مک‌لارن، خودروساز بریتانیایی، با این امید پا به مسابقات فرمول یک امسال گذاشته است که بتواند ناکامی‌های دو فصل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶۶ را پشت سر بگذارد؛ اما آزمایش‌های پیش فصل این تیم مجدداً خبر از بروز یک فاجعه به خاطر استفاده از پیشرانه‌های هوندا می‌دهند.

اگرچه گرند پری استرالیا آن‌قدرها هم برای مک‌لارن بد نبود؛ اما کاملاً مشخص است که اگر این تیم به دنبال کسب موفقیت‌های بزرگ است، باید گام‌های بلندی به‌سوی هدف خود بردارد.

به نظر می‌رسید مک‌لارن پس از ناکامی با پیشرانه‌های هوندا به سراغ همکار قدیمی خود، مرسدس بنز، برود. به‌علاوه ،خبرهایی نیز وجود داشت که این تیم می‌تواند از پیشرانه‌های ساخت خود در آینده استفاده کند؛ اما زک برون، مدیر اجرایی مک‌لارن، هرگونه شایعه در مورد ساخت پیشرانه‌های فرمول یک از سوی این تیم را رد کرد.

او گفت:

تیم خودروسازی مک‌لارن یک مجموعه‌ی مجزا با چندین سهامدار است که ما همکاری نزدیکی با آن‌ها داریم. پیشرانه‌ی آن‌ها یک موتور مک‌لارن است، اما تیم فرمول یک دارای اولویت‌های اقتصادی متفاوتی بوده و بر اساس گفت‌وگوها، امکان استفاده از پیشرانه‌ی خود مک‌لارن وجود ندارد. اینکه ما در ۱۰ سال بعد چه‌کار می‌توانیم بکنیم، بحث الان نیست. ما سازنده‌ی پیشرانه نیستیم و تنها یک تیم مسابقه و پیمانکار هستیم.

با وجود صحبت‌های مرسدس، برون تأکید دارد که مک‌لارن همچنان به همکاری خود با هوندا به‌منظور دستیابی به موفقیت ادامه خواهد داد.

او افزود:

ما همکاری خیلی خوبی با هوندا داریم. ما در حال کار با آن‌ها برای دست‌یابی به بهترین راه به‌منظور موفقیت در کوتاه‌ترین زمان هستیم و سرانجام به این هدف می‌رسیم. ازاین‌رو هیچ مشکلی در این همکاری وجود ندارد. تمام گفت‌وگوهای ما با هوندا در مورد چگونگی خروج از این شرایط دشوار است.

ناامیدی آلونسو؛ اتفاقی محتمل

فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره از مسابقات فرمول یک، در سال ۲۰۱۵ به مک‌لارن بازگشت و از آن زمان تاکنون موفق به کسب سکو در این مسابقات نشده است. او دلیل عدم موفقیت خود را رقابتی نبودن خودروی مک‌لارن و هوندا می‌داند.

برون تأکید کرد که نارضایتی این راننده‌ی اسپانیایی قابل‌درک است. او گفت:

من تصور می‌کنم فرناندو به دنبال یک رقابت خیلی نزدیک است و اگر شما به هر راننده‌ی قهرمان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چیزی جز بردن آن‌ها را راضی نمی‌کند. به همین خاطر است که ما آن‌ها را به خدمت گرفته‌ایم.

می‌توان انتظار چنین اظهارنظرهایی از سوی او داشت، پس نباید نسبت به آن‌ها شگفت‌زده شد و یا واکنش بد نشان داد. این موضوع واقعاً دشوار است و ما نیز بارها در این مورد صحبت کرده‌ایم. با این حال رابطه‌ی بین ما خیلی خوب است.

Arvandplak

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *