بانوانی که از میگرن و سردردهای مزمن رنج میبرندبهتر است تیروئید خود را چک کنند این دو عارضه به هم مرتبط هستند و می توانند سلامتی بانوان را به خطر بیندازند ابتلا به کم‌کاری تیروئید با انجام برخی ازمایشات و انجام سونوگرافی و معاینه پزشک متخصص غدد امکانپذیر خواهد بود اگر دائم سردرد میگیرید باید به این عارضه در بدنتان مشکوک شوید .

محققان دانشگاه سینسیناتی در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره سردرد دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌ دهد افرادی که از میگرن، سر درد خوشه‌ای، سر درد تنشی و سایر اختلالات سر درد رنج می‌ برند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به کم‌ کاری تیروئید قرار داشته باشند.

گزارشی از این مطالعه در The Journal of Head and Face Pain منتشر شده است. در این مطالعه، اطلاعات مربوط به ۸ هزار و ۴۱۲ نفر مورد ارزیابی قرار گرفت که در یک پروژه مطالعاتی ۲۰ ساله شرکت کرده بودند. نتایج نهایی نشان دادند که خطر ابتلا به کم‌ کاری تیروئید در کسانی که از قبل به اختلالات سر درد مبتلا هستند، به ۲۱ درصد می‌ رسد، اما همین خطر برای کسانی که درحال ابتلا به میگرن هستند، ۴۱ درصد است.

محققان براساس این یافته‌ ها اعلام کردند که احتمال ابتلا به کم‌کاری تیروئید در افراد مبتلا به میگرن، بیشتر از همه است. با این که میگرن و کم‌ کاری تیروئید به‌ ندرت زندگی افراد را به خطر می‌ اندازند، اما هر دو در صورت درمان نشدن می‌توانند کیفیت زندگی را کاهش دهند. علاوه بر این، مشخص شد که عواملی مثل افزایش سن، زن بودن، چاقی و مصرف داروهایی که تاثیر منفی روی تیروئید می‌ گذارند، با ابتلا به کم‌ کاری تیروئید مرتبط هستند.

♦ روش درمانی نوین در درمان میگرن

گروهی از محققان توانسته‌اند با استفاده از نوعی روش صوت‌ درمانی در دو مطالعه، بیماری فشار خون بالا و میگرن را درمان کنند. این روش، نوعی تکنولوژی عصبی نو آورانه و غیرتهاجمی به‌ نام HIRREM است که فرکانس‌ های مغزی در دو نیمکره چپ و راست مغز را متعادل می‌کند و باعث کاهش فشار خون و از بین رفتن علائم میگرن می‌شود.

اگر نتایج نهایی دوباره تکرار شوند، از انقلابی نزدیک در روش‌های درمانی مربوط به بیماری فشار خون خفیف و میگرن خبر می‌دهند. در این تکنولوژی عصبی، سنسورهای خاصی روی پوست سر افراد قرار داده می‌شوند. این سنسورها، فعالیت الکتریکی، تحریک‌ پذیری و هر گونه عدم تعادل بین دو نیمکره چپ و راست مغز را ثبت می‌کنند.

حسام شلتوت، از اعضای مرکز تحقیقات فشار خون و قلب‌ و عروق در دانشکده پزشکی Wake Forest، می‌گوید: «بیشتر مردم از نظر فعالیت الکتریکی بین دو نیمکره چپ و راست مغز دارای تعادل نسبی هستند. عدم تعادل (به‌صورت غلبه یک نیمکره یا فعالیت بیشتر یک نیمکره) می‌تواند نشان‌ دهنده اختلال در دستگاه عصبی خودکار باشد که به اثرات استرس مزمن مرتبط است و تصور می‌شود که در بیماری فشار خون بالا، میگرن، بیماری بی‌ خوابی، افسردگی، گُرگرفتگی و… نقش دارد».

در یکی از این مطالعات، ۱۰ فرد مبتلا به بیماری فشار خون بالا مورد بررسی قرار گرفتند و همه آن‌ها به‌طور میانگین از ۱۷.۷ جلسه HIRREM استفاده کردند. نتایج نهایی نشان دادند که این روش، فشار خون سیستولیک را از ۱۵۲ به ۱۳۶ میلی‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را از ۹۷ به ۸۱ میلی‌متر جیوه می‌رساند. بعد از این جلسات، مشخص شد که وضعیت اختلال اضطرابی و بیماری بی‌خوابی هم در این بیماران بهبود یافته است.

دکترسلام

insta-tanikal
  • میگرن

    راه‌های کنترل میگرن

    راه‌های کنترل میگرن میگرن تنها یک سردرد ساده نیست. این در واقع یک بیماری بسیار پیچیده با ط…
  • Migraines

    راه های درمان میگرن

    راه های درمان میگرن شاید شما و یا اطرافیانتان به میگرن مبتلا باشید، قطعا همه ما با حداقل ع…
  • درمان میگرن با گجتی داخل گوش

    یک کمپانی آمریکایی موفق به توسعه یک دستگاه جدید شده است که با سرد و گرم شدن متناوب در داخل…
  • نشانه های عجیب بیماری میگرن

    سردرد و بعد از آن میگرن‌ها. اگر شما از دومی رنج می‌برید، می‌دانید که اصطلاح درد برای آن ان…
  • عوامل تحریک کننده میگرن

    محرک‌های میگرن ممکن نیست یکی باشد و یکسان عمل کند. باید بدانید که چطور گروهی از محرک‌های ش…
  • چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟

    چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟ ازدواج فامیلی بع علت نزدیک بودن ژن طرفین به هم می تواند …
  • جوش صورت

    نشانه های جوش صورت

    نشانه های جوش صورت براساس سیستم سلامتی آیورودا و طب سنتی چینی، با توجه به نقشه‌ی صورت، مکا…
  • دندان

    درمان درد ریشه دندان

    درمان درد ریشه دندان یکی از بد ترین درد هایی که به سراغ انسان می آیند دندان درد است. اسن د…
  • سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد سیستم ایمنی بدن یک نوزاد تازه متولد شده، در ح…
  • دهان

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟ همشیه بوی بد دهان بر اثر مشکلات بهداشت دهان و دندان نمی باشد و …
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *