خانه ورزش اخبار ورزش مقایسه طارمی با کاندیداهای بازیکن سال آسیا

مقایسه طارمی با کاندیداهای بازیکن سال آسیا

0

مقایسه طارمی با کاندیداهای بازیکن سال آسیا

مراسم انتخاب بهترین های آسیا برگزار شد و از میان سه گزینه‌ای که برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شده بود در نهایت خریبین این عنوان را بدست آورد. آیتم بهترین بازیکن سال، آیتمی بود که ایرانی‌ها امیدوار بودند که در فوتبال بتوانند جایزه‌ای را بدست آورده یا حداقل طارمی یکی از کاندیداهای نهایی آن باشد. اتفاقی که نیفتاد و نام طارمی در میان سه گزینه هم نبود. آیا طارمی واقعا برای قرار گرفتن در این لیست محق بود یا نه؟ آمار بازیکنان کاندیدا شده در مقایسه با طارمی را می‌بینید.

بازی‌های باشگاهی فصل گذشته

در این جدول تعداد گل‌ها و پاس گل‌های این سه بازیکن در فصلی که گذشت ملاک قرار گرفته است. طارمی در این قسمت در میزان گل زده در رده دوم قرار گرفت و البته در تعداد پاس گل قعرنشین شد. اگر بخواهیم مجموع گل و پاس گل را به عنوان عملکرد مثبت یک بازیکن در نظر بگیریم، طارمی در این بخش دوم است و بالاتر از خربین و عبدالرحمن قرار می‌گیرد. البته در میان این بازیکنان به غیر از وو لی بقیه بازیکنان در فصل جدید لیگ خود هم بازی کرده‌اند که عملکرد آنها به شرح زیر است.

طارمی با وجود این که تعداد زیادی از بازی‌های لیگ را به دلیل محرومیت از دست داده اما میان سه بازیکن دیگر بهترین عملکرد را در این فصل داشته است. لیگ چین هم هنوز فصل جدیدش شروع نشده است و به همین دلیل لی وو در این جدول قرار نمی‌گیرد.

بازیهای آسیایی

در بازی‌های آسیایی، محرومیت به طارمی اجازه نداد که آمارش را بهتر کند و به پرسپولیس هم اجازه نداد تا شاید بتواند تا رده‌های بیشتری بالا بیاید. با این حال طارمی تا قبل از محرومیتش آمار خوبی در آسیا از خود به جای گذاشت. جالب است که خریبین تا قبل از محرومیت طارمی تنها ۴ گل زده بود و طارمی با ۷ گل بالاتر از او قرار می‌گرفت، اما بعد از محرومیت این بازیکن توانست مقابل پرسپولیس و در بازی با فینال ۶ گل بزند و آقای گل شود.

بازی‌های ملی

در بازی‌های ملی، طارمی به لطف تیم ملی اوضاع بهتری داشت و البته، خودش هم در نتایج موفق تیم ملی نقش پررنگی بازی کرد. این آمار نشان می‌دهد که طارمی حداقل می‌توانست نامش در میان این سه کاندیدا قرار بگیرد اما محرومیت بی‌موقع، همه چیز را بهم ریخت تا فوتبال ایران یک سال دیگر در حسرت این عنوان بماند.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *