موفقیت یک مقصد نیست، بلکه یک سفر است

موفقیت در رسیدن به هدف پایان کار نیست، بلکه آغاز ماجرا برای به دست آوردن موفقیت‌های دیگر است.

شصت و چهار سال پیش، ادموند هیلاری و تنزینگ نورگی به معنای واقعی کلمه به جایی رسیدند که هیچ انسان دیگری پای نگذاشته بود و تبدیل شدند به اولین انسان‌هایی که موفق به فتح قله اورست بودند. آیا می‌توانید تصور کنید چه احساسی داشتند؟ غرور، موفقیت، تحقق شدید؛ اما این احساس کوتاه بود. آن‌ها فقط قادر بودند هوا آن ارتفاع را تا 15 دقیقه قبل از پایین آمدن تحمل کنند.

به بزرگ‌ترین دستاورد خود در زندگی فکر کنید. آیا آن حس زمانی که توانستید به قله کوه سخت خود برسید را به خاطر دارید؟ حسی که انگار می‌توانید هر چیزی را به دست آورید؛ اما نمی‌توانید تمام سختی‌هایی را که برای بالا رفتن متحمل شدید را فراموش کنید، آن روزهایی که می‌خواستید تسلیم شوید و به سراغ کاری آسان‌تر بروید. مطمئن هستم هیلاری و نورگی نیز همچنین روزهایی داشتند.

همان‌طور که ضرب المثل معروف می‌گوید: «موفقیت هرگز پایان نیست. شکست هرگز کشنده نیست. در پایان شهامت به ادامه‌دادن است که به حساب می‌‌آید.» داشتن شهامت برای ادامه بعد از یک شکست مهم است اما مهم‌تر از آن ادامه بعد از یک موفقیت است. بعد از یک موفقیت است که نشستن و نگاه کردن به تمام موفقیت‌ها و دستاوردها و فراموش کردن همه کارهایی که برای انجام باقی مانده است آسان می‌شود. موفقیت یک مقصد نیست، بلکه یک سفر است.

“موفقیت هرگز پایان نیست. شکست هرگز کشنده نیست. در پایان شهامت به ادامه‌دادن است که به حساب می‌‌‎آید.”

شما تا زمانی که زندگی بر وفق مراد است، به اندازه‌ای که فکر می‌کنید خوب و عالی نیستید. برعکس این قضیه نیز صحت دارد. موفقیت به یک تیم نیاز دارد. شما هرگز بدون کمک افرادی که در راه به شما کمک کردند، نمی‌توانستید به بالای کوه صعود کنید؛ بنابراین بعد از موفقیت نگذارید غرور بر شما چیره شود. از تیم خود به خاطر تمام کارهایی که می‌کنند قدردانی و تشکر کنید. موفقیتتان را جمعا جشن بگیرید و سپس سر خود را پایین انداخته و شروع به کار به سمت هدف بعدی کنید.

هیلاری و نورگی به زندگی ماجراجویانه، پیمایش کو‌ه‌ها و رهبر تیم‌های اعزامی ادامه دادند و هرگز سرعتشان در این راه کم نشد.

کسانی که من واقعا تحسینشان می‌کنم (آن‌هایی که به نظر من به درستی موفق هستند) کسانی هستند که شاد، پر از جنب و جوش زندگی و امیدوار به آینده هستند. آن‌ها روابطی سالم دارند، برای تعادل انگیزه در تلاش‌اند و فروتنانه رفتار می‌کنند و شجاع هستند.

دقیقا همانند خیلی چیزهای دیگر در زندگی، این یک تناقض است. با سری بالا گرفته و قلبی فروتن راه بروید و این‌گونه شما عالی‌ترین احساس آرامش درونی و احساس کامل‌بودن را حس می‌کنید.

فروتنی چیزی نیست که با آن به دنیا آمده باشید. برخی اتفاقات که در زندگی ما می‌افتند، غرور ما را افزایش می‌دهند یا آن را نابود می‌کنند، یاد بگیرید که هر دو اتفاق را بپذیرید. این کار را با اجازه ندادن به احساسات در کنترل جهت زندگیتان انجام‌ دهید. هرگز اجازه ندهید که اتفاقات بد شما را پایین و اتفاقات خوب شما را بیش از حد بالا بکشند.

همان‌طور که رودیارد کیپلینگ نوشت: “اگر با پیروزی و فاجعه دیدار کردید، با هر دو فریبکار به یک شکل برخورد کنید، در آن صورت است که زمین و هر چیزی که درون آن است متعلق به شما می‌شود.”

تانی کال

برگرفته از success

یوکن

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *