همه ما می دانیم که یکی از علت های مهم و اصلی موفقیت، سخت کار کردن و پشتکار فراوان است. اما در این میان عامل دیگری نیز وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود: قدرت ذهنی و عاطفی.

مانند بسیاری از صفات مثبت دیگر، برخی از افراد از این قدرت برخوردار هستند، اما این ویژگی می تواند با تلاش خود افراد هم ایجاد شود تا در تمامی افراد تقویت شود.

برای دست یافتن به این قابلیت باید به نحوه ی زندگی خود با دقت بیشتری بنگرید تا تمام مواردی را که نیاز به تقویت داشته و یا به طور کل باید از عادت های شما حذف شود، را کشف کنید.

چند عاملی که می تواند مانع موفقیت شما شود را در ادامه معرفی می کنیم :

۱- حسادت

در واقع به شمارش توانایی های دیگران به جای توانایی های که خود از آن بهره مندید، حسادت گفته می شود. هر فردی که تلاش کند توانایی های خود را بیشتر از توانایی های دیگران مهم دانسته و آنها را بیشتر مورد نظر قرار دهد، بدون شک موفق تر و خوشحال تر خواهد بود. حسادت یک نوع وهم و خیال است. نباید فراموش کنید که قابلیت های خوب دیگران هیچ کدام از ارزشهای شما را کم نخواهد کرد.

۲- کمال گرایی

ایده آل گرایی در بالاترین حد خود می تواند مانعی برای بهتر شدن شما باشد. اگرچه کمال گرایی مانعی برای موفقیت شما محسوب نمی شود اما مطمعنا می تواند استرس و فشار روانی تان را افزایش دهد. در این میان نه تنها در کار پیش رویتان موفق نخواهید شد بلکه افسردگی و ناامیدی نیز  به سراغتان خواهد آمد.

۳- مقایسه

هیچگاه افراد موفق خود را با دیگران مقایسه نمی کنند زیرا آن ها خوب می دانند که این کار تنها باعث اتلاف وقت و انرژی شان خواهد شد. همه ما می دانیم که هیچ کسی شبیه به ما نیست. بنابراین باید خود را با آنچه در آینده می خواهیم بشویم، مقایسه کنیم.

۴- سرزنش

زندگی، موقعیت و دستاوردهای ما، همگی حاصل تلاش خود ماست، بنابراین در مواقعی که اوضاع بر طبق آنچه انتظار داشته ایم نبوده، نباید دیگران را سرزنش کنیم چرا که امری بسیار بی فایده خواهد بود. بنابراین به جای سرزنش کردن وقت و تلاش خود را به اشتباهات و خطاهایی اختصاص دهید که منجر به شکست شما شده است. سرزنش کردن، یک راه آسان برای شانه خالی کردن از شکست است.

۵- عدم اعتماد به نفس

به جای اینکه به خود و توانایی های تان شک کنید، به این فکر کنید که تاکنون از پس چه مشکلاتی برآمده اید و پیروز گشته اید، بر چه ترس هایی غلبه کرده اید. هرگز به خود و توانایی هایتان شک نکنید. هیچ موردی بیش تر از اعتماد به نفس نمی تواند در ادامه دادن به مسیر، به شما انگیره بخشد.

۶- ترس

ترس از شکست باعث می شود که از انجام کارهایتان باز بمانید. ذهن به واسطه ترس به شما می فهماند که چیزی وجود دارد که باید بر آن غلبه کنید؛ بنابراین نباید اجازه دهید که ترس در زندگی تان جریان داشته باشد. ریسک و خطر امری طبیعی است ولی ترس یک انتخاب است. برای قوی تر، عاقل تر و باهوش تر شدن باید ترس به طور کلی کنار بگذارید.

۷- حواس پرتی

وسوسه و حواس پرتی های اطراف هرگز ازبین نمی روند. برای موفق شدن باید تمرکز کامل بر تمام امور زندگی خود داشته باشید. رضایت و اطمینان عمیق قلبی را با لذت های لحظه ای جایگزین کنید. در واقع نباید اجازه دهید که حاشیه ها و در کل صدای جهان مانع از شنیدن صدای شما شود.

۸- بی توجهی به فرصت ها

بسیاری از افراد معتقدند که از کارهایی که کرده پشیمان نیستند و بیش تر از آن حسرت کارهایی را می خورند که تاکنون می توانستند انجام دهند اما فرصت آن را از دست داده اند. بنابراین باید قدر تمام فرصت ها را بدانید زیرا زندگی کوتاه تر از آن است که با حسرت از خواب بیدار شوید. برای موفقیت باید تمام فرصت ها را دریابید و تلاش کنید.

۹- به تعویق انداختن امور

یکی از عوامل منفی تاثیرگذار در از دست رفتن آینده، به تعویق انداختن امور است. با هر یک روزی که کارتان را به فردا موکول می کنید، یک روز به نگرانی های تان از کارهایی که انجام نداده اید می افزایید. اگر این عامل بزرگ را حذف کنید می توانید به سرعت به سمت موفقیت گام بردارید.

موارد بالا عمده ترین موانع موفقیت هستند، حال باید خود شما دست به کار شده و موانع دیگری که فکر می کنید سد راهتان گشته را کشف کنید.

Vitrino

insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *