ناامیدکننده‌ترین فیلم‌های سال 2017 از نظر ورایتی

وقتی به پشت سر نگاه می‌کنید و محصولات سینمایی یک سال گذشته هالیوود را دنبال می‌کنید تعداد فیلم‌های تاریخ‌ساز و به یاد ماندنی 2017 به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. قضیه رسوایی اخلاقی هاروی واینستاین و به دنبال آن حواشی مربوط به آزار و اذیت جنسی از سوی بعضی از محبوب‌ترین و مطرح‌ترین چهره‌های سینمای امریکا از جمله کوین اسپیسی و لویی سی. کی. سال دشوار و پرفراز و نشیبی را برای هالیوود رقم زد.

در ادامه می‌توانید با بعضی از ناموفق‌ترین فیلم‌های گیشه 2017 آشنا شوید؛ از بازسازی «مومیایی» با حضور تام کروز و راسل کرو و همین‌طور «لیگ عدالت» افتضاح‌ترین محصول مشترک دی سی و برادران وارنر در سال‌های اخیر گرفته تا فیلم جنجال‌سازی مانند «مادر!» ساخته دارن آرنوفسکی و کمدی‌های ناموفقی مانند «ربوده‌شدگان» و «گارد ساحلی».

 

لیگ عدالت / Justice League 

فروش داخلی: 224 میلیون دلار

درباره فیلم: بعد از اکران «زن شگفت‌انگیز» این امید در دل‌ها جان گرفت که احتمالا استودیو دی سی و برادران وارنر از زیر سایه رقابت با محصولات مشترک مارول و دیزنی درآمده‌اند. اما به محض این که «لیگ عدالت» روی پرده رفت تمام آرزوهای هوادارانش بر باد رفت، تا جایی که سالن‌های فیلم خالی ماند و فروش بلیت‌ها هیچ‌گاه به حد انتظار نرسید. از کجا باید شروع کرد؟ این فیلم ابرقهرمانی را باید بدترین فیلم دی سی بعد از «بتمن و رابین» دانست که سال 1997 روی پرده رفت. فیلمنامه نامنسجم و داستان باسمه‌ای فیلم شبیه ویدیوگیمی کم کیفیت از آب درآمده است. ظاهرا این فیلم پیشاپیش وداع بن افلک با نقش «شوالیه تاریکی» است بس که خسته و ملول به نظر می‌رسد. شخصیت‌های جدیدی هم مثل فلش، آکوامن و سایبورگ به فیلم اضافه شده‌اند که گویا صرفا در پی کاشتی برای دنباله‌های فرعی خودشان هستند. اگر قرار است آن دنباله‌ها هم به بی‌مزگی «لیگ عدالت» باشد، دستت سازندگان‌شان درد نکند اما تا همین جا کافی است!

 

مومیایی / The Mummy 

فروش داخلی: 80.1 میلیون دلار

درباره فیلم: تام کروز خیلی زور زد بتواند به محبوبیت «مومیایی» برندن فریزر که در سال‌های دهه 1990 روی پرده رفت دست یابد اما حتی جلوه‌های ویژه هم نتوانست به داد ستاره پا به سن گذاشته هالیوود برسد. کارگردانی «مومیایی» بزرگ‌ترین نقطه ضعف این نسخه بازسازی شده محسوب می‌شود که از همان ابتدا آجرش کج گذاشته شده است. راس کرو در نقش دکتر جکیل انگار به زور در فیلم جا داده شده است تا حضوری بیهوده و بی‌معنا را روی پرده به نمایش بگذارد. نمی‌توان تصور کرد چه کسی دیالوگ تمجیدآمیز او از کروز 55 ساله را نوشته که جایی در فیلم می‌گوید او چقدر جوان به نظر می‌رسد.

 

ربوده‌شدگان / Snatched 

فروش داخلی: 45.9 میلیون دلار

درباره فیلم: این کمدی حول محور دو گردشگری شکل می‌گیرد که در اکوادور در دام قاچاقچیان مواد مخدر گرفتار می‌شوند. چقدر عجیب! بیاید امیدوار باشیم امی شومر در پروژه بعدی‌اش حضور توجیه‌ناپذیرش در این فیلم مفتضح را جبران کرده باشد.

 

گارد ساحلی / Baywatch 

فروش داخلی: 58.1 میلیون دلار

درباره فیلم: این کمدی سینمایی بیش‌تر شبیه سرخوشانه‌ترین سریال‌های تلویزیونی دهه 1990 به نظر می‌رسد که ممکن بود در دست سازندگان حرفه‌ای‌تر بهتر از اینها از آب در می‌آمد. اما ست گوردن کارگردان «رییس‌های وحشتناک» شورش را با شوخی‌های جنسی و جوان‌پسندانه درآورده است که اتفاقا مانع تفریح تماشاگر شده‌اند.

 

شبح درون پوسته / Ghost in the Shell 

فروش داخلی: 40.6 میلیون دلار

درباره فیلم: این فیلم اکشن علمی-تخیلی به خاطر جنجال‌هایی که بر سر انتخاب اسکارلت جوهانسون برای بازی در نقش یک شخصیت ژاپنی به راه افتاد در گیشه شکست خورد. استودیو پارامونت حسابی سر این ماجرا نقره داغ شد و اصلا مهم نیست ستاره فیلم چه کسی بود چون «شبح درون پوسته» در آینده‌ای رخ می‌دهد که ربات‌ها زمین را اشغال کرده‌اند و بیش‌تر شبیه نسخه باسمه‌ای «ماتریکس» از آب درآمده است.

 

شاه آرتور: افسانه شمشیر King Arthur: Legend of the Sword 

فروش داخلی: 39.2 میلیون دلار

درباره فیلم: به نظرتان شکست این فیلم می‌تواند دلیلی برای اخراج چارلی هانام از پروژه «پنجاه طیف آقای گری» باشد؟ برداشت گای ریچی از افسانه شاه آرتور آن‌قدر بامزه و سرگرم‌کننده نبود که تبدیل به یکی از فیلم‌های موفق اکران تابستان شود و حتی آن‌قدری هم فاخر نبود که بتوان اثری هنری محسوبش کرد. یک شکست تمام‌عیار در گیشه و هنر!

 

ترانه به ترانه Song to Song 

فروش داخلی: 443 هزار دلار

درباره فیلم: این درام طولانی که با بازی رایان گاسلینگ، مایکل فاسبندر، رونی مارا، ناتالی پورتمن و کیت بلانشت در آستین تگزاس ضبط شده، یکی از نامنسجم‌ترین آثار کارنامه ترنس مالیک را به نمایش می‌گذارد.

 

«مادر!»، «سبربیکان» و «کوچک‌سازی»  

Mother! , Suburbicon & Downsizing 

فروش داخلی به ترتیب: 17.8 میلیون دلار، 5.8 میلیون دلار و 11.1 میلیون دلار

درباره هر سه فیلم: این که استودیویی در یک سال یک محصول بد بیرون بدهد یک چیز است، اما قضیه استودیوی پارامونت پیکچرز که همزمان در فصل جوایز سه درامی را به نمایش می‌گذارد که کم‌ترین جذابیتی برای تماشاگران ندارند چیز دیگری است. جدیدترین ساخته دارن آرنوفسکی به رغم انرژی مضاعفی که جنیفر لارنس در ایفای نقشش به نمایش گذاشته با نفرت و بیزاری تماشاگران روبه‌رو شد – البته که اغلب منتقدان و بعضی چهره‌های سرشناس هالیوود از جمله مارتین اسکورسیزی در ستایش فیلم آرنوفسکی یادداشت‌هایی منتشر کردند اما در هر صورت فیلم تماشاگرپسندی از آب درنیامد.

جرج کلونی هم به تازگی با کارگردانی «سابربیکان» که بر اساس فیلمنامه‌ای از برادران کوئن مقابل دوربین رفته، قصد داشت سری در سرها بلند کند اما شکست عجیبی را تجربه کرد. فیلم با بازی مت دیمن در نقش پدری متعلق به دهه 1950 و جولین مور خیلی زودتر از آن‌چه بتوان تصور کرد از پرده سینماها پایین کشیده شد.

و در نهایت، فیلم بعدی مت دیمن که با استقبال سرد تماشاگران روبه‌رو شد، فیلم علمی-تخیلی «کوچک‌سازی» ساخته الکساندر پین بود که با کلی سر و صدا جشنواره فیلم ونیز امسال را افتتاح کرد. فیلم به رغم شروع درخشانش در پایان با بیانیه‌ای در باب خطر گرم شدن کره زمین به پایان می‌رسد.

 

دوباره خونه Home Again

فروش داخلی: 27 هزار دلار

درباره فیلم: پیش از اکران خیلی‌ها امیدوار بودند بعد از مدت‌ها یک کمدی عاشقانه جذاب در سالن‌های سینما به نمایش درآید. اما قصه لاغر فیلم درباره مادری که طلاق گرفته (با بازی ریزویترسپون) و دوست جوانش (پیکو الکساندر) که یک‌شبه پیدایش می‌کند شبیه یکی از قسمت‌های سریال‌های آبکی تلویزیون از آب درآمده است. جای تردیدی نیست که بهترین کار ریز ویترسپون در سال 2017، سریال تحسین‌شده «دروغ‌های کوچک بزرگ» بود و تمام.

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *