مواد غذایی برای کاهش فشار خون

برای اینکه بتوانید فشار خون خود را کاهش دهید باید عادت های سالمی مانند مدیریت استرس، تحرک و سیگار نکشیدن را داشته باشید. ولی علاوه بر این ها می توانید از ۷ گروه مواد غذایی استفاده کنید که در عرض ۱۵ روز باعث کاهش فشار خونتان می شود. برای اینکه این ۷ ماده غذایی را بشناسید با ما همراه شوید.

جوی دو سر:

سرشار از فیبر است ضمن این که بسیار کم سدیم بوده و چربی کمی دارد. بنابراین منجر به کاهش فشار خون می شود. بلغور جو را می‌توانید حتی به رژیم صبح گاهی‌تان نیز بیفزایید.

موز:

اگر روزی یک عدد موز بخورید، ۱۰۰ درصد میزان نیاز روزانه شما به پتاسیم تأمین می‌شود. پتاسیم برای حفظ سلامت کلیه‌ها ضروری است. همانطور که سدیم باعث افزایش التهاب و احتباس مایعات در بدن می‌شود، پتاسیم گردش خون را بهبود می‌بخشد و دارای اثر دیورتیک است.

ماست یونانی:

ماست یونانی حاوی دو ماده مغذی یعنی کلسیم و پروبیوتیک برای درمان فشار خون بالاست. کمبود کلسیم می‌تواند به طور موقت فشار خون را بالا ببرد. بنابراین مصرف منظم ماست به جلوگیری از این مشکل کمک می‌کند.

چغندر:

چغندر حاوی میزان بالایی از نیترات معدنی است. در بدن انسان، نیترات معدنی تبدیل به اکسید نیتریک می‌شود، که باعث شل شدن و اتساع عروق خونی می‌گردد. ایر سبزیجات برگ دار مانند کاهو و کلم هم دارای سطوح بالای این ترکیب هستند، که این ماده را از طریق ریشه‌های خود از خاک دریافت می‌کنند.

سیر:

تا قبل از این که سیر به عنوان عنصری برای پخت و پز به کار گرفته شود، از آن به مانند دارو استفاده می‌شد. سیر خرد شده در یونان باستان دارویی برای بهبود زخم و کاهش فشار خون بود. به همین ترتیب، مصرف سیر منجر به کاهش کلسترول آل دی آل می‌شود.

اسیدهای چرب امگا ۳:

روغن ماهی، آووکادو، روغن زیتون، بذر کتان و … منابع غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. مصرف این چربی‌ها برای حفظ سلامت قلب ضروری است ضمن این که به تقویت رگ‌های خونی و انعطاف پذیری آنها کمک می‌کند. مصرف این چربی‌ها برای بهبود گردش خون و کاهش فشار خون نیز مفید است. اسیدهای چرب امگا ۳ به نام اسید داکوزاگزائوئیک بخش مهمی از رژیم افراد مبتلا به پرفشاری خون است.

کاهو:

ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی حتی بیشتر از اسفناج است. منیزیم، پتاسیم، و ویتامین سی موجود در کاهو منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

تانی کال

شفا آنلاین

insta-tanikal
  • چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟

    چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟ ازدواج فامیلی بع علت نزدیک بودن ژن طرفین به هم می تواند …
  • جوش صورت

    نشانه های جوش صورت

    نشانه های جوش صورت براساس سیستم سلامتی آیورودا و طب سنتی چینی، با توجه به نقشه‌ی صورت، مکا…
  • دندان

    درمان درد ریشه دندان

    درمان درد ریشه دندان یکی از بد ترین درد هایی که به سراغ انسان می آیند دندان درد است. اسن د…
  • سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد سیستم ایمنی بدن یک نوزاد تازه متولد شده، در ح…
  • دهان

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟ همشیه بوی بد دهان بر اثر مشکلات بهداشت دهان و دندان نمی باشد و …
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *