خانه تکنولوژی معرفی سریعترین هواپیماهای جنگنده جهان – بخش اول

معرفی سریعترین هواپیماهای جنگنده جهان – بخش اول

0

آنچه در جنگ‌های مدرن امروزه موردتوجه قرار دارد، بهره‌گیری از سلاح‌های پیشرفته است. در این میان هواپیما‌های جنگنده‌ نیز از این قاعده مستثنا نیستند و دنیایی از تکنولوژی‌های محرمانه در پشت پنل قرارگرفته‌اند. هر یک از قدرت‌های جهانی می‌خواهند برترین و قوی‌ترین اسکادران‌ها را در اختیار داشته باشند. بنابراین علاوه‌بر خلبانان کارآزموده و بی‌باک، به جنگنده‌های پیشرفته‌ای هم نیاز دارند. در این مقاله و همچنین مقاله بعدی قصد داریم 10 فروند از سریع‌ترین هواپیماهای شکاری دنیا را به شما معرفی کنیم.

10. اف-16 فالکون

جنگنده اف-16

قطعا می‌توان گفت سری اف ایالات‌متحده آمریکا یکی از موفق‌ترین جنگنده‌های موجود در دنیاست. به‌خصوص اف-5 و اف-14 که اگر خلبان دشمن از این هواپیماهای رعب‌آور جان سالم به در ببرد، شاید تا آخر عمرش هیچ‌گاه در اتاقک خلبان جنگنده خود قرار نگیرد! اما اف-16 نیز توانسته ویژگی‌های خود را به‌خوبی نمایان گرداند. این هواپیما در ابتدا منحصرا برای انجام ماموریت‌های برتر هوایی چون جنگ تن‌به‌تن هوایی ساخته شد، بااین‌حال با به‌روزرسانی‌های صورت گرفته توانست به یک جت چندمنظوره تمام‌عیار تبدیل شود.

9. اف-15 ایگل

جنگنده اف-15

در سال 1967 مک دانل داگلاس جنگنده اف 15 را با ویژگی‌هایی مثال‌زدنی طراحی کرد. این جت در ارتفاع 10 کیلومتری می‌تواند حداکثر سرعتی در حدود 2500 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

8. ساب JAS 39 Gripen

جنگنده ساب JAS 39 Gripen

همانند میراژ 2000، این جنگنده نیز تنها از یک پیشرانه استفاده می‌کند و قابلیتی چندمنظوره دارد. ساب، مدل JAS 39 را برای جایگزینی با 35 Darken و Viggen 37 طراحی نمود تا در نیروی هوایی سوئد به‌کار گرفته شود. این هواپیما در سال 1988 اولین پرواز خود را به‌سلامت انجام داد و 9 سال بعد یعنی در سال 1997 به جهت عملکرد فوق‌العاده، به نماد کمال در صنعت ساخت جنگنده تبدیل شد.

7. میگ 35

جنگنده میگ 35

سری Mikoyan میگ روسیه دقیقا در برابر سری اف ایالات‌متحده قرار می‌گیرد. کارشناسان صنعت هوایی میگ 35 را نسخه تکامل‌یافته میگ 27 Fulcrum می‌دانند. این جنگنده با داشتن سیستم سلاح و رادار پیشرفته یکی از برترین‌ها در نوع خود به‌شمار می‌رود.

6. جی-10

جنگنده جی-10

هرکجا که منفعتی برای چین داشته باشد، بدانید و آگاه باشید که قطعا این عزیزان حضور دارند! چنگدو جی-10 یک جنگنده چندمنظوره با قابلیت انجام عملیات در هر آب و هوایی است. وزن کم، طراحی کانارد و بال عقب دلتا از ویژگی‌های بارز این هواپیمای چینی است. تمامی مراحل ساخت و طراحی جی-10 در شرکت هواپیمایی چنگدو (CAC) انجام‌ شده تا ارتش چین بتواند با خیال راحت و به‌دوراز افشای اطلاعات به نبردهای هوایی خود بپردازد.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *