موفقیت سریع فقط با اعمال ده قانون!

اگر به دنبال پیشرفت در زندگی شخصی تان هستید، اگر دوست دارید تحولی بزرگ و اساسی در کار و آینده تان احساس کنید بهترین کاری که ما به شما پیشنهاد می کنیم این است: قوانین جک کنفیلد را در زندگی روزمره خود اعمال کنید.

جک کنفیلد نویسنده معروفی است که مجموعه کتاب‌های پر طرفدار «سوپ جوجه برای روح» را در کارنامه خود دارد و توانست بیش از 120 میلیون نسخه از کتاب‌هایش را در سراسر جهان به فروش برساند. کنفیلد کتاب‌هایی را هم در زمینه‌ی موفقیتنوشته که در آن‌ها به پیشرفت شخصی اشاره داشته است. این نویسنده‌ی موفق با سخنرانی‌های خود در سراسر جهان کمک شایانی به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار با موضوع بهبود عملکردشان می‌کند. یکی از بهترین ویژگی‌های کنفیلد این است که با لحن بیان ساده و مختصر نکاتی را می گوید که به راحتی قابل اجرا هستند و چون اطلاعات بسیاری در زمینه موفقیت دارد معتقد است این نکته‌ها برای همه مفید خواهد بود. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی 10 قانون او برای رسیدن سریع به موفقیت می پردازیم.

1.دیگران را مسئول اتفاقات زندگی خود ندانیم

ممکن است در زندگی شما اتفاقاتی رخ دهد، شاید این اتفاقات برخلاف آنچه باشد که شما می خواستید؛ نباید به دنبال مقصر باشید و انگشت اتهام خود را به سوی همه نشانه بگیرید. بلکه این شما هستید که مسئول تمامی اتفاقات زندگی تان هستید. با کمی مسئولیت پذیری می توانید تغییرات مثبتی برای خود به ارمغان بیاورید. پس به خوبی پذیرای این موضوع باشید و به جای متهم کردن دیگران برای رفع مشکلات خود قدم بردارید.

2.داشتن یک مربی

برای ماهر شدن در هر زمینه‌ای احتیاج به تمرین است و یک قانون قدیمی وجود دارد که می گوید لازمه هر تبحری، 10 هزار ساعت تمرین است. اما امروزه شما می توانید به راحتی فقط با پیدا کردن یک مربی قهار این مدت زمان را به حداقل کاهش دهید، چرا که شما با یادگیری از افراد با تجربه به روند پیشرفت شغلی خود کمک می کنید و در زمان هم صرفه جویی خواهید کرد.

3.بیشتر از حد انتظارتان تلاش کنید

با فکر کردن به چیزهایی مثل اینکه حقوق کافی دریافت نمی کنید فقط باعث هدر رفتن زمان خود می شوید. در عوض به این فکر کنید که با انجام چه کارهایی می توانید میزان حقوق و دریافتی‌های خود را افزایش دهید. در واقع یک فرد تا زمانی ارزشمند است که بتواند مهارت‌های خود را افزایش دهد و این اطمینان را بوجود آورد که درآمدش در آینده بیشتر از آن چیزی خواهد شد که فکرش را می کرد.

4.پیدا کردن نقاط قوت

هر فردی در یک زمینه‌ی خاص بهتر از دیگران است. با پیدا کردن نقاط قوت خود می توانید زمان بیشتری را صرف کسب مهارت در آن زمینه کنید. مطمئن باشید با گذشت زمان کمی به بیشترین مهارت در آن زمینه دست پیدا خواهید کرد.

5.انتخاب درست کلمات

کلمات قدرت شگفت انگیزی دارند بنابراین بهتر است از عبارات و کلمات مثبت استفاده کنید؛ چرا که مغز ما و درکی که از جهان پیرامون خود داریم به شدت متأثر از چیزهایی است که به خودمان می گوییم. به عنوان مثال اگر دائماً برای خود تکرار کنیم: «در شهر ما هیچ شغلی پیدا نمی شود» این اطمینان را به شما خواهم داد حتی اگر این فرصت‌ها درست جلوی چشمانتان هم قرار بگیرند شما متوجه آن‌ها نخواهید شد و خودتان باعث از دست رفتن فرصت‌های بسیاری می شوید.

6.یک خواب خوب شبانه داشته باشید

ساده‌ترین و مهم‌ترین کار است، چون تنها راه رسیدن به اوج کارایی و بهره وری است. به یاد داشته باشید برای رسیدن به هر موفقیتی تنها مراقبت از ذهن کافی نیست بلکه از نظر فیزیکی هم به مراقبت نیاز دارید.

7.تغییر در طرز تفکر

طرز تفکر شما سبب رسیدنتان به نقطه‌ای است که در آن قرار دارید. اگر به فکر تغییر در جایگاه فعلی خود هستید ابتدا الگوی فکری خود را عوض کنید؛ نباید به این فکر کنید که شاید شما شایستگی انجام فلان کار را نداشته باشید بلکه باید به فکر کسب مهارت‌های لازم در کار مورد نظرتان باشید.

8.پایبند به تصمیمات خود باشید

اگر به فکر دیدن تغییرات در زندگی با چشمان خود هستید؟ بهتر است با گرفتن یک تصمیم قاطع در جهت رسیدن به اهدافتان، نسبت به آن‌ها پایبند بمانید. برای رسیدن به اهدافتان باید صد درصد نسبت به انجام آن‌ها مصمم باشید. زمانی که کسی بخواهد وارد آب شود اگر فردی باشد که دچار شک و تردید است ابتدا نوک انگشتان خود را وارد آب می کند اما اگر فردی مصمم باشد نفس خود را حبس می کند و به یک‌باره داخل آب شیرجه می زند.

9.چیزی را که می خواهید طلب کنید

مطمئن باشید هیچ کس جزء خودتان نمی تواند محقق گر رؤیاهای شخصی شما باشد. راه اندازی یک کسب و کار جدید، رفع مشکلات در روابط اجتماعی و یا استخدام در شغلی که مورد علاقه‌تان است؛ نمونه‌ای از مسائل مهمی هستند که خود شما باید برای رسیدن به آن‌ها ترس را کنار بگذارید و برای رفع شان اقدام کنید. پس خودتان به دنبال رؤیاهایتان باشید.

10.داشتن ایمان

هیچ فردی زمانی که به ناشناخته‌ها قدم می گذارد مسیر پیش روی روشن و واضحی نخواهد داشت، اما باید به مسیر ادامه داد تا به آنچه می خواهید برسید. با قدم گذاشتن در مسیری که به رؤیاهایتان ختم می شود ممکن است با چیزهایی مواجه شوید که انتظارش را نداشته‌اید، اما دست از تلاش برندارید و برای رسیدن به آن‌ها سرسختانه ادامه دهید، همه‌ی ما لایق رسیدن به بهترین‌ها هستیم. بیشتر مردم در شرایط فعلی خود گرفتار می شوند، برای رهایی از این وضع باید یک نگاه واقع بینانه به زندگی خود داشته باشیم نه اینکه با داشتن رفتار نامناسب و افکار منفی از موقعیت فعلی خود خارج شویم. پس با انتخاب یک مسیر درست برای تمام دستاوردهایتان که در طول مسیر به دست آورده‌اید جشن بگیرید. سر سختانه و با عزم جزم کار کنید وبا اراده‌ی قویتان هر آنچه را باعث عقب ماندنتان می شود تغییر دهید.

تانی کال

برگرفته از inc

یوکن

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *