ممنوعیت ارسال پیامک در مواقع بحران

رئیس کمیته پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات در همایش مدیران استانی وزارت ارتباطات با اشاره به موضوع اطلاع‌رسانی در مواقع بحرانی از طریق پیام کوتاه تلفن همراه، اعلام کرد که نمایندگان اپراتورها باید از هرگونه ارسال پیامک به مردم بدون هماهنگی با ستاد مدیریت بحران خودداری کنند.

صادق بیک پور گفت:

بر اساس دستورالعمل ستاد مدیریت بحران، تنها پیامک های مورد تأیید این ستاد قابل ارسال به مردم خواهد بود تا در مواقع بحران و حوادث غیر مترقبه، باعث تشویش اذهان عمومی نشود.

به گفته‌ی رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، پروژه‌ی رادیوترانک ملی به‌عنوان یکی از طرح‌های مدیریت بحران وزارت ارتباطات در همه استان‌ها و به‌صورت یکپارچه اجرا خواهد شد و در صورتی‌که مشکل فضا برای نصب تجهیزات در استان‌ها حل شود، این شبکه ملی برای ارتباط‌رسانی در مواقع بحران در تمامی استان‌ها نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ارتباط‌رسانی در زمان بحران ۱۲ فرکانس رادیویی در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار گرفته است، در مورد اجرای پروژه بالن‌های مخابراتی در استان های کشور گفت:

به دستور وزیر ارتباطات این ایستگاه‌های پرتابل برای ایجاد شبکه ارتباطی در مناطق حادثه‌دیده نصب و راه‌اندازی خواهد شد که هم‌اکنون اپراتورها در حال نصب تجهیزات مخابراتی در همه استان‌ها برای اجرای این پروژه هستند.

تانی کال

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *