شرکت میتسوبیشی‌موتورز ژاپن در سال 1917 میلادی با تولید MODEL A، پس از فعالیت در زمینه ساخت کشتی، نخستین خودرو تولید انبوه ژاپن را معرفی کرد.

امروز 100 سال از ورود میتسوبیشی موتورز به جهان خودرو می‌گذرد و این شرکت با گسترش فعالیت‌هایش در سراسر جهان شناخته شده است. میتسوبیشی در طول سال‌های فعالیتش همکاری‌های متعددی با کمپانی‌های ولوو، پژو-سیتروئن، فولکس‌واگن، پروتون، هیوندای و نیسان داشته است و هم‌اکنون 34درصد سهام این شرکت در اختیار کمپانی نیسان ژاپن است. میتسوبیشی در زمره 20 خودروساز بزرگ جهان قرار دارد و محصولات این برند همواره نوآوری‌های متعددی را به بازارهای جهانی معرفی کرده است.

wheel1b

محصولات میتسوبیشی در کشور‌های متعددی نظیر فیلیپین، تایلند، چین، روسیه، ونزوئلا، برزیل، استرالیا و هلند در کنار ژاپن به تولید رسیده‌اند و برای تطبیق با ذائقه‌های بین‌المللی این شرکت مراکز تحقیقاتی را در آمریکای شمالی و اروپا(آلمان) راه‌اندازی کرده است. جکی چان بازیگر مطرح هنگ‌کنگی بیش از 30 سال است که به عنوان سفیر محصولات میتسوبیشی در جهان فعالیت می‌کند و خودرو‌های میتسوبیشی در فیلم‌هایی که او بازی می‌کند یا کارگردانی می‌کند به چشم می‌خورند.

سابقه حضور میتسوبیشی در ایران به دهه70 میلادی و ورود مدل‌ شناخته‌شده‌ گالانت سیگما باز می‌گردد. سپس در دهه 90 میلادی مدل‌های مطرح گالانت، لنسر و اکلیپس(در تعداد محدود) جای پای این برند ژاپنی را در اوج اعتقاد مشتریان بازار به ساخته‌های سرزمین آفتاب تابان محکم کردند و این محصولات با وجود گذشت حدود 25 تا 30 سال از تولیدشان هنوز هم در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند.

mitsubishi-logo-696x426

واردات رسمی و در تیراژ قابل توجه محصولات میتسوبیشی از سال 1372 متوقف شد تا اینکه گروه بهمن 12 سال بعد در سال 1384 تولید مدل پاجرو را آغاز کرد و خط تولید این محصول تا سال 1386 در گروه بهمن به فعالیتش ادامه داد. میتسوبیشی پس از فراز و نشیب فراوان در بازار، سرانجام در سال 1390 نمایندگی رسمی خود را به شرکت آرین‌موتور پویا در ایران داد. آرین‌موتور پویا عضو گروه آرین‌سرمایه بار دیگر برند میتسوبیشی را با مدل ASX به بازار ایران معرفی کرد و سپس مدل‌های میراژ، اوتلندر و لنسر نیز در پس آن به سبد محصولات این برند در ایران اضافه شدند.

بر اساس جدیدترین آمار واردات خودرو در سال 1395، میتسوبیشی هفتمین واردکننده خودرو به ایران است و رشد قابل توجه این برند طی سال‌های عرضه به بازار ایران از 1390 تاکنون نشان‌دهنده اوج‌گیری الماس ژاپنی در بین مشتریان ایرانی است.

چرخان

یک دیدگاه

  1. منوچهر

    می 14, 2017 در 3:50 ق.ظ

    ادعاشون میشه میتسوبیشی صد ساله شده خبر ندارن پیکان دویست ساله توی ایران زیر پای پدرم داره کار میکنه و هنوز مردم سوارش میشن

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *