می‌خواستیم پیام دهیم ترک سیگار سخت است، اما شدنی است!

نشست خبری فیلم «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما امروز در پردیس ملت برگزار شد. در این نشست اقلیما تاکید کرد که می‌خواسته این پیام را دهد که ترک سیگار سخت است اما شدنی است. میلاد کی مرام هم درباره ظاهر امروز خود گفت که در حال حاضر برای بازی در یک فیلم سینمایی گریم شده است.

در این نشست نیما اقلیما کارگردان، ادیب سبحانی مدیر فیلمبرداری، مستانه مهاجر تدوینگر، سحر شهامت طراح صحنه و لباس، علی اظهری آهنگساز، حسن ابوالصدق طراحی و ترکیب صدا و همچنین میلاد کی‌مرام، سحر دولتشاهی، مصطفی غدیری، مهدی عامل هاشمی، روشنک سه‌قلعه‌گی و آرتین گلچین (بازیگر خردسال) به عنوان بازیگر حضور داشتند.

در ابتدای این نشست میلاد کی‌مرام با اشاره به چهره متفاوتی که با آن در این نشست حضور پیدا کرده بود گفت این به خاطر گریمی است که در یک فیلم دارد.

همچنین نیما اقلیما با اشاره به اینکه میلاد کی‌مرام دراین پروژه زحمات زیادی کشیده است، گفت: «من این شانس را داشتم که سال پیش در پشت صحنه یک فیلم با میلاد کی‌مرام آشنا شدم. ما یک سال سخت را کنار هم گذراندیم و با هم دنبال اسپانسر گشتیم و او در این یک سال هیچ پروژه‌ای را قبول نکرد.»

این کارگردان درباره اکران عمومی این فیلم توضیح داد: «ما عادت کرده‌ایم که در یک فیلم مخاطب را به هیجان آورده و از این طریق پول به دست بیاوریم ولی ما تلاش کردیم مخاطب با دیدن این فیلم سمت دیگری از خودش را ببینند. ما سایه‌ای از یک مثلث عشقی یا خانواده پرتلاطم را ایجاد کردیم و سعی شد که مخاطب را با تفکر و حس از سالن خارج کنیم. فیلم را با هزینه بسیار کمی ساختیم ولی فروشش برایمان مهم است.»

اقلیما از ساخت فیلم بعدی‌اش نیز خبر داد و گفت:‌ «فیلمنامه فیلم بعدی من آماده است و نامش «شمال» است. قطعا با همین تیم کار می‌کنم و منتظر سرمایه‌گذار هستم. من با سینمای هنر و تجربه منافاتی ندارم ولی حرف من این است که ممکن است فیلم من درآمد پنج میلیاردی نداشته باشد ولی می‌تواند حداقل دو میلیارد فروش بکند.»

او در پاسخ به انتقادی که از حضور بیش از حد سیگار در این فیلم شد، توضیح داد: «تلاشمان بر این بود که فیلمی ضدسیگار بسازیم ولی قطعا برای گفتن این حرف باید آن را نشان می‌دادیم و فقط یک آدم سیگاری می‌داند که افراد چقدر درگیر آن می‌شوند و می‌خواستیم پیام دهیم که ترک آن سخت است ولی شدنی است.»

اقلیما همچنین به عنوان یک کارگردان فیلم‌اولی که در جشنواره حضور پیدا کرده است، گفت: «پروسه حضور در جشنواره بسیار سخت است و آدم را فرتوت می‌کند. امیدوارم من جزیی از این کل که نسل جدید هستند، باشم و توانایی‌های این نسل را که پشت این صف‌ها مانده‌اندبه خوبی نشان دهم. ما روی کلیشه‌های قهرمان‌سازی تمرکز نداشتیم و این فیلم پرتره‌ای از یک جوان امروزی است.»

سحر دولتشاهی بازیگر این فیلم هم بیان کرد: «اولین مواجهه من با فیلمنامه برایم بسیار هیجان‌انگیز بود و بازی کردن در نقش کسی که تعادل روحی ندارد برایم بسیار جالب بود. البته ترجیح می‌دادم در نقش بزرگ‌تر و اصلی‌تری بازی کنم ولی این سناریو را دوست داشتم. من قانونی برای انتخاب تعداد فیلم‌هایی که بازی می‌کنم ندارم ولی ترجیح می‌دهم سالی حداقل یک بار تئاتر بازی کنم. من برای این فیلم با چندین بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی صحبت کردم تا به ویژگی‌های این افراد پی ببرم.»

میلاد کی مرام بازیگر اصلی این فیلم سینمایی نیز درباره نقش‌اش گفت: «خیلی وقت بود که به فکر تغییر بودم و هدفم این بود که تا ۳۰ سالگی مانند یک موزیسین تمامی نقش‌ها را امتحان کنم و بعد آنچه را دوست داشته‌ام انتخاب کنم. من وقتی یک شخصیت را دوست داشته باشم از خودِ واقعی‌ام فاصله می‌گیرم. همچنین برای دیده شدن و حتی گرفتن جایزه در جشنواره حضور پیدا نکردم بلکه جایزه من بازی در این فیلم سینمایی بود که یکی از سخت‌تری نقش‌هایی بود که تا به حال انجام داده‌ام.»

در پایان مستانه مهاجر تدوینگر این فیلم بیان کرد:‌ «نمی‌توانم بگویم کار تدوین این فیلم سخت بود بلکه من باید به عنوان تدوینگر ریتم فیلم را حفظ می‌کردم و بابت اینکه فیلم اول نیما اقلیما بود نظرات شخصی خودم را اعمال نمی‌کردم.»

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *