موتورسیکلت جدید آگوستا با همکاری لوئیس همیلتون

لوئیس همیلتون؛ راننده حرفه‌ای، قهرمان و پردرآمدترین شرکت‌کننده مسابقات فرمول یک جهان است. هواداران پر و پا قرص او می‌دانند که همیلتون علاوه بر درخشش و تسلط کافی پشت فرمان وسایل نقلیه چهار چرخ در زمینه موتورسواری هم فعال است و علاقه زیادی به این رشته دارد. با نگاهی اجمالی و اسکرول در صفحه رسمی اینستاگرام این راننده‌ی بزرگ می‌توان به این موضوع پی برد.

اخیرا شرکت مکانیکا ورگرا آگوستا یا MV آگوستا بار دیگر با لوئیس همیلتون همکاری داشته است تا یک مدل کلکسیونی با نام قهرمان مسابقات فرمول یک؛‌ همیلتون، ساخته شود. پس از درگستر رودستر خاص LH44، این بار موتورسیکلت‌ساز ایتالیایی تمام توجه خود را به ساخت ویرایش‌ خاصی از موتورسیکلت‌های F4 RC معطوف کرده است. نام این مدل هم بر اساس شماره خودروی لوئیس همیلتون در رقابت‌های فرمول یک (F4 LH44)، انتخاب شده است.

موتورسیکلت جدید آگوستا با همکاری لوئیس همیلتون

ابرموتورسیکلت MV آگوستا F4 LH44

مدل F4 برای MV آگوستا اهمیت زیادی دارد، چراکه به منزله‌ی تولد دوباره و احیای این برند افسانه‌ای پس از دو دهه سکوت است. سال ۱۹۹۷ بود که این شرکت تحت مالکیت برند کاجیوا (Cagiva) و پس از سال‌های دهه ۱۹۷۰، اولین موتورسیکلت جدید خود را عرضه کرد. این ابرموتورسیکلت F4 به پیشرانه ۷۵۰ سی‌سی چهارسیلندر خطی مجهز بود.

از سال ۲۰۰۱، حجم پیشرانه موتورسیکلت‌های F4 به ۱۰۰۰ سی‌سی افزایش یافت و تا الان هم حفظ شده است، چراکه MV آگوستا مجددا به مسابقات جهانی ابرموتورسیکلت‌ها (WSBK) بازگشته است. گروه موتورسیکلت‌های سال ۲۰۱۷ این برند شامل سه مدل F4 می‌شود. مدل پایه؛ F4 RR تقویت شده، سوار بر سیستم تعلیق الکترونیکی برند اولینز و مدل F4 RC که مشخصات مسابقه‌ای دارد.

مدل دوم برای مسابقات WSBK، براساس موتورسیکلت F4 RR و در تعداد محدود ۲۵۰ نسخه طراحی شد. این مدل هم به سیستم تعلیق اولینز، ترمزهای برند برمبو سری GP و هر قطعه لازم برای رقابت در سطح بالا، مجهز شد. هر موتورسیکلت به همراه یک جعبه چوبی خاص که محتوی سیستم اگزوز SC (غیر قانونی برای تردد در جاده) و واحد کنترل پیشرانه‌ (برای آزادسازی قدرت ۲۱۲ اسب‌بخاری از ایستگاه قدرت‌رسانی چهارسیلندر) عرضه شده است. این در حالی است که نسخه استاندارد جاده‌ای مدل F4 RR قدرتی برابر با ۲۰۵ اسب‌بخار تولید می‌کند.

ابرموتورسیکلت MV آگوستا F4 LH44

ارتقاء، بهبودسازی موتورسیکلت F4 RC و انتخاب بهترین قطعات در سطح مسابقات WSBK دشوارتر بوده و بارزترین ویژگی موتورسیکلت F4 LH44 این است که به احترام شماره فرمول یک همیلتون، به تعداد ۴۴ نسخه تولید می‌شود.

LH44 درست شبیه درگستر RR بروتال، به رنگ آب‌نبات سیب قرمز آراسته شده است. شماره رقابتی همیلتون، نام و امضای او در چند نقطه بدنه دیده می‌شود و با یک سیستم اگزوز خاص به همراه تایرها تکمیل شده است.

روی سیستم اگزوز تیتانیومی SC و تایرهای سفارشی پیرلی دیابلو سوپرکورسا، نشان همیلتون هک شده است. صندلی این موتورسیکلت F4 به طور اختصاصی و از جنس چرم آلکانتارا ساخته شده است. درپوش سوخت با قابلیت بازشدن سریع روی باک قرار دارد و سیستم تعلیق اختصاصی اولینز که به رنگ مشکی آنادایز شده (ایجاد لایه نازک اکسیدی جهت افزایش مقاومت در برابر خوردگی)، برای این موتورسیکلت در نظر گرفته شده است.

قیمت F4 LH44 هنوز مشخص نشده است. اگرچه شایعات منتشر شده در خبرگزاری های انگلیسی خبر از قیمتی حدود   ۶۰,۰۰۰ یورو (در حدود ۷۱,۰۰۰ دلار آمریکا) می‌دهند. در کل اگر کسی قیمت چنین موتورسیکلت کمیاب و گلچین‌شده‌ای را حتی سوال کند، مسلما توان خرید آن را ندارد.

تانی کال

برگرفته از TOPGEAR – NEWATLAS

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *