‌های صوتی اسکایپ مناسب است و تأخیر محسوسی نه در تماس‌های صوتی و نه درتماس‌های تصویری مشاهده نخواهید کرد.

اپلیکیشن پیام رسان سوما

سوما- Soma

اپلیکیشن پیام‌رسان سوما برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios در دسترس است. این اپلیکیشن که ظاهری ساده و تا حدودی الهام گرفته از پیام‌رسانتلگرام دارد طبق ادعای سازنده خود سریع‌ترین برنامه پیام‌رسان برایتماس‌های صوتی و تصویری اچ‌دی است. ما امکان آزمایش و بررسی این ادعا را نداریم اما در استفاده‌هایی که از این پیام‌رسان برای تماس داشتیم به این نتیجه رسیدیم که سوما هم درزمینه تماس صوتی و هم درزمینه تماس تصویری از بهترین اپلیکیشن های موجود است. عدم مشاهده هیچ‌گونهتأخیری در تماس‌ها و همچنین کیفیت صوتی و تصویری بالا از نقاط قوت این پیام‌رسان است. همچنین پیام‌ها و تماس‌های شما به‌صورت کدگذاری شده و غیرقابل نفوذ خواهند بود تا امنیت کاربران تضمین شود.

این برنامه ظاهری ساده و درعین‌حال کار آمد دارد. یکی از موارد جالب موجود در این اپلیکیشن شمارشگر تعداد پیام‌ها است، که امیدوارم در آیندهشاهد این قابلیت در تلگرام نیز باشیم. این شمارشگر پیام‌های ارسال‌شده توسطشمارا شمارش می‌کندبزرگ‌ترین عیب این اپلیکیشن نیز این است که امکان انتقال اکانت بعد از نصب دوباره وجود ندارد و تمام تاریخچه حساب شما در صورت خروج از برنامه حذف خواهد شد.

پیام رسان هنگ اوتز

هنگ‌اوتز- Hangouts

اگر از کاربران اندروید باشید به‌احتمال‌قوی به‌صورت پیش‌فرض اینپیام‌رسان بر روی تلفن همراه و یا تبلت شما وجود دارد. پیام‌رسانhangouts ساخته گوگل است و سابقه نسبتاً خوبی در ارائه خدمات پیام‌رساندارد، همچنین بر روی طیف وسیعی از پلتفرم‌ها قابل‌اجرا است. اپلیکیشن اینپیام‌رسان برای سیستم‌عامل‌های اندروید، ios و همچنین کروم گوگل در دسترس است. همچنین نسخه تحت وب این اپلیکیشن با امکانات کامل از طریق سایت این پیام‌رسان قابل‌اجرا است و برای ورود تنها نیاز به یکحساب کاربری گوگل دارید.

از آنجایی که بر روی تقریباً تمام تلفن‌های همراه اندرویدی این پیام‌رسانبه‌طور پیش‌فرض نصب‌شده است می‌توان گفت کاربران بسیاری در ایناپلیکیشن عضو هستند حتی اگر از آن استفاده نکنند. این برنامه ظاهرچشم‌نوازی دارد و در عین زیبایی، ساده و به‌دوراز شلوغی نیز طراحی‌شدهاست. در این اپلیکیشن هم مانند تلگرام می‌توانید استیکر ارسال کنید. امکان ساخت گروه، امکان قرار دادن استاتوس و همچنین ارسال موقعیت مکانی از نقاط قوت این اپلیکیشن به شمار می‌آیند.

امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری در این اپلیکیشن فراهم است. از طریق وب‌سایت نیز می‌توانید تماس برقرار کنید. کیفیت تماس‌ها در بالایی قرار دارد و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما در صورت دسترسی به اینترنت با پهنای باند مناسب باشد.

پیام رسان ایمو

آیمو- imo

نوبت به یکی از جوان‌ترین و البته کاراترین اعضای فهرست پیام‌رسان‌هارسید. آیمو توانست سهم قابل‌توجهی از مخاطبان پیام‌رسان کشورمان را بهسوی خود جذب کند. سادگی فعال‌سازی و همچنین سادگی استفاده از آن شاید دلیل محبوبیت این روزهایش باشد.

یک نکته جالب در مورد این اپلیکیشن وجود دارد و آن اینکه در زمان تایپهر کلمه مخاطب شما می‌تواند محتوای تایپ‌شده توسط شمارا مشاهده کند. دلیل این موضوع می‌تواند تلاش سازنده برای ایجاد یک ارتباط نزدیک به ارتباط رودررو باشد. درزمانی که شما باکسی رودررو صحبت می‌کنید و یا تماس برقرار می‌کنید، نمی‌توانید هر حرفی را بزنید و بعدازآن صحبتتان رابه‌راحتی تصحیح کنید.

این اپلیکیشن امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را به شما می‌دهد. کیفیت تماس‌های صوتی در سطح خوبی است اما در مورد تماس‌های تصویری ماجرا اندکی متفاوت است. تصاویر و صدا در طول تماس تصویری تأخیرمحسوسی دارند و گاهی ترجیح می‌دهید به تماس خاتمه دهید.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *