DJI  یکی از بزرگ ترین شرکت های ساخت پهپاد اخیرا پهپاد Spark را که یکی از ارزان ترین و کوچک ترین پهپادها است، معرفی کرد.


با مرور زمان، کمپانی های ساخت پهپاد، در پی طراحی و تولید دستگاه هایی کوچک تر، در حرکت بوده اند که در این راستا، کمپانی DJI هم پهپادی به نام Spark را معرفی و رونمایی کرده است.
این پهپاد دارای بدنه ای کوچکتر از یک قوطی نوشابه و وزنی کمتر از 270 گرم می باشد که یکی از کوچکترین و سبک ترین پهپادهای تولید شده تاکنون است. پیرو انتظار شرکت DJI، مبنی بر پایین رده بودن این دستگاه از میان دیگر پهپادهای این شرکت، اسپارک دارای ویژگی های بسیار جذاب و کاربردی می باشد که حتی برخی از این ویژگی ها در پهپادهای بالا رده ای نیز کمتر یافت شده است.

پهپاد اسپارک

پهپاد اسپارک

به دنبال کاهش ابعاد و وزن این پهپاد، قیمت آن نیز به طور قابل توجهی کمتر شده که تا پیش از این، ارزان ترین مدل پهپاد این شرکت، با قیمت حدود هزار دلار عرضه شده است. با این وجود کوچکترین پهپاد DJI، در حال حاضر یکی از ارزان ترین پهپادها نیز می باشد و تنها 499 دلار قیمت دارد. به این ترتیب از لحاظ قیمتی، اسپارک کوچکترین پهپاد موجود در حال رقابت با دستگاه هایی دیگر چون Parrot ، Yuneec و ZeroTech می باشد.

قابلیت کنترل هوشمند پرواز TapFly و ActiveTrack که در ابتدا در پهپاد فانتوم 4 مورد استفاده بود، اکنون در اسپارک نیز گنجانده شده است. این پهپاد از کنترل های حرکتی و همچنین کنترل از طریق گوشی هوشمند، بهره می برد و می توان آن را در فواصل 100 متری به پرواز درآورد و حرکت های آن را کنترل نمود.

با هر بار شارژ، این دستگاه قادر است پرواز 16 دقیقه ای انجام دهد و از طریق پورت mini USB و یا پاور بانک، می توان آن را مجدد شارژ نمود. کلیه لوازم جانبی این دستگاه که شامل، هاب شارژ، محافظ پره، باتری اضافه و ریموت کنترل است در بسته ای مجزا با قیمت تنها 200 دلار به فروش می رسد.

در اسپارک، دوربینی با رزولوشن 12 مگاپیکسل و فیلمبرداری با کیفیت 1080p به کار رفته است که بر روی قاب نگهدارنده ی دوربین به طور معلق (و بر روی دو محور پهپاد) جایگیری شده است.

یکی از قابلیت های محبوب این دستگاه، ویژگی QuickShot می باشد که از فیلمبرداری یک دقیقه ای، خلاصه ای تهیه کرده و پس از ویرایش اتوماتیک، آن را در اختیار کاربر قرار می دهد.
علاوه بر این ها، اسپارک مجهز به حسگر تشخیص موانع و فرار اتوماتیک می باشد و از سرعتی بیش از 50 کیلومتر بر ساعت برخوردار است.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *